Kvepalai – amžinas aksesuaras

Sakoma, kad rūbai puošia tik žmogaus išorę, o kvepalai yra vidinio pasaulio
atspindys. Ar sutinkate su šiuo teiginiu?

Kvapų vaidmens mūsų gyvenime negalima nuvertinti. Kartais jie tikrai būna ne
mažiau svarbūs nei apranga. Žmogus kur kas geriau ir ilgiau prisimena kvapą nei
tai, kas kuo buvo apsirengęs.

Specialistai mano, kad kvepalus mes renkamės intuityviai. Kvepalų pasirinkimas
iš tikrųjų apie jus išduoda beveik viską: kaip save vertinate, kaip norite
pasirodyti, nuo kvepalų netgi iš dalies priklauso nuotaika.

Kvepalai stebėtinu ir nesuvokiamu būdu veikia mūsų pasąmonę, akimirksniu
sukurdami arba trauką arba atvirkščiai – antipatiją. Jausmų ir fantazijos
skatinimo įvairiausiais eteriniais aliejais ir kitomis kvapiosiomis medžiagomis
meną buvo įvaldę dar senovės Egipto gražuolės.

O šiuolaikinių moterų galimybės renkantis aromatą yra kur kas platesnės – tačiau
tuo pačiu ir pasirinkti tapo gerokai sunkiau. Juk aromatas turi ne tik pabrėžti
jos individualumą, skatinti aplinkinių vyrų fantaziją, bet ir būti jos pačios
sielos veidrodžiu.

Kvepalų mados – arba tam tikrų kvepalų rūšių ir kvapų tipų populiarumas – yra
tame pačiame lygyje kaip ir aprangos ar avalynės mados. Tačiau tai – ne tokia
absoliuti sąvoka, nes ją kur kas sunkia prognozuoti: ją formuoja vartotojai,
remdamiesi paskutiniųjų metų inovacijomis.

Kvepalų mada išlieka ilgiau nei aprangos ar avalynės: ne trumpiau nei 1,5-2
metus. Tačiau taip pat verta paminėti, kad šiais laikais kvepalų pasaulio
naujovių pasirodo dažniau nei praeityje, todėl ir aromatų populiarumo trukmė
šiek tiek sutrumpėjo.

Esminis skirtumas tarp aprangos ir kvepalų madų yra tas, kad kvepalų mados
tendencijų vaikosi toli gražu ne visi – ir netgi ne dauguma žmonių. Kvapas,
kuris mados požiūriu netgi nėra aktualus, gali būti apibūdinamas kaip prabangus,
nuostabus, pritraukia gausybę komplimentų – jei jis tam žmogui tinka.

Todėl parfumerijos rinkoje iki šiol esama kvepalų, kurie buvo sukurti dar
praėjusio amžiaus pradžioje: jie mėgaujasi neblėstančia paklausa ir populiarumus
rungiasi su paskutinio sezono naujovėmis. Tai – vadinamieji laikui nepavaldūs,
klasikiniai aromatai, kurie visada būna madingi, nes laikas juos atrinko iš
dešimčių ar netgi šimtų pavyzdžių – kaip pačius geriausius, labiausiai
įsimenančius, nepakartojamus.

Nederėtų nuvertinti juos vien dėl to, kad jų formulė sukurta labai seniai, o
kvapai daugeliui iki skausmo pažįstami. Be to, skirtingi žmonės, naudojantys
tuos pačius kvepalus, skleidžia unikalų, tik jiems būdingą kvapą.

Šias laikais daugelis parfumerijos kūrėjų, deja, pradeda leisti vis daugiau
sezoninių kvepalų, kurie į užmarštį iškeliauja vos po pusmečio ar metų („Escada“
ir „Yves Saint-Laurent“ yra vieni garsesnių vienadienių kvepalų kūrėjų). Manoma,
kad dabar vos vieni kvepalai iš 100 taps klasikiniais, kitaip tariant,
išsilaikys rinkoje ilgiau nei 10 metų.

Ar egzistuoja kvepalų derėjimas prie žmogaus išorės, jo aprangos? Be jokios
abejonės. Anksčiau buvo manyta, kad vienas ar kitas aromatas atitinka tam tikrą
išvaizdą: tamsaus gymio brunetei būdavo skiriami rytietiški kvapai – tokie, kaip
„Opium“, sukurti „Yves Saint Laurent“, o blondinėms – lengvas „Diorissimo“
aromatas ar „Eau de Lancome“.

Daugelis ekspertų teigė, kad savo kvepalus reikia rinktis jei jau ne visam
gyvenimui, tai bent jau ilgam, kad jie „priaugtų“ prie jūsų, kad aplinkiniai
šiuos kvepalus vertintų kaip jūsų asmeninį kvapą. Dabar tai yra pasenusios
taisyklės. Ant vidutinės statistinės moters europietės tualetinio stalelio yra 6
skirtingi kvepalų flakonėliai. Ir jų naudojimas priklauso nuo nuotaikos, metų
bei paros laiko.

Įprasta kvėpini sausą švarią odą tose vietose, kur lengvai juntamas pulsas: už
ausų, kaklą, riešus, po krūtine, po kojų keliais. Kodėl? Todėl, kad pulso
mušimas padeda kvepalams greičiau ir geriau išgaruoti.

Priklausomai nuo išvaizdos ir aprangos stiliaus derėtų laikytis šių
taisyklių:

1. Amžius. Kuo žmogus jaunesnis, tuo labiau jam tinka lengvi aromatai – ir
atvirkščiai, kuo žmogus vyresnis, tuo efektyvesni yra gilūs aromatai.

2. Bendrovių-gamintojų „užuominos“. Jos egzistuoja! Tai padės net ir pačiam
nesupratingiausiam žmogui visų pirma suprasti aromato stilių ir paskirtį –
spręsti reikia iš kvepalų pavadinimo ir reklamos. Netgi reklaminio klipo ar
nuotraukų siužetas gali pasufleruoti, ar šis aromatas jums tinka.

3. Spalvų derinio harmonija. Kvepalų kūrėjai visada parenka tokią pakuotės
spalvą, kuri derėtų su kvapu.

Dar Coco Chanel yra pažymėjusi, kad parfumerija – tai yra nematomas ir
neprilygstamas aksesuaras. Iš tikrųjų taip ir yra: gerai parinktas aromatas
teigiamai pabrėžia jūsų žavingumą, suteikia pasitikėjimo savimi ir patrauklumo.

Parfumerijos naujovės

Norint kvepalus naudoti efektyviai, derėtų pasiruošti „parfumerijos garderobą“.
Kvepalų kolekciją geriausia rinkti iš skirtingo tipo aromatų: skirtingos
nuotaikos, skirtingi įvykiai, kelionės į ten, kur klimatas gali būti visai
kitoks, nei įprasta, darbe, namie, teatre, romantiškame pasimatyme, gamtoje,
sporto klube. Keičiasi vaidmuo – keičiasi ir kvepalai.

Kvapas jau pats savaime, nepriklausomai nuo žmogaus, gali būti seksualus,
jaunatviškas, moteriškas, paslaptingas, energingas, sportiškas, aistringas.

Susipažinimas su 7 esminiais kvapų tipais padės jums susiorientuoti kvepalų
jūroje, pasirinkti gerą pamainą vienam ar kitam aromatui. O kvapo tipu vadinama
bendra kvepalų sandara, jų sudaromas kvapo įspūdis.

Prisiminkite: citrusiniai; gėlių (gėlių-aldehihidiniai, gėlių-vaisių,
gėlių-okeaniniai, žaliųjų gėlių aromatai); papartiniai; šipriniai; medienos;
ambros; odos.

Svarbu suprasti, koks tipas jums labiausiai patinka: jei patinka keli „tipiniai“
aromatai, tai turite galimybę ant savo parfumerijos staliuko laikyti didesnę
kvepalų įvairovę.

Vidutinė kvepalų laikymo trukmė – 3 metai, jei flakonas nebuvo atidarytas ir nuo
6 iki 18 mėn. nuo vartojimo pradžios.