Maistas sveikai odai

Norite džiaugtis sveika oda? Valgykite tinkamą maistą! Kaip subalansuota mityba gali padėti išsaugoti švytinčią odą, pasakoja žvaigždžių mitybos specialistė Carrie Wiatt.

Uogos

„Uogos – itin geras variantas, nes jose gausu antioksidantų, kurie gali apsaugoti jūsų odos ląsteles nuo žalingo aplinkos toksinų poveikio“, - sako C. Wiatt.

Mokslininkai Tufts universiteto mitybos tyrimo centre analizavo įvairius vaisius dėl laisvųjų radikalų absorbcijos. Paaiškėjo, kad uogos yra tarp dešimties galingiausių antioksidantų (vaivorai – trečioje vietoje, gervuogės, braškės ir avietės atitinkamai – ketvirtojoje, penktojoje ir šeštojoje vietoje). Skirtingai, nei teigia gandai, C. Wiatt sako, jog žuvų taukų papildai nesukels padidėjusio odos riebalavimosi linkusiai į aknę odai: „Mitas, kad jie riebina odą“. Jei vis dar nerimaujate, C. Wiatt rekomenduoja naudingųjų riebalų rūgščių gauti valgant avokado vaisus, kurie puikiai sudrėkina odą ir ją apsaugo, taip pat linų sėmenų ar alyvų aliejų, riešutus.

Saulėgrąžų sėklos

Nesvarbu, ar rinksitės kaip užkandį, ar kaip salotų priedą – C. Wiatt teigimu, saulėgrąžos aprūpins būtina vitamino E doze. Vitaminas E – galingas antioksidantas, kuris gali apsaugoti odą nuo saulės poveikio, sustabdyti senėjimo procesą, sumažinti raukšleles ir randus nuo spuogų.

Nesmulkinti grūdai

Vienas mėgstamų odai naudingų C. Wiatt užkandžių – nesmulkintų grūdų duona su saulėgrąžų sėklų sviestu. Nesmulkintų grūdų duona ar dribsniai – puikus cinko ir seleno šaltinis, o šie du mineralai saugo odą nuo pažeidimų. Cinkas su selenu taip pat gali padėti kovoti su aknės protrūkiais.

Citrusiniai

„Vitaminas C padeda formuoti kolageną“, - sako C. Wiatt, pabrėždama vitamino C svarbą odos stangrumui ir elastingumui. Citrusiniai vaisiai, pavyzdžiui, greipfrutai ir apelsinai, labai atgaivina vasarą. Alternatyva – kiviai ir raudonosios paprikos, kurių porcijoje išties daug vitamino C.

Špinatai

Šio žalumyno turi būti bet kokiose salotose – jis ne tik cinko, seleno ir vitaminų C bei E šaltinis, bet ir aprūpina vitaminu A, kuris skatina naujų ląstelių gaminimąsi. Pieno produktuose, tokiuose kaip jogurtas ir varškė, taip pat esti naudingųjų antioksidantų, tačiau ne visiems jie tinka. Jei netoleruojate pieno, galite vartoti jį išoriškai: C. Wiatt siūlo įpilti šiek tiek pieno į vonią kaip Kleopatrai – tai puikiai suminkštins odą. Pieno yra daugelio grožio produktų sudėtyje.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė