+1
-0
+1
Meniu, kurį siūlo sveikatingumo treneriai

Vienas trijų dramblių, ant kurių laikosi sveikas gyvenimo būdas, yra tinkama mityba, - sako legendinis fitneso treneris Julio Papi. Ir pataria pradėjus sportuoti neskubėti imtis drastiškų mitybos pokyčių.

 

„Mityba turi būti keičiama pamažu ir tai jokiu būdų neturėtų būti prie kraštutinumų vedančios dietos. Per trumpą laiką įvesti kardinalius pokyčius yra labai sudėtinga ir tai tampa dar viena staigaus visko metimo ir rankų nuleidimo, nusivylimo priežastimi. Geriausia iš pradžių įprastą mityba papildyti keletu mažų sveikos mitybos taisyklių ir laikui bėgant jų įvesti vis daugiau, kol sveika mityba taps įpročiu ilgam laikui, o gal ir visam gyvenimui“, – pataria J. Papi.

 

„Viskas, ką valgau, manau yra sveika... tačiau be salotų (o čia jau aš esu labai kūrybingas) didžiąja dalį patiekalų ruošia mano žmona. Mėgstu sočius ir sveikus pusryčius... Kartais žmona man kepa blynus ir aš dievinu juos!!! Nėra abejonių, tai viena mėgstamiausių mano valgių. Pietums ir vakarienei turiu ne vieną mėgstamą patiekalą... Vegetariškas arba su žuvies kuskusas, mano mamos ruošta paelja. Arba barščiai... ir nepamirškime namie gamintų koldūnų“, - apie savo mėgstamiausius patiekalus pasakoja vienas garsiausių fitneso trenerių J.Papi.

 

Prieš kitą savaitę vyksiantį  renginį „Nike treniruočių diena, įkvėpta Impuls“, kreipėmės į jame treniruotes vesiančius trenerius, kad šie pristatytų savo mėgiamus patiekalus ir iš jų sudarytą meniu.

 

Savo receptais pasidalino gatvės šokių choreografas ir treneris Sasha Oshkin, pristatysiantis „Aero New Style“ ir „Step New Style“ treniruočių programas ir kovos menų be kontakto įkvėptą „Les Mills“ programą vesiantys „Impuls“ treneriai Anžej Gunevič ir Samanta Trinkūnaitė.


Sashos Oskhin ukrainietiški barščiai

 

Sudedamosios dalys: 500 g mėsos (kiaulienos arba jautienos), 2-3 bulvės, 1 burokas, 2 svogūnai

2 morkos, 2 arbatiniai šaukšteliai pomidorų pastos, 2-3 pomidorai, 1 raudona arba žalia paprika,

1/4 kopūsto, šiek tiek žalumos, nedidelis gabaliukas kiaulienos lašinukų, česnako skiltelė, druska.

 

Mėsą nuplauname ir supjaustome mažais gabaliukais. Į puodą įpilame šalto vandens, įberiame druskos ir verdame mėsą, kol ji bus beveik išvirusi. Kvadratukais supjaustome bulves ir sudedame į mėsos buljoną. Burokėlį supjaustome juostelėmis ir pakepame su aliejumi. Supjaustome svogūnus ir morkas ir pakepame kartu su burokėliu, kol viskas įgaus geltonai rusvą spalvą. Po to į keptuvę įdedame pomidorų pastos ir nuluptus bei susmulkintus pomidorus ir dar šiek tiek pakepiname.

 

Po kiek laiko į keptuvę įpilame puodelį buljono bei sudedame gabaliukais supjaustytą papriką ir viską apie 10 minučių patroškiname.

 

Kol troškinys verda, grįžkime prie buljono. Šiaudeliais supjaustome kopūstus ir sudedame į buljoną. Šiam užvirus, sumetame keptas daržoves ir pomidorų pastą. Pridedame daug žalumynų. Viską paverdame kokias 5 minutes ir įmetame susmulkintą lašinuką (tiesą sakant, esu ruošęs patiekalą ir be lašinių – barščiai buvo ne mažiau gardūs!), o po to – sutraiškytą česnaką. Barščiai paruošti.

 

Pateikite į stalą su grietine ir skrebučiais arba duona.


Anžejaus Gunevič pikantiškas vištienos karis su kokosų pienu


Sudedamosios dalys: vištienos krūtinėlė, aliejus, svogūnas ir česnakas (pagal skonį), kario prieskoniai (pagal skonį), ciberžolė, aitrioji (čili) paprika.

 

Gerai įkaitinkite keptuvėje aliejų, tuomet sudėkite supjaustytus svogūną bei česnaką, suberkite kario prieskonius, ciberžolę bei sudėkite smulkintą čili papriką. Kepkite 2 min.

 

Sudėkite gabaliukais supjaustytą vištieną ir pakepkite, kol gražiai pagels. Kai vištiena bus beveik iškepusi, sudėkite konservuotus pomidorus su visomis sultimis ir supilkite kokosų pieną.

 

Troškinkite apie 15-20 min. Pagal skonį įberkite druskos ir pipirų.

 

Samantos Trinkūnaitės fitokokteilis gerai ir darbingai dienai

Fitokokteilių receptų yra daugybė. Universalus ir vienas iš labiausiai paplitusių – tonizuojamasis kokteilis su erškėtuogėmis ir saldymedžio šaknimi. Gerti jį reikėtų rytais, kad darbo diena būtų lengvesnė ir prabėgtų nepastebimai.

 

Sudedamosios dalys: 1,5 l vandens, 50 g džiovintų erškėtuogių, 100 ml natūralaus vyšnių, braškių, serbentų ar kurio kito sirupo, 100 ml saldymedžio šaknies ekstrakto.

 

 Užpilkite verdančiu vandeniu uogas ir palikite pastovėti 5–6 valandas, tada nukoškite per marlę ir įpilkite saldymedžio ekstrakto ir įmaišykite sirupo. Plikant galima pridėti 10–15 g šlamučių arba 15–20 g jonažolių.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė