Moliūgas imunitetui stiprinti
Lietuvoje auginama vertinga daržovė. Tai puikus dietinis ir gydomasis produktas, nes jame daug karotino, geležies, askorbino rūgšties, B,C,E,D,PP grupių vitaminų bei gana reto vitamino T, kuris pagreitina apytakos procesus.
Moliūgai stiprina imunitetą, suteikia energijos, gerina kraujo apytaką ir virškinimą. Moliūgų ląsteliena nepluoštinė, greitai išverda ir organizmas ją lengvai pasisavina. Moliūgų sudėtyje daug mikroelementų, skatinančių kraujo gamybą, todėl juos vartoti rekomenduojama sergantiems mažakraujyste, ateroskleroze.
Moliūgai nekaloringi,- 100 gramų daržovės turi tik 24 kalorijas.
Esant nutukimui, moliūgą rekomenduojama valgyti su medumi ir žiupsneliu muskato riešuto. Šviežias moliūgų minkštimas valgomas, kai užkietėję viduriai rekomenduojama suvalgyti iki 0,5 kg per dieną.
Moliūgai skatina šlapimo išsiskyrimą, todėl jais galima gydyti pabrinkimus, atsiradusius dėl širdies ir kraujagyslių, inkstų bei šlapimo pūslės ligų.
Daržovė turi milžinišką kiekį vitaminų. Vitaminas D reikalingas vaikų augimui, padeda įsisavinti kalcį dantims ir kaulams.
Vitaminai В, С, РР, Р ir Е stabdo senėjimo procesus ir gerina potenciją.
Moliūguose daug vario, fosforo, geležies, todėl rekomenduojamas profilaktiškai nuo mažakraujystės ir aterosklerozės.
Moliūgų sėklos
Juose gausu vitaminų ir mineralų. Pusė stiklinės sėklų turi 92 proc. rekomenduojamos magnio ir mangano paros normos ir 50 proc. rekomenduojamos cinko paros dozės. Taip pat turi geležies, B grupės vitaminų ir didelį kiekį vitamino K, reikalingo kaulų sveikatai ir kraujo krešėjimui.
Moliūgų sėklos turi L-triptofano, natūralaus junginio,  padedančio įveikti  depresiją,  daug cinko, kuris saugo  nuo osteoporozės. Moliūgų sėklos padeda sumažinti uždegimą bei priešuždegiminių vaistų šalutinį poveikį. Jos stabdo inkstuose kalcio oksalato akmenų formavimąsi. Sėklose  yra fitosterolių, kurie sumažina  cholesterolio lygį, tai pat apsaugo nuo onkologinių ligų.
Moliūgus galima virti, kepti, troškinti, naudoti sriuboms, košėms, tyrėms, kepti iš jų blynelius. Jie puikiai dera ir prie kitų daržovių - bulvių, pomidorų. Maistui tinka minkštimas, sėklos, net lapai ir žiedai.
Moliūgai ir liaudies medicina

•Kad išvengti prostatos ligų, rekomenduojama kasdien suvalgykite apie 2-3 valgomuosius šaukštus moliūgo sėklų. 
•Sergate prostatitu, siūloma išgerti po 200 ml moliūgų sulčių 3-4 kartus per dieną ir suvalgyti 2-3 šaukštus sėklų.
•Jei esate suirzę, kankina nemiga išgerkite šviežių moliūgų sulčių su medumi.
•Jei organizme kaupiasi skysčiai, vargina tinimai, širdies ir kraujagyslių ligos, kasdien išgerkite pusę stiklinės moliūgų sulčių.
•Turint polinkį sirgti inkstų ligomis, šlapimo takų infekcijomis, turite šlapinimosi sutrikimų, į  valgiaraštį rekomenduojama įtraukti moliūgų košę bei gerti po 0,5 stiklinės moliūgo sulčių kasdien.
•Nusideginus arba apsiplikius karštu vandeniu, sergant egzema, šviežio vaisiaus minkštimą dėkite ant pažeistų vietų.
•Sergant mažakraujyste ir stokojant geležies, valgykite 20-150 g virto moliūgo kasdien.
•Jei norite išvengti dantų ėduonies, mėgaukitės patiekalais iš moliūgų, nes juose daug fluoro. Fluoro paros norma - 1 mg. Šią dozę galima gauti suvalgius 500 g moliūgo.
• Jei sergate onkologine liga, į valgiaraštį būtinai  įtraukite patiekalus iš moliūgų. Juose esančios mineralinės medžiagos: varis, geležis ir cinkas skatina fermentų, kovojančių su vėžinėmis ląstelėmis, išsiskyrimą.

Taigi, moliūgai skanus ir vertingas maistas. Jais galite mėgautis nuo rudens iki pavasario, nes ši daržovė puikiai laikosi. Iš moliūgų gaminama daugybė patiekalų, išbandykite juos, išsirinkite jums patinkančius, praturtinkite savo maisto racioną šia puikia daržove ir stiprinkite savo sveikatą.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė