Natūralūs būdai išsaugoti jaunystę

Yra nemažai išbandytų būdų atitolinti senatvę be vaistų, bet žmonės nesiliauja leisti milijonų kremams ir plastinėms operacijoms. Dr. Erika Schwartz, viena garsiausių pasaulyje bioidentiškų hormonų ekspertų ir keturių populiarių knygų apie natūralius hormonus autorė, tvirtina, kad esama išbandytų ir tikrai veikiančių būdų atitolinti neišvengiamą senėjimą be jokių sintetinių vaistų ar kosmetinių procedūrų.

Kas organizme sukelia senėjimo procesus?

Bėgant metams organizme įvyksta begalės biocheminių pokyčių, kurie natūraliai sumažina odos ir raumenų tonusą, padidina riebalų atsargas ir slopina kūno gebėjimą regeneruoti bei gyti. Hormonų, skatinančių organizmo raidą jaunystėje, kiekio pakitimai pradeda stiprinti kūno skausmus ir skauduliukus, ryškinti odos nukarimą ir raukšlėjimąsi, kurių žmonės taip stengiasi išvengti.

„Sumažėję estrogeno, progesterono, testosterono ir skydliaukės hormonų kiekiai bei kortizolio kiekio didėjimas ir insulino kiekio svyravimai yra siejami su vidiniu ir išoriniu senėjimu“, - tvirtina dr. Erika Schwartz.

Gyvenimo būdo veiksniai, greitinantys senėjimą

Kol esate jauni, piktnaudžiavimas greitu maistu, kava ir miego trūkumas yra toli gražu ne tokie žalojantys dalykai, kokie jie būna sulaukus brandesnio amžiaus.

Dr. E. Schwartz teigia, kad yra daug gyvenimo būdo veiksnių, kurie pagreitina senėjimą: miego trūkumas, prasta mityba, kurios pagrindas yra greitas maistas, alkoholis, kofeinas, cukrus ir jo pakaitalai, stresas darbe ir asmeniniuose santykiuose, greiti aplinkos pasikeitimai (iš šilumos į karštį ir atvirkščiai), rūkymas, nejudrumas, netinkamas požiūris.

Pakeitus bent kai kuriuos iš šių veiksnių, jau galima pagerinti savo sveikatą ir sulėtinti su senėjimu susijusius pokyčius. Nesate pasirengę staigiems pokyčiams? Ne bėda, gyvenimo būdą į gerąją pusę keiskite pamažu.

Stebuklingos piliulės ir procedūros

Pasaulio populiacijai senstant, o jaunystės įvaizdžiui vis svarbėjant, žmonės išleidžia begalės pinigų stebuklingoms piliulėms ir kosmetinėms procedūroms. Mokslininkai, pagilinantys šią problemą, taip pat išleidžia milijonus tyrimams, kurių tikslas yra atrasti „jaunystės šaltinį“.

Pavyzdžiui, naujausias vaistas, kuris neva turėtų padidinti statistinę gyvenimo trukmę yra rapamicinas, gaunamas iš dirvos, esančios Velykų saloje. 2009 metų liepos mėnesio žurnale „Nature“ rašoma, kad šis stebuklingas vaistas iki 38 proc. sumažino mirtingumo vidutiniame amžiuje riziką. Kur slypi gudrybė? Tiriamieji buvo ne žmonės, o pelės.

Be to, tie vaistai nuo senėjimo, kurie pasiekia plačiąją rinką, gali būti ne visiems vienodai efektyvūs ir pasižymėti nepageidaujamais poveikiais. Taigi, kodėl gi neatsigulus „po peiliu“ ir taip nepasigražinus bei neatsijauninus? Kosmetinė chirurgija gali būti pavojinga, jos rezultatai gali būti netenkinantys, ji brangi ir nepakeičia jūsų gyvenimo būdo. Kad ir kiek grožio procedūrų jums bebūtų atlikta, jei ir toliau laikysitės įsikibę savo nesveikų įpročių, visi jūsų bandymai atitolinti senatvę nueis perniek.

Realistiški ir efektyvūs būdai sulėtinti senėjimo procesą

Tikriausiai girdėjote tai ne kartą: protinga dieta ir reguliarus fizinis aktyvumas yra puikus būdas pagerinti jūsų sveikatą ir pailginti gyvenimo trukmę. O prie šio neabejotinai veikiančio patarimo Dr. E. Schwartz priduria kelias specifines rekomendacijas.

Sportuokite reguliariai, į treniruotes įtraukdami širdies ir kraujotakos sistemos (aerobinius) pratimus, jėgos treniruotes ir tempimą, kuris didina lankstumą.

Sureguliuokite mitybą taip, kad ji derėtų su hormonais ir joje būtų mažai perdirbto maisto: miltinių gaminių, gluteno, pieno produktų, alkoholio ir kofeino.

Padidinkite vaisių ir daržovių vartojimą, juose gausu antioksidantų.

Sumažinkite gyvulinės kilmės produktų vartojimą.

„Stebuklinga piliulė“ norintiems atrodyti ir jaustis jaunai iš tikrųjų yra ne koks nors greitas būdas „pasigražinti“ vaistais ar chirurginėmis procedūromis, o savęs prižiūrėjimas natūraliais būdais. Nors tokio dalyko, kaip jaunystės šaltinis, nėra, gyvenimo būdo pakeitimas į gerąją pusę gali stipriai sumažinti ankstyvo senėjimo požymius.