Norite džiaugtis geresne atmintimi ar būti energingesni? Gerkite vandenį!

Mokslininkai vieningi: gerdami užtektinai vandens, būsime kur kas sveikesni. Tad kodėl gi taip svarbu nepamiršti, nenumoti ranka ir gerti užtektinai vandens?

Tapsite energingesni

Vanduo – mūsų organizmo ląstelių variklis. Ląstelės sudarytos iš vandens, ląsteles supa vanduo. Teigiama, kad geriant nepakankamai vandens ląstelių membranos tampa mažiau pralaidžios – t. y. ląstelės ne tik sunkiau pasisavina naudingąsias medžiagas, hormonus, bet sunkiau šalina ir nuodingąsias medžiagas. Todėl, skelbiama mokslo žurnaluose, mus apima nuovargis.

„Tai visgi kiek vandens turėčiau išgerti?“ – paklausite jūs. Esama įvairių atsakymų – populiariausias: 6–8 vandens stiklinės per dieną. Vis dėlto, kiekvienas turime atsižvelgti į savo sveikatos būklę, aktyvumą, oro temperatūrą ir kt., tad vieno atsakymo, deja, nepateiksime.

Pagerės koncentracija

Kartais jaučiate, kad nebegalite sutelkti dėmesio, nors ir stengiatės iš visų jėgų? Dar kitame mokslo žurnale skelbtame straipsnyje rašoma, jog nedidelis organizmo vandens trūkumas kenkia smegenims ir trukdo jums susikaupti.  Gerai jūsų sveikatai būtinas miegas, tinkama mityba, judėjimas ir vanduo. Juk praktiškai visą mūsų organizmą sudaro vanduo, tad nenuostabu, kad mums reikia nuolat papildyti jo atsargas.

Būsite greitesni ir stipresni

Vakar nesportavote, bet šiandien sportuodami vis tiek jaučiate raumenų skausmus? Gali būti, kad sportuojant jums skauda ar negalite 100 proc. atsiduoti sportui ne todėl, kad jums trūksta jėgų, o todėl, kad jums trūksta vandens. Teigiama, kad net jei jums trūksta vos 2 proc. vandens, jau galite jausti nuovargį, motyvacijos stoką. Gerdami užtektinai vandens džiaugsitės atsipalaidavusiais raumenimis, turėsite daugiau energijos ir galėsite sportuoti iš visų jėgų.

Nebeužkandžiausite

Kartais pagaunate save vakare ar naktį prie šaldytuvo ieškant, ką čia užkrimsti? Kai kitąkart jausite, kad norite ko nors užkąsti, pirmiausia išgerkite vandens. Teigiama, kad žmonės dažnai painioja troškulio jausmą su alkiu, tad išgėrę vandens turbūt ir nebenorėsite užkandžiauti.

Pagerės virškinimas

Nors niekas aiškiai ir nepasako, kiek kartų per dieną reikėtų tuštintis, tačiau jei tuštinatės retai, jei viduriai užkietėję, matyt, jums tuoj pat reikia išgerti vandens. Mokslininkai skelbia, kad pakankamai vandens geriantys žmonės tuštinasi reguliariai, tad retas tuštinimasis, užkietėję viduriai gali būti ženklas, kad jums reikia gerti daugiau vandens.

Pagražės oda

Odai vanduo – būtinas, neretai gerdami užtektinai vandens, odą išvalome ar net atjauniname. Nustatyta, kad mūsų odą sudaro 30 proc. vandens, oda gamina naujas ląsteles naudodama vandenį ir lieka elastinga būtent dėl vandens.

Pagerės nuotaika

Net jausdami minimalų troškulį, suskubkite – jums tuoj gali prasidėti dehidratacija ir suprastėti nuotaika – ims skaudėti galvą, jausitės pavargę. Jei nusibodo gerti paprastą vandenį, paskaninkite jį vaisiais, gerkite gazuotą vandenį, bet svarbiausia – gerkite vandenį!

Straipsnio autorė – Giedrė Janušaitė (šaltinis – Readers Digest)

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė