+1
-0
+1
Nuo kokio maisto nesinori miego?
Kodėl kartais pavalgius nevaldomai norisi miego, o kartais nutinka, kad pietūs, priešingai, padeda pabusti? Tam, kad maistas suteiktų žvalumo, reikia tinkamai sudaryti savo maisto racioną.

Mokslininkų komanda iš Kembridžo universiteto priėjo prie išvados, kad baltymai turi savybę organizmą veikti kaip šaltas dušas, be to, jie dar padeda ir deginti riebalus.

Už žvalumą ir lieknumą yra atsakingos tos pačios ląstelės pagumburyje (specialioje galvos smegenų dalyje) – tai neuromediatoriai oreksinai. Jeigu jų veikla yra sulėtėjusi, galima susirgti narkolepsija – liga, kurios metu mieguistumo priepuoliai yra tokie stiprūs, kad galima staiga užmigti. Be to, nuo oreksinų veiklos priklauso ir bendros medžiagų apykaitos greitis.

Mokslininkai palygino įvairius maisto produktus pagal jų poveikį oreksinams. Buvo nustatyta, kad amino rūgštys, tai yra sudėtinės kiaušinių, jautienos ar sojos baltymų dalys, stimuliuoja oreksinų veiklą efektyviau už  visus kitus mikroelementų kartu sudėjus.

O štai gliukozė, priešingai, turi savybę blokuoti šias naudingas pagumburio ląsteles. Beje, užtenka gliukozei vienoje lėkštėje susivienyti su baltymu, kai šis neigiamas poveikis praktiškai visai išnyksta.

Taigi, idealus pusryčiai galėtų būti skrebutis su virtu kiaušiniu ar jogurtas vietoj saldžios bandelės. Be to, mieguistą dieną geriau vengti pietų su daug duonos, makaronų, ryžių, bulvių, ir, žinoma, saldumynų. Priešingu atveju, kovoti su noru prigulti valandai kitai, bus įmanoma. Tačiau suvalgyti kelis sausainius nakčiai, kaip tik geras variantas, padėsiantis greičiau užmigti.
 

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė