Obuoliai – sveika ir skanu

Obuoliai – sveika ir skanu


Obuoliai – dažniausias sodo vaisius, niekas nepaneigs, kad tai skanu, bet ar visi žino obuolių naudą mūsų organizmui? Vaisiuje daug mineralinių druskų – mangano, geležies, natrio, kalcio, kalio, ypatingai daug pektinų.


Obuoliai mažina cholesterolio kiekį kraujyje

Norint palaikyti cholesterolio pusiausvyrą, per dieną suvalgykite 2 ar 3 obuolius. Visa paslaptis slypi pektine, kurio gausu vaisiuje. Pektinas iš organizmo šalina susikaupusias bakterijas, taip reguliuodamas cholesterolio kiekį kraujyje. Norint išvengti infarkto, valgykite per dieną 2 obuolius, kartų su 1 svogūnu ir per dieną išgerkite silpnos žaliosios arbatos.


Obuolys – apsaugo nuo vėžio

Obuoliuose esantis falvonoidas ir kvarcetinas padeda užkirsti kelią prostatos vėžio ląstelių augimą. Medikų teigimu, falvonoidas sumažina plaučių vėžio riziką per pusę. Obuolyje veikiantis vitaminas C kartu su kvarcetinu padeda organizmui kovoti su laisvaisiais radikalais, kurie daro neigiamą poveikį mūsų organizmui. Minėtos medžiagos, esančios obuolyje padeda atsikratyti iš organizmo švino ir arseno, todėl nevenkite per dieną suvalgyti bent kelis obuolius.


Obuoliai – virškinimui

Obuoliai laikomi pirma priemone nuo viduriavimo ir skrandžio sutrikimų. Obuolyje yra vyno rūgščių, kurios padeda virškinti maistą. Norint sureguliuoti virškinimą, obuolius valgykite kol skrandis tuščias, nes vaisiai virškinami apie 20-30 minučių. Suvalgius vaisių, kai skrandis pilnas kitokio maisto, sutrinka skrandžio turinio virškinimas. Įdomu tai, kad išvalyti organizmą, užtenka vieną dieną suvalgyti apie 2 kg obuolių, taip Jūs numesite svorio.


Obuoliai – imuninei sistemai stiprinti

Obuoliuose esantis boras stiprina kaulus ir teikia energijos, jos turėdami atsikratysite depresinių nuotaikų ir tokiu būdu stiprinsite organizmo imuninę sistemą. Manoma, jog vakare suvalgytas obuolys nuramina ne tik organizmą, bet ir mintis, o ryte – pakelia apetitą ir nuotaiką.

Obuoliai skatina prakaitavimą ir šlapimo išsiskyrimą, taip pravalydamas organizmą, nuo susikaupusių kenksmingų medžiagų. Gerina kraujotaką, nes mažina trombų susidarymą ir pagreitina žaizdų gijimą. Obuoliai ypač svarbūs rūkaliams, nes juose esantis antioksidantų kiekis apsaugo plaučius ne tik nuo tabako įkvėpiamų dūmų, bet ir esančių ore.


Liaudies patarimai

·         Jei sergate gastritu ar skundžiatės padidėjusiu rūgštingumu, kasos uždegimu obuolius reikėtų vartoti itin atsargiai.

·         Peršalus, gerkite džiovintų obelų lapų arbatą. Paskanintą arbatą medumi gerkite po puse stiklinės kas keletą valandų.

·         Jei vargina migrena, masažuokite galvą obuolių sultimis, pakilus temperatūrai sutarkuokite obuolį ir dėkite storu sluoksniu ant kaktos, kaip kompresą.

·         Norint pamaitinti ir nuraminti veido odą, sutarkuokite vieną šviežią obuolį, įpilkite šlakelį pieno ir gautą masę pašildykite. Dėkite ant veido ir laikykite apie 20 minučių.

·         Gerkite obuolių žievelių arbatą, nes ji skatina šlapimo susidarymą. Ji ypatingai tinka žmonėms, turintiems antsvorį.

·         Jei sergate kepenų ligomis gerkite obuolių sultis su medumi. Į puse litro obuolių sulčių įdėkite 70 g medaus, tokį kokteilį gerkite 3-4 kartus per dieną.

·         Atšalus orams, kiekvieno lūpos tampa ypač sausos, todėl obuoliais galite jas nuraminti. Smulkiai sutarkuokite obuolį ir į gautą tyrę įdėkite kelis arbatinius šaukštelius sviesto. Šiuo mišiniu tepkite sutrūkinėjusias lūpas.

·         Obuolių žievelės – vienas iš karpų gydymo būdų. Nulupkite obuolį ir žieveles laikykite apie 3 savaites, po to trinkite jomis karpas 6 kartus per dieną neilgiau nei 5 minutes.

·         Jei rytais vargina patinimas akių srityje, trinkite šviežia obuolio skiltele veido odą, pajusite kaip tinimas mažėja.

·         Odos elastingumą palaikyti pasigaminkite obuolių kaukę. Jums reikės: 1 sutarkuoto virto obuolio, 1 valgomojo šaukšto alyvuogių aliejaus ir 1 arbatinio šaukštelio medaus. Viską sumaišykite ir užtepę ant odos laikykite 20 minučių, kaukę nuplaukite drungnu vandeniu.

·         Esant nudegimams ar ilgai negyjančioms opoms, dėkite ant jų šviežio tarkuoto obuolio tyrę, taip pagreitinsite gijimą.


Obuolių receptai – sveika ir skanu

Net desertai gali būti nekaloringi ir sveiki, tik reikia žinoti kaip ir iš kokių produktų juos gaminti. Obuoliai tam puikiai tinka. Pasigaminkite sveiką ir mažai kaloringą keptų obuolių desertą.

·         4 porcijoms Jums reikės: 4 rūgščių obuolių, 2 bananų, braškių ar kitokių uogų uogienės ir šlakelio aliejaus.

Nuplautiems obuoliams nupjaukite viršūnėles ir išskaptuokite vidų. Smulkiai supjaustytus bananus sumaišykite su keliais valgomaisiais šaukštais uogienės. Gautą masę krėskite į obuolių vidų ir uždėkite nupjautas viršūnėles. Obuoliukus aptepkite aliejumi ir kepkite apie 220 C orkaitėje 20 minučių.

·         Obuolių salotos: 2 saldūs obuoliai, saujelė graikiškų riešutų, 1 valgomasis šaukštas klevų sirupo arba neriebaus jogurto.

Smulkiai supjaustykite obuolius ir sumaišykite su traiškytais graikiškais riešutais. Viską apliekite klevų sirupu arba jogurtu. Šių salotų energetinė vertė nesiekia 200 kcal, todėl nebijodami galite mėgautis patiekalu.


Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė