Paprasti būdai greičiau sulieknėti

Regis, vaikui gimus išbandėte visas pasaulio dietas, bet nė viena neatnešė rezultatų? O gal tiesiog nesiseka atsikratyti kelių kilogramų? Mitybos specialistė, fitneso konsultantė ir mama Annabel Arkwright atskleidžia savo lieknumo paslaptį.

„Mes sukeliame kūne sumaištį savo „magiškomis“ dietomis. Metamės prie „žaliosios“ dietos, paskui „raudonosios“, paskui „kopūstų sriubos dietos“, „ribojamų angliavandenių“ dietos, „ribojamų riebalų“ dietos, žemo GI dietos, „70 kąsnių per dieną dietos“ Problema ta, kad jos dažniausiai priverčia atsisakyti mėgstamo maisto, todėl ilgai jų negalime laikytis.

Žinoma, galima laikytis tokios dietos, bet jei pasiduosite ir grįšite prie senų mitybos įpročių, tai tebus bereikalingas laiko švaistymas. Maistas yra priklausomybė. Todėl kontroliuokite ją“, - sako A. Arkwright.

Pakeiskite savo gyvenimo įpročius. Pažvelkite į tai, KAIP jūs valgote, KADA valgote ir KODĖL valgote, o ne tai, KĄ valgote. Laikykitės šių paprastų taisyklių ir tikrai ilgainiui pastebėsite naudą.

1. Valgykite mažesnėmis porcijomis - tai bene svarbiausias žingsnis, norint suliesėti. Dauguma žmonių valgo kur kas daugiau, nei reikia jų kūnui. Kad ir ką valgote, jūsų tikslas – suvalgyti trečdaliu mažiau.

Tai nebus lengva, bet stenkitės – tikrinkite porcijų dydžius ant pakuočių, kaloringumą (paprastai moterims kasdien rekomenduojama suvartoti 2000 kalorijų, vyrams – 2500) ir mažiau kraukite į lėkštę. Gera mintis – naudotis mažesnėmis lėkštėmis, mat tuomet atrodo, kad suvalgote daugiau.

2. Valgykite lėtai ir padėkite šaukštą dar prieš pasijusdamos sočios.

Sukramtykite vieną kąsnį, tik po to imkite daugiau. Palaukite penkias minutes pabaigusios patiekalą, kad sukontroliuotumėte apetitą. Paprastai mes norime valgyti daugiau ne dėl alkio, o dėl skonio – šis noras nuslūgsta po kelių minučių.

3. Prieš kiekvieną valgymą išgerkite stiklinę vandens, kad sumažintumėte savo apetitą.

4. Kasdien suvalgykite penkias porcijas vaisių ir daržovių. Trys-keturios šios porcijos turėtų būti daržovių. Vaisiuose yra kur kas daugiau cukraus.

5. Jei vieną dieną persivalgėte, kitą dieną pasistenkite suvalgyti mažiau. Svorio kontrolė – tai pusiausvyra tarp maisto, kurį suvartojate (energija) ir išeikvotos energijos.

6. Venkite skystųjų kalorijų.

Net latte kava turi iki 200 kalorijų. Atsisakykite karšto šokolado, kokteilių, putojančių gėrimų, kurie tukina ir turi mažai maistinės vertės. Gerkite vandenį, o skanumynais pasilepinkite kartą per dieną.

7. Du kartus per savaitę pasirinkite sriubą vakarienei. Ji soti, maistinga ir paprastai turi nedaug kalorijų.

8. Išsitieskite.

Vaikščiokite tiesiai, iškėlusios galvą. Įtempkite pilvo raumenis, atloškite atgal pečius. Pasitreniruokite priešais veidrodį ir pamatysite, kad atrodote daug geriau. Tai greit taps jūsų antrąja prigimtimi ir kur kas pagerins rubuilės figūrą, taip pat apsaugos nuo nugaros skausmo ir įtampos kaklo bei pečių srityje.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė