Pilvo diegliai sportuojant

Pilvo diegliai sportuojant

 

                     Tikriausiai ir Jums teko patirti dilgčiojantį pilvo skausmą, kai intensyviau ir greičiau einate, bėgate ar važiuojate dviračiu. Tikriausiai visi pagalvojame, kad tai atsiranda ne nuo kažko kito, kaip būtent nuo to pačio ėjimo, bėgimo, ar nuo važiavimo ir kad be abejo truputį pakentėjus skausmas praeis. Tačiau, tai nėra teisingiausias, priežastį nurodantis atsakymas.

                     Kas tie diegliai iš tiesų? Kaip sumažinti juos ir galėti toliau laisvai be skausmo judėti?  Diegliai, kuriuos jaučiate yra ne kas kita, kaip diafragmos sukelti spazmai. Dažniausiai jie atsiranda tada, kai judėjimo metu yra netolygiai ar pernelyg paviršutiniškai kvėpuojama. Kai oro įkvepiama per mažai, per mažai jo patenka ir į diafragmą, tada ji pradeda skausmingai spazmuoti.

                     Kai judrumo metu pajuntate veriantį skausmą kažkuriame pilvo šone – sustokite. Jei galvojate, jog toliau judant skausmas praeis, klystate. Dabar labiausiai reikalingas visiškas diafragmos raumenų atsipalaidavimas ir tolygus, retėjantis iki normalaus tankumo kvėpavimas, kada nepatiriamas joks fizinis krūvis.

                     Skausmas atlėgs, kai sustoję tolygiai kvėpuosite ir gilesniais, spaudžiamais judesiais masažuosite skaudamą vietą. Ten kur skauda geriausiai paspauskite trimis pirštais ir paspaudimą išlaikykite ilgiau. Neatleidus paspaudimo intensyvumo masažuokite toliau ir taip pakartokite bent keletą kartų.

                     Kai skausmas praeis, nevenkite toliau tęsti fizinės veiklos. Sportuokite, tik, kad nebepasikartotų diegliai pasistenkite kuo giliau ir tolygiau kvėpuoti diafragma (kvėpuojant kilnotis turi ne tik krūtinė, bet ir pats pilvas).

                     Prieš sportuojant, jog nepertemtumėte raumenų jie, visų pirmiausia, turi apšilti. Kaip ir bet kuris kitas raumuo turi apšilti ir diafragmos raumenys. Kai diafragmos raumuo bus pilnai apšilęs, sporto metu skausmingi diafragmos spazmai nebepasikartos.

                    Kartais pilve nuo judraus ir sunkesnio sporto gali atsirasti ne skausmingi diafragmos spazmai, o tuštinimosi susilaikymo pojūtis, arba kaip tik priešingai – atlaisvėti viduriai. Todėl visada, aktyvų gyvenimą propoguojantiems žmonėms, patariama prieš pradedant fizinę veiklą kuris laikas nieko nevalgyti  bei būti išsituštinus.