+1
-0
+1
Turbūt nerasime žmogaus, kuris nežinotų, kas yra galvos skausmas. Kartais priežastis būna aiški – išvakarėse padauginta alkoholio ar staigus oro pasikeitimas. O kartais skausmas trenkia kaip perkūnas iš giedro dangaus, regis, visai be priežasties. Bet nepriklausomai nuo to, kaip tas skausmas atsirado, kiekvienas nori jo atsikratyti.Vieni iš karto griebiasi tabletės, kiti didvyriškai laukia, kol jis praeis pats.
Žmonės, dažnai susiduriantys su galvos skausmu, žino – vaistus geriau išgerti nelaukiant, kol skausmas taps nepakeliamas. Tačiau tarp tablečių rijimo ir nieko nedarymo yra nemažai veiksmingų tarpinių priemonių, padedančių išvengti galvos skausmo arba jį įveikti dar pačioje užuomazgoje.
 
1. Gerti daug skysčių.
Dažniausia paprastų galvos skausmų priežastis – skysčių trūkumas organizme. Jeigu geriama mažai vandens, kraujas tampa tirštas, suprastėja ląstelių aprūpinimas deguonimi, ir pradeda skaudėti galvą. Dehidratacija yra ir pagirioms būdingo galvos skausmo priežastis, nes alkoholis iš kraujotakos sistemos pašalina vandenį ir mineralines medžiagas. Įprastai dienai rekomenduojami 1,5-2 litrai vandens, arbatos ar sulčių atgaivina organizmą ir smegenis.
 
2. Pakankamai valgyti.
Kenčiant galvos skausmus, padeda maisto produktai, kuriuose daug magnio. Mineralo, atpalaiduojančio raumenis ir raminančio nervus, turi neskaldyti grūdai, žalios daržovės ir riešutai. Žmonėms, dažnai kenčiantiems galvos skausmus, labai svarbu reguliariai valgyti. Nes alkis ir sumažėjęs cukraus kiekis kraujyje taip pat gali sukelti galvos skausmą.
 
3. Vengti šokolado, raudono vyno ir sūrio.
Kai kurie maisto produktai dalį žmonių veikia kaip tiesioginiai galvos skausmo sukėlėjai. Už tai atsakingi juose esantys biogeniniai aminai. Šių medžiagų yra brandintame sūryje, raudoname vyne, šokolade, kviečiuose ir kiaulienoje. Prie rizikingų medžiagų priskiriama ir ėsdinimo druska bei skonio stipriklis gliutamatas.
 
4. Pasidaryti kavos pertraukėlę.
Dvigubas espresso, galbūt su šlakeliu citrinos sulčių, ir bent jau kai kuriems žmonėms galvos skausmo kaip nebūta. Kofeinas veikia kraujotaką. Kava kaip priemonė nuo galvos skausmo veiksmingiausia žmonėms, kurie ją geria nereguliariai arba po nedaug.
 
5. Įkvėpti gryno oro.
Kartais pakanka atidaryti langą ir gerai išvėdinti patalpą. Bet dar geriau, jei skauda galvą, bent jau trumpam išeiti pasivaikščioti į gryną orą. Deguonis pravėdina galvą ir nuveja skausmą.
 
6. Sportuoti.
Ėjimas, bėgimas, važiavimas dviračiu, plaukimas – ištvermės reikalaujančios sporto šakos, geriausiai – gryname ore – užkerta kelią galvos skausmui. Treniruojantis po 30 minučių tris kartus per savaitę, skausmas atakuoja rečiau ir ne taip skausmingai – tą įrodė tarptautiniai tyrimai. Tiesa, jeigu galva jau braška nuo skausmo, sportiniai pratimai nebepadės. Bet gali padėti jogos, tai či ar pilateso pratimai su savo švelniais ir lėtais judesiais.
 
7. Esant migrenai – mažiau judėti.

Jeigu kenčiama nuo migrenos, sportuojant verčiau nepersistengti. Įsitempimas gali tiesiogiai išprovokuoti priepuolį. Kadangi migrenos kankinami pacientai kartais sulaukia ir „normalių“ galvos skausmų, svarbu laiku juos atskirti. Tam padeda paprastas testas: nuleisti galvą ir papurtyti. Jeigu nuo to skausmas sustiprėja, tai migrena. Tuomet judant padėtis tik dar labiau pablogės.

8. Išmokti atsipalaidavimo technikų.
Galvos skausmai artimai susiję su stresu. Todėl streso mažinimas yra ilgalaikė terapija nuo galvos skausmo. Bet aktyvus atsipalaidavimas praverčia ir ištikus skausmo priepuoliui. Autogeninė treniruotė ar progresuojanti raumenų relaksacija pagal Jacobseną gali nuvyti skausmus dar prieš jiems įsismarkaujant.
 
9. Pagulėti vonioje.
Iki kaklo pasinerkite į vonią, pripildytą šilto (38 laipsnių) vandens ir atsipalaidavę pagulėkite 15-20 minučių. Poveikį sustiprina kraujotaką skatinantis rozmarinas.
 
10. Masažuoti smilkinius.
Raminančiam smilkinių masažui nereikalingas profesionalas. Nestipriai spausdami, lėtai sukite ratus rodomuoju ir viduriniuoju pirštais nuo skaudančių vietų. Taip masažuoti galima ir kaktą virš antakių ar ties nosimi. Pakanka penkių minučių.
 
11. Patepti mėtų aliejumi.
Porą lašų mėtų aliejaus lengvais sukamaisiais judesiais pirštų galiukais įmasažuokite į smilkinius ar sprandą. Ši nedidelė aromaterapija teikia šaldantį ir gaivinantį poveikį. Mėtų aliejus stimuliuoja šalčio receptorius ir atpalaiduoja raumenis.
 
12. Nebūti saulėje.
Žmonės, linkę į galvos skausmus, jautriai reaguoja į šviesą. Padėti išvengti galvos skausmo gali akiniai nuo saulės arba pavėsis. Bet net ir nejautriems šviesai žmonėms, visą dieną praleidusiems saulės kaitroje, gali įsiskaudėti galvą. Nuo to gali apsaugoti skrybėlė.
 
13. Šaldyti.
Nedidelis šalčio šokas mažina galvos skausmus, jeigu jie nesukelti raumenų įsitempimo. Susmulkintus ledukus plastikiniame maišelyje, šaldiklyje palaikytus silikoninius akinius ar gelio pagalvėlę vieną minutę palaikykite ant kaktos, smilkinių ar sprando. Tada padarykite trijų minučių pertrauką ir procedūrą pakartokite dar porą kartų. Skausmingai išsiplėtę kraujagyslės susitrauks ir išnyks pojūtis, kad galva tuoj sprogs.
 
14. Atpalaiduoti karštu oru.

Jeigu dėl galvos skausmų kalti įsitempę raumenys, juos numalšins ne šaldymas, o šildymas, pavyzdžiui, įkaitinta vyšnių kauliukų pagalvėlė ant sprando arba masažas plaukų džiovintuvu. Vidutinio stiprumo šilta oro srove 3-5 minutes sukite ratus sprando, pečių ir pakaušio srityje.

15. Išgerti vaistų nuo skausmo.
Kas tik retkarčiais griebiasi medikamentų, jokios žalos nepadarys. Bet vaistų, į kurių sudėtį įeina acetilsalicilo rūgštis, paracetamolis ar ibuprofenas, nereikėtų vartoti ilgiau kaip tris dienas iš eilės. Jeigu vaistai nuo skausmo geriami dažniau, kaip dešimt dienų per mėnesį, gali nutikti toks paradoksas, kad jie patys taps chroniškų galvos skausmų priežastimi.
 
16. Gydytis vaistažolėmis.
Tradiciškai žinomas augalas, padedantis kovoti su galvos skausmais ir migrena – šaukštis.
Moksliniai tyrimai patvirtino jame esančių medžiagų petasino ir izopetasino poveikį. Tarptautinis tyrimas parodė, kad trijų mėnesių gydymo kursas šaukščio šaknies ekstraktu migrenos priepuolių skaičių padėjo sumažinti perpus. Galvos skausmą malšinantį poveikį turi ir gluosnio žievė.
 
17. Apsilankyti pas odontologą.
Kreivi ar trūkstami dantys, neteisingas sąkandis ar žandikaulių spazmai miegant taip pat gali būti galvos skausmų priežastis. Odontologas ar ortodontas parinks priemones nuo naktinio dantų griežimo, ištiesins sąkandį kabėmis ar pritaikys protezus.
 
18. Atstatyti slankstelius.
Išėję iš vietos slanksteliai gali sukelti sprando raumenų įtampą. Juos į vietą gali atstatyti chiropraktikos specialistai. Į juos varta kreiptis tada, kai kamuoja dažni galvos skausmai be jokios aiškios priežasties.
 
iMed

testas---galvos-skausmai/61723">Testas - galvos skausmai

Migrenos klubas

migrena-ir-priepuolio-malsinimas/60259">Migrena ir priepuolio malšinimas