+7
-0
+7
Riešo skausmas: ką daryti, kad jis nevargintų?

Ilgos valandos prie darbo stalo gali sukelti ne vieną rimtą sveikatos problemą. Viena iš jų – riešo skausmas. Padirbote ilgai prie kompiuterio ir štai, jau jaučiate, kaip nemalonus riešo skausmas pradėjo varginti. Dauguma iš mūsų jį tiesiog ignoruoja, tačiau keli paprasti patarimai gali padėti išvengti to nemalonaus riešo skausmo.

Patogios darbo vietos susikūrimas

Patogi darbo vieta – būtinybė. Darbe mes praleidžiame apie aštuonias valandas, tad labai svarbu, kad darbo vieta būtų patogi ir nekenktų jūsų sveikatai. Vienas iš svarbiausių dalykų dirbant sėdimą darbą yra ergonominė, patogi kėdė, kuri gali padėti išvengti rimtų sveikatos problemų: nugaros skausmas, silpnėjančios akys ar net riešo skausmas – tai tik keletas iš sveikatos problemų, kurias sukelia nepatogus sėdimas darbas prie kompiuterio.

Kodėl susikūrus patogią darbo vietą vis dar vargina nemalonūs simptomai?

Po ilgo laiko galiausiai susikūrus patogią darbo vietą prie kompiuterio - pastačius patogią ir ergonomišką kėdę, atrodo, nesijaučiame gerai. Kodėl? Taip yra todėl, kad žmonės greitai įpranta sėdėti netaisyklingai ir vos tik pakeičia sėdėjimo padėtį į taisyklingą pradeda jausti diskomfortą. Susiformavęs raumenų disbalansas verčia žmogų grįžti į blogą ir sveikatai kenkiančią sėdėjimo padėtį. Kenčia nugara, rankų riešai...

Trys svarbūs žingsniai norint išvengti riešo skausmo

Norint išvengti riešo skausmo reikia formuoti teisingus kasdieninius įpročius.

Visų pirma, labai svarbus yra stalo aukštis. Jis turi būti toks, kad rašant klaviatūra dilbis ir plaštaka būtų vienoje linijoje lygiagrečiai su grindimis.

Antra, įsigykite ergonomišką kilimėlį kompiuterio pelei.

Trečia, dirbdami su kompiuteriu įpraskite daryti bent trumpas pertraukėles, kurių metu pailsinkite savo rankų riešus.

Dirbdami su kompiuteriu nepamirškite savo dėmesio skirti ir  alkūnių padėčiai. Labai dažnai kompiuteriu dirbantys žmonės remiasi viena alkūne į darbo stalo kraštą, o dėl tokio nuolatinio alkūnės dirginimo gali išsivystyti bursitas. Tai – sąnario tepalinio maišelio uždegimas, kurio simptomai yra tokie kaip alkūnės skausmas, tinimas, paraudimas. Jei norite išvengti sąnario tepalinio maišelio uždegimo, reikėtų vengti remtis alkūne į stalo kraštą. Taisyklinga alkūnės padėtis yra tuomet, kai ant stalo padėta visa ranka arba alkūnė yra neatremta į stalą.

Ar medikamentinės priemonės taip pat gali padėti nuo riešo skausmo?

Jei riešo skausmas tampa nepakenčiamu, galima į pagalbą pasitelkti medikamentines priemones. Vaistai nuo skausmo (pvz.  „Dolmen“) gali padėti sumažinti nemalonius skausmus. Deja, ne visi žmonės naudoja medikamentines priemones. Kiti yra linkę kęsti riešo skausmus ir priimti tai kaip savaime suprantamą simptomą, galvodami, kad riešo skausmas po ilgos darbo dienos kompiuteriu yra savaime natūralus dalykas. Taigi, vieni laukia kol riešo skausmas praeis, kiti griebiasi medikamentinių priemonių nuo skausmo. Kaip bebūtų, skaudamo riešo nereikėtų ignoruoti, nes jis gali išprovokuoti rimtas pasekmes. Viena iš jų – riešo sąnario operacija.

Jei riešo skausmas nepraeina

Nuolat dirbant kompiuterio pele labai dažnai gali būti pertempiami riešo sąnariai. Dėl to riešo srityje sustorėja sausgyslių žiedas kuriuo eina nervas, ir šis yra užspaudžiamas. Rankų pirštų skaudėjimas bei tirpimas yra vieni iš simptomų, kurie lygiai taip pat kaip ir skausmas rieše gali signalizuoti, jog nervas yra užspaustas. Riešo kanalo sindromas – tokią diagnozę labai dažnai išgirsta žmonės, kurie skundžiasi riešo skausmais. Baimindamiesi operacijos, dauguma žmonių pirmiausiai griebiasi vaistų nuo skausmo, jie išties gali apmalšinti nemalonius skausmus bent kuriam laikui, tačiau labai dažnai vienintelė išeitis panaikinti riešo keliamus nemalonius skausmus yra riešo sąnario operacija.

Parengė: L.Rimgailė