RYTMETIS-gaiviai ŠVIEŽIA dienos PRADŽIA

Pusryčiai – vienas svarbesnių sveikos mitybos elementų

Jei žmogus maitinasi arba stengiasi maitintis sveikai, jis visada vakarieniaus, ir tai padarys ne prieš pat eidamas miegoti, o bent 2,5–3 val. iki miego. Todėl atsikėlus rytą organizmui jau reikės naujos energijos, kurią suteiks pusryčiai. Energijos rytą reikia ne tik fizinei, bet ir protinei veiklai, todėl svarbu jos gauti greitai. O greitai energijos galime gauti iš turtingo angliavandenių maisto, ypač stambiamolekulinių, sudėtinių angliavandenių – polisacharidų. Jų gausu rupių kruopų košėse. Geriausiai tinka grikių, perlinių kruopų košė, įvairūs dribsniai, pavyzdžiui, avižų. Jose gausu ir vertingų sudėtinių angliavandenių, ir mineralinių medžiagų, ir B grupės vitaminų. Vienas geriausių patiekalų pusryčiams – košės, tik ne manų, nes ji priskiriama prie mažai vertingų maisto produktų. Šioje košėje angliavandenių, kitų vertingų medžiagų yra nedaug.

 

Angliavandeniai greitai virškinami ir pasisavinami, organizmas po nakties miego juos greitai gali panaudoti. Košes galima įvairiai pagardinti, tik netinka riebūs padažai ar sviestas. Galima įberti šaukštą razinų, smulkiais gabalėliais pjaustytų džiovintų slyvų. Mėgstantys pikantiškiau, gali gardinti garstyčiomis ar prieskoninėmis žolėmis. Taigi, net ir tų pačių kruopų košė gali būti įvairaus skonio. Pavalgius svarbu atsigerti šilto gėrimo: arbatos, kakavos ar kavos. Vaikams kava nerekomenduojama.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė