Sėdimas darbas – tiesus kelias nugaros skausmui

Dirbu sėdimą darbą ir nuolat skauda nugarą. Bandžiau nusipirkti vadinamą „voriuką“ laikysenai koreguoti. Tačiau skausmas nedingo. Ką turėčiau daryti, kad jo atsikratyčiau šio skausmo?


Nugaros ir juosmens dalies skausmai yra viena labiausiai paplitusių problemų, su kuriomis susiduria daugelis žmonių. Netaisyklinga laikysena, pasak specialistų, yra viena svarbiausių nugaros skausmų priežastis.

Juos gali sukelti ir stuburo ligos. Skolioze vadinamas stuburo išlinkimas į vieną šoną dėl nuolatinės netaisyklingos sėdėsenos dažniausiai vargina paauglius ir kai kurių profesijų žmones, kurie visą laiką dirba vienoda poza. Iš pradžių stuburas išlinksta tada, kai žmogus būna labai pavargęs. Vėliau būna išlinkęs nuolat. Ima skaudėti nugarą ir tarp šonkaulių, nuo menkiausio fizinio krūvio greitai pavargstama. Ši liga gydoma mankšta, masažu, kartais tenka nešioti gydomąjį korsetą. Jei nuolat tenka dirbti vienoda poza, patariama kuo dažniau daryti pertraukas, o laisvalaikiu – judėti.Galiausiai nugarą skaudėti gali dėl silpnų nugaros raumenų. Galite nesunkiai patikrinti, ar jie užtektinai tvirti. Jeigu nuolat galite laikyti įtrauktą pilvą, jūsų nugarai viskas gerai. Jeigu ne, pradėkite mankštintis. Geriausia, kad pratimų kompleksą sudarytų specialistas.
 
Pataria specialistė
VšĮ Vilniaus miesto klinikinės ligoninės Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriaus gydytoja kineziterapeutė Birutė Baziliauskienė:

Jau turbūt žinoma tai, kad kėdė turėtų būti ergonomiška. Pėdos turi būti įremtos į grindis, keliai sulenkti devyniasdešimt laipsnių kampu. Kojos neturi būti per daug sulenktos, užspaustos. Sėdint dilbiai turi būti padėti ant stalo. Jei dirbama prie kompiuterio, pageidautina, kad pelytė ir klaviatūra taip pat būtų ergonomiškoje padėtyje. Kompiuterio monitorius turi būti priešais. Ne kažkur nusuktas. Kitu atveju, nuolat laikant pasuktą galvą, vieni raumenys nuolat būna sutraukti, o kiti – ištempti.
Dirbant sėdimą darbą kas pusvalandį reikėtų pakeisti kūno padėtį, pavaikščioti. Pajudinti petukus į vieną, į kitą pusę. Galvą pasukinėti į šonus, pasukti ratu. Tik netabaluoti ja. Kartais žmonės parodo, kaip „suka“ galvą, tuomet aš susimąstau, kaip ta galva iš viso laikosi (šypsosi). Atsistojus ir pritūpimus galima padaryti. Taip pat įsiremti į staktą ir pasitempti, pasirąžyti.
Tiesaus ir sveiko žmogaus dabar su žiburiu reikėtų paieškoti. Jų yra, bet tik save labai prisižiūrintys. Žmogaus nugara pavargsta nuo nuolatinės raumenų įtampos. Kitaip tariant – darbo toje pačioje padėtyje. Padėties keitimas padeda juos atpalaiduoti.
Skausmas – vienas rodiklių, kad kažkas negerai. Tai gali būti stuburo pažeidimai. Reikia pasikonsultuoti su specialistu. Būna, kad žmogui problema tarpumentyje, o skauda galvą. Tokiu atveju, siūlome dygliuotu kamuoliuku pamasažuoti tarpumentyje esantį trigerinį tašką. Iš pradžių tai kiek skausminga, bet po to malonu ir atpalaiduoja. Tačiau tai – ne panacėja. Jei yra priežastis, reikia šalinti ją, o ne pasekmes. Tad jei dirbate sėdimą darbą, stenkitės, kad bent poilsis būtų aktyvus. 

Sėdimas darbas – tiesus kelias nugaros skausmui