Septyni būdai pagerinti medžiagų apykaitą

Žmonių, kurie gali valgyti viską, ką užsimano, kada užsimano ir nestorėja – gana mažai. Daugumos mūsų medžiagų apykaita toli gražu netobula. Kad per dieną suvalgytos kalorijos greičiau degtų, organizmui reikia šiek tiek padėti.

Pusryčiaukite

Medžiagų apykaita sulėtėja vakarop, kai mes nevartojame maisto devynias-dvylika valandų. Atsisakydami pusryčių, savo metabolizmui signalizuojate, kad jis nesiaktyvuotų, toliau miegotų. Tada organizmas nusprendžia, kad jam reikia pataupyti energiją, iki kol gaus maisto. Pusryčiai stimuliuoja metabolizmą, primindami, kad jam laikas pradėti savo darbą.

Gerkite žaliąją arbatą

Žalioji arbata – vertingų medžiagų lobynas. Tačiau svarbiausia – joje yra polifenolių, kurie valo kepenis, padėdami organizmui išsivaduoti iš toksinų ir termogenikų – medžiagų, deginančių riebalus ir padedančių metabolizmui veikti efektyviau.

Valgykite dėmesingai

Susitelkite ne į tai, ką valgote, bet kaip. Maisto virškinimo procesas prasideda nuo tos akimirkos, kai pajutote patiekalo, kurį rengiatės valgyti, kvapą. Todėl neužkandžiaukite žiūrėdami į kompiuterį, nevakarieniaukite priešais televizorių ir nepusryčiaukite su laikraščiu ar žurnalu priešais lėkštę. Susitelkite ties maistu, valgykite neskubėdami ir kruopščiai kramtydami.

Perpraskite mitybos subtilybes

Produktų įvairovė, žinoma, būtina mūsų organizmui. Tačiau pusryčiams galima padaryti išimtį. Medžiagų apykaita jums bus dėkinga, jei kasryt valgysite avižinę košę. O kad nebūtų nuobodu, paįvairinkite ją vaisiais, natūraliu jogurtu. Šviežiai spaustos sultys ryte - taip pat geras pasirinkimas (galima praskiesti vandeniu, jei jos per daug saldžios).

Riebalus deginkite fiziniais pratimais


Kokiu paros metu – ryte ar vakare – sportuosite, didelės reikšmės neturi. Tačiau rytinė mankšta padeda pabudinti organizmą ir pakelti endorfinų lygį, kurie visai dienai aprūpins teigiamomis emocijomis ir gera nuotaika. Kita vertus, šeštą vakaro raumenų tonusas maksimalus, todėl mažesnė tikimybė persitempti. Taip pat organizmas pats žvaliausias, o tai reiškia, kad kalorijos dega greičiau.

Kuo aktyviau darote pratimus, tuo aktyviau didėja raumenų masė, o tai reiškia, kad mažėja riebalinė. Kuo didesnė raumenų masė, tuo aktyvesnis metabolizmas, nes kalorijos deginamos raumenims auginti, o ne riebalams kaupti.

Vaikščiokite pėsčiomis

Visai neturite laiko pasivaikščiojimams ar sportui? Pasinaudokite prieinamais būdais. Pavyzdžiui, namie ar biure nesinaudokite liftu. Jei jūsų biuras ar butas pernelyg aukštai, galima kelis aukštus palypėti laiptais, kitus keltis liftu. Galima į viršų keltis liftu, o leistis laiptais. Tas pat ir su visuomeniniu transportu – nors porą stotelių iki darbo ar namų eikite pėsčiomis. Metabolizmas jums būtinai atsidėkos grakštesne figūra ir gera nuotaika.

Neignoruokite vitaminų ir mineralų

Kalcis, cinkas, selenas greitina medžiagų apykaitą ir stimuliuoja limfosistemos veiklą. Pasitarkite su terapeutu, dietologu ar fitneso treneriu, kokie vitaminai tinka būtent jums.