Septyni būdai tapti energingam

Sakome: „Nėra jėgų, nėra noro...“ O iš tikro nėra tik magnio. Tiksliau, yra, bet per mažai. Šis mineralas atlieka svarbų vaidmenį gliukozę paverčiant energija. Kasdienė dozė, gydytojų skaičiavimais, turi būti 300 mg moterims ir 350 mg vyrams. Pagalvokite: ar taip dažnai valgote žuvį, avižines kruopas, ryžius, ruginę duoną ir riešutus? O ar spintelėje slepiasi maisto papildų dėžutė?

Kelkis ir eik

Kuo mažiau jėgų, tuo daugiau reikia judėti – štai dar vienas gyvenimo dėsnis. Kelkitės nuo lovos ir eikite – nors iki artimiausios parduotuvės. Po valandos tokio pasivaikščiojimo vis dar būsite žvalūs ir džiaugsmingi. O jei laikysitės tokio pasivaikščiojimo ritualo tris savaites, energijos bus tiek daug, kad galbūt užsimanysite ir į sporto salę, rašoma žurnale „Zdorovje“.

Judėjimas paspartina kraujotaką ir deguonies pernešimą pavargusiems organams. Tie, kurie prisiverčia nueiti į sporto salę po sunkios dienos, supranta, kad septintą vakaro gyvenimas tik prasideda.

Valgyk „gyvą“ maistą

Mėgaujatės šokoladukais ir saldainiais? Tuomet veikiausiai žinote: jie trumpam suteikia jėgų, o paskui jos taip pat greit dingsta. Paprastieji angliavandeniai išsyk, bet deja, trumpam pakelia gliukozės kiekį kraujyje. Todėl geriau suvalgyti lėkštę javų daigų salotų. Tai suteiks žvalumo penkioms-šešioms valandoms.

Kviečiai, rugiai, ankštiniai – „gyvas“ maistas, kuris padės išlikti energingiems sunkiomis dienomis. Aktyvaus augimo metu juose atsiranda ypatingi fermentai, kurie padeda mums pasisavinti vertingąsias medžiagas: vitaminus E ir B, chromą, litį ir kalį, stiprinančius raumenis, normalizuojančius nervų ir širdies bei kraujagyslių sistemos darbą.

Gerk

Troškulys gali sukelti fizinį ir emocinį išsekimą. Jei pajutote nuovargį, išgerkite stiklinę vandens.

Kita išeitis – energiniai gėrimai. Juose yra kofeino, gliukozės, aminorūgšties taurino (padeda deginti riebalus), karintino (pagreitina medžiagų apykaitą ir mažina nuovargį), guaranos, ženšenio (tonizuoja).

Ilgalaikės naudos tokie gėrimai nesuteikia – priešingai, juos galima sulyginti su viso organizmo sukrėtimu. Specialistai rekomenduoja gerti energinius gėrimus tik išskirtiniais atvejais, tarkime, jei reikia visą naktį vairuoti.

Kitas reikalas – patikrinti natūralūs energiniai gėrimai: baltoji, žalioji, juodoji arbata, taip pat kava.

Rask karštuosius taškus

Po aštuonių valandų, praleistų tvankiame biure, kartais sunku atsiminti ir kuo tu vardu. Siūlome pasimėgauti refleksoterapijos seansu. Raskite tašką tarp didžiojo ir rodomojo piršto. Masažuokite jį tris minutes stipriai, be pasigailėjimo.

Skauda? Tai gerai – organizmas kaip kompensaciją išskiria endorfinų porciją. Energija tiesiogine prasme atsiranda iš pirštų ir gan ilgai lieka.

Salone galima pasimėgauti ištisu refleksoterapijos paslaugų spektru. Masažų siūloma gausybė – karštais akmenimis, energetinis nuo kojų iki pat pakaušio, veido masažas su liftingo efektu. Lyg iš naujo atgimsite.

Apšviesk problemą ir ją nudažyk

Rudenį dienos trumpesnės, šviesos mažiau, ir tai veikia nervus. Ką galima padaryti? Pakeisti namie lemputes. Išsukti mirksinčias, matines geltonas ir ypač mėlynas, įsukti ryškias, kurios laikinai pakeis jums saulę. Salone galima užsisakyti ir šviesos terapijos seansų.

Būtų dar geriau suteikti daugiau raudonos spalvos savo gyvenimui – psichologai ją vadina vizualiniu kofeinu. Nebūtina perklijuoti tapetus – pakanka vazos su raudonomis gėlėmis ant stalo.

Tai padės ilgiau išsaugoti energiją, nekalbant jau apie gerą nuotaiką, kurią sukuria gėlės. Psichologų manymu, kartu su padovanota puokšte moteris gauna momentinį energijos antplūdį. „Puokštės efektas“ trunka tris dienas, net jei gėlės nuvysta anksčiau.

Išlįsk iš rėmų

Viskas atsibodo? Bent dienai išjunkite telefoną. Nuolatinis „dalyvavimas“ atima be galo daug jėgų. Ypač dėl perteklinio bendravimo kenčia moterys, kurios dažnai plėšosi tarp dalykinių skambučių ir šeimos.

Kimberli Kingsli knygoje „Kaip pasipildyti energija per trisdešimt sekundžių“ rašo ir apie dar vieną būdą gauti vidinės energijos: „Nusipirkite sau kavos puodelį ir kitą... benamiui“.

Net nedidelis geras darbelis padeda mums džiaugtis gyvenimu. Neužsižaiskite su savo problemomis, apsidairykite aplink – pamatysite naujus horizontus.