TOP 2015m. (I dalis) SOS.3 valandų dieta. Kas tai?

Dietos planą, skirtą atsikratyti „pilvo riebalų“, sukūręs Jorgas Cruisas teigė pats numetęs 18 kg antsvorio. Riebalai pilvo srityje siejami su padidėjusia rizika susirgti širdies ligomis ir antrojo tipo cukriniu diabetu. Daugybei žmonių sunku atsikratyti pilvo riebalų, ir dieta sukurta būtent šiuo tikslu.
Trijų valandų dieta – tai prekės ženklu tapęs mitybos planas. Jo laikantis visą dieną valgoma nedidelėmis porcijomis kas tris valandas. Planas itin griežtas, nustatytas tikslus maitinimosi tvarkaraštis. Valgydami konkrečiu laiku, besilaikantieji dietos skatina medžiagų apykaitą ir mažina kūno riebalus.

Kaip dieta veikia

Trijų valandų dieta žada, kad valgydami kas tris valandas atsikratysite pilvo riebalų ir palaikysite sveiką svorį. 7.00 val. patariama pusryčiauti, 10.00 val. – pasirinkti 100 kcal energinės vertės užkandį, 13.00 val. – priešpiečiauti, 16.00 val. – suvalgyti antrą 100 kcal vertės užkandį, 19.00 val. – pavakarieniauti ir netrukus pasimėgauti 50 kcal vertės skanėstu. Laikantis dietos, paskutinį kartą pavalgyti reikia likus ne mažiau kaip trims valandoms iki miego.

Ši dieta pagrįsta įsitikinimu, kad nevalgant ilgiau nei tris valandas kūnas pereina į „badavimo režimą“. Kitaip sakant, kūnas kaupia riebalus ir degina raumenis, sulėtėja medžiagų apykaita – lyg ruošiantis bado laikotarpiui. Valgant reguliariai, medžiagų apykaita bus greita ir padės deginti riebalus visą dieną.

Ką žada dieta

Trijų valandų dieta žada, kad sunkiai įveikiamų pilvo riebalų atsikratyti pavyks neatsisakant mėgstamo maisto ir nesilaikant alinančio sporto režimo. Laikantis šios dietos sportuoti neprivalu. Trijų valandų dieta per dvi savaites turėtų sumažinti ne tik streso hormono kortizolio lygį, bet ir liemens apimtį.

Per dvi pirmąsias savaites galite netekti 4,5 kg. Laikantis dietos ilgiau, svoris ir toliau kris. Reklamuojant šią dietą pabrėžiama, kad ji sprendžia ne tik fiziologines, bet ir psichologines svorio mažinimo problemas. Teigiama, kad dietos laikytis nesudėtinga, ir Jūs pajėgsite ištverti tol, kol pasieksite savo tikslų.

Privalumai

Trijų valandų dieta nedraudžia vartoti jokių rūšių maisto. Nedidelėmis porcijomis galima valgyti netgi žalingą maistą. Besilaikantieji dietos retkarčiais gali rinktis vištieną iš greitojo maisto restoranų, šokoladinius saldainius, šoninę ir raudoną mėsą. Tai ypač vilioja tuos, kurie nepasiruošę atsisakyti mėgstamų patiekalų.

Cruisas įsitikinęs, kad blogo maisto nėra – yra tik netinkamos porcijos. Remiantis šia metodika, 3 valandų dieta atrodo logiška. Ji sukurta atsižvelgiant į nenuneigiamą faktą, kad svorio augimą lemia kalorijų kiekis, ir nustato griežtas ribas kiekvieno valgymo ir užkandžiavimo kaloražui. 3 valandų dietos mitybos planas taip pat skatina maitintis subalansuotai – vartoti angliavandenius, baltymus, riebalus, vaisius ir daržoves.

Trūkumai

Vienas pavojus, kurį kelia dažnas valgymas 3 valandų dietos metu – galimybė piktnaudžiauti maistu, ypač tiems, kurie turi problemų dėl persivalgymo. Jeigu porcijų dydis neribojamas, dažnas valgymas gali lemti svorio augimą. Be to, specialistai nesutaria, ar tikrai reguliarus valgymas nedidelėmis porcijomis būtinai padeda numesti svorio. Dar viena problema – 3 valandų dieta nereikalauja mankštintis. Teigiama, kad sportas gali padėti numesti svorio, tačiau to daryti nėra būtina.

 

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė