Sveikos gyvensenos elementai

Sveikos gyvensenos elementai

 

 Vyresniam vaikui, kaip ir naujagimiui, psichologinės paramos ir kūno priežiūros reikia labiau nei valgio ir gėrimo. Jam taip pat reikalinga gera aplinka: saugūs namai, taisyklinga dienotvarkė, judėjimas, grynas oras.

 

Ramybė ir daug miego

 

Taisyklinga dienotvarkė būtina kiekvienam sveikam vaikui. Nesiuntinėkite vaiko pirmyn ir atgal, tarp tualeto, vonios, pusryčių stalo ir miegamojo, o pradėkite dieną ramiai.

Taip pat svarbu nekelti vaikui per didelių dvasinių reikalavimų (galite prisišaukti stresą). Vaikas iki šešerių metų neturėtų vienas žiūrėti televizoriaus, netgi laidų vaikams. Tik būdami kartu su juo, galėsite atsakyti į visus jo keliamus klausimus. Kadangi vaikas dar nesugeba apdoroti televizijos vaizdų, jie gali būti naktinių šauksmų, miego sutrikimų, baimės ir agresijos priepuolių priežastis.

Vaikai turi daug miegoti: maži nuo 8 iki 12 valandų, mokyk­linio amžiaus – 10-12 valandų.

 

Vanduo — gyvybės eleksyras

 

Gyvenimas ir higiena neapsieina be vandens. Bet prausima­sis nepriskiriamas prie pagrindinių vaiko poreikių. Vaikas seka jūsų pavyzdžiu - iš jūsų mokosi rytais ir vakarais plauti ne tik rankas, bet ir praustis nuo galvos iki kojų. Pasinaudojus tualetu, kiekvieną kartą reikia plauti rankas šiltu vandeniu ir muilu (kiekvienas vaikas turi mėgiamą muilo kvapą).

 

Grynas oras

 

Vaikai kasdien turi būti gryname ore. Jau kūdikį kaip galima dažniau vežkite į lauką.

Mažiems ir mokyklinio amžiaus vaikams reikia bet kokiu oru 2-3 valandas išbūti lauke. Grynas oras ir judėjimas skatina ne tik fizinį vystymąsi ir dvasinę harmoniją, bet ir formuoja apsauginę organizmo sistemą, užtikrina sveiką miegą.Jei vaikas negali pakankamai ilgai būti lauke, išvėdinkite jo kambarį. Langus dažniau laikykite atvirus nei uždarus.

 

Atostogos!

Vaikams taip pat reikia poilsio. Išimtis - kūdikiai, kuriems pakanka, kad mama ir tėtis visą dieną yra šalia. Kelionės lėktuvu kūdikiams yra žalingos, ypač tada, kai pasikeičia metų laikai (dėl didelių klimato skirtumų).

Maži vaikai per atostogas mėgsta važiuoti į tą pačią vietovę. Keliaudami po šalį ir miestus, jie greičiau pasimeta ir bauginasi. Mokyklinio amžiaus vaikai būna laimingiausi, kai per atostogas gali kiek nori šėlti lauke. Savaitgaliais taip pat atsižvelkite į vaiko silpnybes. Maža išvyka dviračiais, plaukymas neto­liese esančiame ežere ar baseine vaikui yra naudin­gesni nei tolima kelionė automobiliu. Tas pats tinka ir turistinėms kelionėms.

 

Žaidimai ir sportas

 

Niekas neugdo jūsų vaiko labiau nei fizinis aktyvumas sportuojant ir žaidžiant. Kuo jaunesnis vaikas, tuo dau­giau jis visko sugalvoja žingeidžiam pasaulio tyrinėji­mui ir taip lavina savo jėgas, vikrumą, dvasinį mobilumą.

Vaikai iki dvejų metų noriai žaidžia vieni, pamėgdžioda­mi vyresnius vaikus ir suaugusius. Su bendraamžiais jie pradeda žaisti būdami maždaug trejų metų, o ketvirtai­siais arba penktaisiais gyvenimo metais tokie žaidimai jiems tampa „gyvybiškai svarbūs". Tuomet vaikai mokosi socialinio elgesio grupėje, sužino jo taisyklių prasmę.

Pradėję lankyti mokyklą, vaikai nori betarpiškai palyginti savo mokymosi rezultatus ir sportinius laimėjimus. Dėl to jie ypač mėgsta komandinį žaidimą - futbolą, rankinį arba krepšinį.

Į tikrą komandinį sportą vaikas turėtų įsitraukti aštuntai­siais dešimtaisiais gyvenimo metais. Profesionalus sportas yra ne žaidimas, o sunkus fizinis darbas. Medicininiu požiūriu, jis toleruojamas tik su išlygomis.