+1
-0
+1
TOP 2015m. (IX dalis). Hormoninė dieta. Per dvi savaites minus 5,5 kg.

Hormoninės dietos pagrindas – to paties pavadinimo knyga, kurią parašė gydytoja Natasha Turner. Joje daugiausiai dėmesio skiriama hormonų svyravimams, kurie gali neigiamai paveikti žmogaus svorį, bei kitiems veiksniams, lemiantiems svorio didėjimą ir kitus nepageidaujamus reiškinius.

Tai šešių savaičių trukmės procesas, kurį sudaro trys etapai. Jos tikslas – suderinti hormonus ir tapti sveikesniu laikantis mitybos režimo, sportuojant, naudojant maisto papildus ir taikant detoksikaciją. Dieta nustato, ką valgyti ir kokį laiką pasirinkti, kad maistas tinkamai paveiktų Jūsų hormoninę sistemą.

1 etapas

Šis dietos etapas – tai dvi savaites trunkanti detoksikacija. Jos metu reikia vengti žuvies, mėsos, alyvuogių, avokadų, kiaušinių, sojų produktų, fetos ir ožkos sūrio, daugelio vaisių ir daržovių bei maisto produktų, kurių sudėtyje yra glitimo. Be to, vartojami įvairūs maisto papildai – valomieji žolelių preparatai, valomieji preparatai žarnoms, probiotikai ir žuvų taukai.

2 etapas

Šio etapo metu vėl galima vartoti kai kuriuos minėtuosius produktus. Svarbu atsižvelgti, kaip į juos reaguoja Jūsų organizmas. Vis dėlto rekomenduojama ir toliau vengti „hormonus pažeidžiančio maisto“, tokio kaip fruktozės gausus kukurūzų sirupas, daug gyvsidabrio turinti žuvis, neekologiška mėsa, neekologiška kava, razinos, datulės ir žemės riešutai. Visas sąrašas pateikiamas knygoje „The Hormone Diet“.

Antrojo etapo metu taip pat atsisakoma žmogaus pagamintų maisto produktų, įskaitant:

  • perdirbtus maisto produktus,
  • dirbtinius saldiklius,
  • rafinuotus grūdus,
  • maistą, kuriame yra nitratų (konservuota mėsa, žemės riešutų sviestas, šokoladas)

3 etapas

Trečiojo etapo metu daugiausiai dėmesio skiriama bendrai fizinei ir psichologinei savijautai – atliekami širdį stiprinantys ir jėgos pratimai. Trečiojo etapo metu toliau laikomasi antrojo etapo mitybos taisyklių.

Ką žada dieta

„The Hormone Diet“ – pirmoji knyga, atkreipusi dėmesį į visų 16 hormonų, veikiančių svorį, pusiausvyrą. Joje paaiškinama, kaip gyvenimo būdo įpročiai – miegas, maitinimasis, streso valdymas ir mankšta – gali paskatinti hormonų poveikį riebalų deginimui. Įskaitant vandens svorį, dietos metu turėtumėte atsikratyti iki 5,5 kg per pirmąjį etapą ir maždaug po 1 kg tolesnėmis savaitėmis.

Privalumai ir trūkumai

Dieta ne tik sumažina svorį, bet ir stiprina bendrą sveikatą – ji skatina reguliariai mankštintis ir vartoti natūralius, maistingus produktus. Labai svarbu dėmesio skirti ir emocinei sveikatai, streso valdymui bei pakankamai miegoti – tai turėtų daryti kiekvienas (net ir nesilaikydamas dietos).

Vienas didžiausių dietos trūkumų – įvairių maisto papildų gausa pirmojo etapo metu. Tam tikri maisto papildai ir žolelių preparatai gali būti žalingi Jūsų sveikatai, nes sąveikauja su kitais vaistais ar sukelia nežinomas alergijas. Dieta, per dvi savaites žadanti sumažinti svorį 5,5 kg, arba prasilenkia su realybe, arba yra nesveika ir netinkama.

Nuomonė

Tai dar viena dieta, neleidžianti vartoti maisto, galinčio turėti ilgalaikį poveikį sveikatai – perdirbtų produktų, cukrų ir pan. Hormoninės dietos metu daugiausiai dėmesio skiriama natūraliems, sveikiems produktams ir širdį stiprinantiems bei jėgos pratimams. Tai puikūs gyvenimo būdo pokyčiai. Sveikai maitinantis – renkantis neriebius, itin maistingus produktus – ir reguliariai mankštinantis atsikratysite svorio ilgam laikui.

Vis dėlto hormoninė sistema – sudėtingas mechanizmas. Hormonai padeda reguliuoti beveik visas organizmo funkcijas, ir mėginti juos kontroliuoti siekiant numesti svorio – ypač gausiai vartojant maisto papildus – gali būti pavojinga. Be to, hormonų suderinimo ir svorio mažėjimo ryšys nėra įrodytas – nepaisant to, kad knygos autorė yra gydytoja.

Prieš pradedant vartoti bet kokius maisto papildus ar imantis ekstremalios detoksikacinės dietos, turėtumėte pasitarti su gydytoju.

Kai kuriems žmonėms gali nepavykti laikytis griežto valgymo grafiko ir nuolat atsižvelgti į hormonus. Išsitirti hormonus nėra paprasta – reikia lankytis pas gydytoją, paimti kraujo mėginius, išleisti nemažai pinigų ir sugaišti laiko. Tad pasiekti ilgalaikės sėkmės tampa dar sudėtingiau.

Apskritai ši dieta tinka nedaugeliui žmonių. Nors nemaža knygos dalis skirta moksliniam hormonų veiklos paaiškinimui, dietos nuostatų nepatvirtina jokie išoriniai tyrimai.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė