+5
-0
+5
TOP 2015m. Naujoji Beverli Hilso dieta

Naujoji Beverli Hilso dieta – tai naujas 1981 m. paskelbtos Beverli Hilso dietos variantas. Laikantis šios dietos, reikia rinktis tinkamą maistą ir valgymo laiką, be to, ypač daug dėmesio tenka skirti produktų derinimui. Dietos autorė Judy Mazel teikia, kad svorio augimą lemia ne pats maistas; dėl platėjančio juosmens derėtų kaltinti produktus, kurie nepakankamai suvirškinami.

Naujoji Beverli Hilso dieta leidžia vartoti visų grupių maisto produktus ir neriboja porcijų. Pagrindinės dietos taisyklės:

- Baltymus reikia vartoti kartu su kitais baltymais, angliavandenius – kartu su kitais angliavandeniais, o vaisius derėtų valgyti vienus.
- Dieną pradėkite nuo vaisių – pasirinkto vaisiaus valgykite tiek, kiek norisi. Kitos rūšies vaisius galite valgyti ne anksčiau nei po valandos, o bet kokios rūšies angliavandenius, riebalus ar baltymus – ne anksčiau kaip po dviejų valandų. Suvalgę bet kokį kitą produktą (ne vaisių), tą dieną daugiau vaisių valgyti nebegalite.
- Nuo tada, kai suvalgote baltymų, 80 proc. dienos maisto turi sudaryti baltymai.
- Dauguma gėrimų (išskyrus vaisių sultis ir vyną) priskiriami angliavandenių kategorijai. Šampanas laikomas neutraliu, jį galima vartoti su bet kuriais kitais produktais.

Ką žada dieta

  1. Mazel tvirtina, kad per pirmąjį 35 d. trunkantį dietos etapą galite atsikratyti nuo 4,5 iki 6,75 kg. Jos įsitikinimu, sąmoningai derindami produktus pagerinsite virškinimą ir atsikratysite svorio. Knygoje paaiškina, kuo skiriasi maisto produktų grupės. Vaisiai yra virškinami savaime, angliavandeniai virškinami iki trijų valandų, o visiškai suvirškinti baltymus užtrunka iki dešimties valandų. J. Mazel tikina, kad laikantis naujosios Beverli Hilso dietos pagreitės virškinimas ir kris svoris.

Privalumai ir trūkumai

Laikantis naujosios Beverli Hilso dietos vartojami visų grupių maisto produktai, skatinama valgyti vaisius ir daržoves. Nereikia skaičiuoti kalorijų ar riboti porcijų. Be to, J. Mazel pateikia nesudėtingą 35 d. mitybos planą su receptais.

Vis dėlto verta pasvarstyti, ar J. Mazel teorija, kad svorio galima atsikratyti tik sąmoningai derinant maistą (užuot mankštinusis ir rinkusis sveikus produktus), yra teisinga. Į 35 d. pirminį etapą įtraukta nemažai dienų, kai rekomenduojama valgyti tik vaisius – tai lemia labai mažą kalorijų kiekį ir gyvybiškai svarbių maistinių medžiagų stoką. Laikantis naujosios Beverli Hilso dietos reikia sekti, kokius produktus ir kokiu metu valgote, o tai gali būti sudėtinga. Sąmoningas maisto produktų derinimas nėra moksliškai patvirtintas būdas sveikai mesti svorį. Be to, šios dietos sunku laikytis ilgą laiką.

Specialistų nuomonė

Naujoji Beverli Hilso dieta yra geriau subalansuota nei pirminis šios dietos variantas, tačiau J. Mazel siūlomas sąmoningo maisto derinimo planas nepasižymi maistingumu. Tai nėra ilgalaikis sprendimas siekiantiems palaikyti sveiką svorį. Maisto derinimo metodas svoriui mažinti nėra įrodytas moksliškai, be to, jo laikytis yra sunku. Vienintelis būdas palaikyti tinkamą svorį ir sveiką gyvenimo būdą – mankštintis ir laikytis subalansuotos, maistingų medžiagų suteikiančios mitybos.

 

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė