+1
-0
+1
TOP 2015m. (VIII dalis). Greipfrutų dieta

 Kas tai – greipfrutų dieta?

Greipfrutų dieta – baltymų gausus mitybos planas, kurio laikantis kiekvieno valgymo metu vartojami greipfrutai ar greipfrutų sultys. Ši 12 dienų trunkanti dieta sukurta daugiau kaip prieš 80 metų. Jos tikslas – greitai sumažinti svorį. Esama kelių dietos variantų – dauguma jų nurodo per dieną suvartoti mažiau nei 1000 kalorijų.

Remiantis šios dietos rekomendacijomis, ruošiant maistą galima naudoti tiek prieskonių, padažų salotoms ar sviesto, kiek norisi. Kai kada įspėjama nevalgyti itin karšto ar šalto maisto, neruošti jo aliumininėse keptuvėse, o tarp baltymų ir angliavandenių vartojimo daryti bent keturių valandų pertraukas.

Valgiaraščio pavyzdys:

  • Pusryčiai. Du virti kiaušiniai, du gabalėliai šoninės, pusė greipfruto arba 230 g greipfrutų sulčių.
  • Pietūs. Salotos su padažu, mėsa (kiekis neribojamas), pusė greipfruto arba 230 g greipfrutų sulčių.
  • Vakarienė. Pageidaujamu būdu paruošta mėsa (kiekis neribojamas), salotos arba raudonos ir žalios daržovės, kava arba arbata, pusė greipfruto arba 230 g greipfrutų sulčių.
  • Užkandis prieš miegą. 230 g lieso pieno.

Ką žada dieta

Laikydamiesi dietos turėtumėte greitai pasiekti rezultatų. Greipfrutuose esantys riebalus deginantys fermentai per 12 dienų gali padėti atsikratyti iki 4,5 kg. Tai padaryti galima nebadaujant ir tinkamai valgant įprastu laiku.

Privalumai ir trūkumai

Didžiausias dietos privalumas – jos rezultatai. Daugelį žmonių motyvuoja greitai krentantis svoris –ypač prieš ypatingas progas, kai norisi puikiai atrodyti. Pasibaigus 12 dienų, tokia energinga pradžia paskatina pereiti prie kitos programos ir toliau mažinti svorį.

Be to, nekaloringus ir maistingus produktus, tokius kaip greipfrutai, verta vartoti ne tik siekiant numesti svorio, bet ir norint išsaugoti gerą sveikatą. Vien vitaminas C puikiai saugo imuninę sistemą.

Vis dėlto kalbos apie magiškai riebalus deginančius fermentus neparemtos jokiais moksliniai tyrimais. Dietos esmė – mažas kalorijų kiekis, greitai ir trumpam padedantis atsikratyti svorio net ir nevartojant greipfrutų. Lūkesčiai per 12 dienų atsikratyti 4,5 kg prasilenkia su realybe – greičiausiai Jūs neteksite tik šiek tiek riebalų, o likusį numestą svorį sudarys vanduo ir raumenų masė.

Greipfrutų sultis ar šviežius greipfrutus galima įtraukti į subalansuotą, sveiką dietą, tačiau, JAV maisto ir vaistų administracijos (FDA) duomenimis, jie gali sąveikauti su tam tikrais vaistais, įskaitant:

  • tam tikrus statinus (vartojamus cholesteroliui mažinti),
  • nifedipiną (vaistus nuo kraujo spaudimo),
  • kai kuriuos antihistamininius vaistus,
  • tam tikrus vaistus nuo nerimo,
  • kai kuriuos vaistus, padedančius išvengti organų transplantų atmetimo,
  • amiodaroną (vaistus nuo aritmijos).

Greipfrutų sultys trukdo šių vaistų poveikiui. Pavyzdžiui, geriant greipfrutų sultis ir vartojant statinus, kraujotakos sistema aktyviau absorbuoja vaistus. Didesnė vaistų koncentracija kraujyje gali padidinti riziką patirti komplikacijas, įskaitant kepenų ir inkstų problemas. Kitų vaistų (pvz., antihistamininių) atveju greipfrutų sultys gali slopinti vaistų įsisavinimą, todėl sumažinti jų efektyvumą. Gydytojo ar vaistininko pasiteiraukite, ar vartodami šiuos ar kitus vaistus galite valgyti šviežius greipfrutus ar gerti greipfrutų sultis.

Kitas dietos trūkumas – jos apribojimai. Dvylika dienų tokio griežto plano laikytis įmanoma, tačiau kiekvieną dieną valgant vienodą maistą gali kilti noras šios dietos visiškai atsakyti.

Nuomonė

Reikėtų atsisakyti visų klaidingų įsitikinimų apie greipfrutus: neskaitant vieno nedidelio tyrimo, nėra jokių įrodymų, kad greipfrutai turi kokių nors magiškų galių – jie tėra nekaloringi ir maistingi citrusiniai vaisiai.

Šią dietą verta rinktis nebent tada, kai norite greitai sulieknėti prieš atostogas Kankune ar klasės susitikimą. Tačiau svoris grįš taip pat greitai, kaip ir ištirpo. Laikantis šios dietos suvartojama mažai kalorijų ir krenta vadinamasis „vandens svoris“. Greitas poveikis neišlieka ilgai, ir dieta nėra itin sveika.

Taip griežtai ribojančios dietos būtų beveik neįmanoma laikytis ilgą laiką. Tenka atsisakyti daugelio maisto produktų ir neverta tikėtis, kad paprastas, monotoniškas šios dietos valgiaraštis padės pasiekti ilgalaikių rezultatų. Be to, nedaug žmonių taip mėgsta greipfrutus, kad norėtų juos valgyti keliskart per dieną! Daugelis padažų salotoms ir mėsa (ypač pusryčiams valgoma šoninė) pasižymi dideliu sočiųjų riebalų ir cholesterolio kiekiu, tad greitai sumažėjus svoriui galite atrodyti gražiai ir jaustis maloniai, tačiau greipfrutų dieta ilgainiui padaro daugiau žalos nei suteikia naudos.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė