+1
-0
+1
TOP 2015m. (V dalis). Riebalų deginimo dieta

Annės Louisos Gittleman sukurta riebalų deginimo dieta suderina svorio metimą ir detoksikaciją. Ji pasižymi nedideliu angliavandenių kiekiu ir riboja kalorijas. A. L. Gittleman, įgijusi mokslų daktarės laipsnį holistinės mitybos srityje, dirbo Pritkino ilgaamžiškumo centre ir pastebėjo, kad jos klientams nesiseka laikytis centre taikomos dietos, ypač smarkiai ribojančios riebalų kiekį. Riebalų deginimo dietą 1988 m. ji pristatė knygoje Beyond Pritikin.Dieta paremta teorija, kad kepenyse yra deginami riebalai, ir tinkamai derinant maistą bei laikantis tam tikro valgymo grafiko pagerėja medžiagų apykaita ir kūnui efektyviai degina riebalus. Visų pirma būtina detoksikuoti kepenis ir limfinę sistemą, kad šios tinkamai funkcionuotų. Riebalų deginimo planą sudaro trys etapai:

  • Pirmasis etapas. Tai detoksikacijos etapas. Jo metu reikia išgerti aštuonias stiklines vandeniu atskiestų spanguolių sulčių (tai padeda sumažinti vandens kaupimąsi organizme). Per dieną leidžiama suvartoti iki 110-1200 kalorijų, draudžiama valgyti kviečius ir pieno produktus.
  • Antrasis etapas. Šis etapas skirtas tolesniam svorio mažinimui. Jo metu leidžiama suvartoti kiek daugiau kalorijų, į valgiaraštį pamažu grąžinami tam tikri angliavandeniai.
  • Trečiasis etapas. Šis etapas trunka visą gyvenimą. Jis vadinamas viso gyvenimo mitybos planu, kurio metu kontroliuojamas svoris. Kasdienis šio etapo kalorijų kiekis šiek tiek didesnis. 40 proc. valgiaraščio sudaro angliavandeniai, 30 proc. – baltymai, 30 proc. – riebalai. Leidžiama suvartoti šiek tiek pieno produktų.

Laikantis riebalų deginimo dietos, svarbus ir mankštos planas. Pirmųjų dviejų etapų metu penkis kartus per savaitę reikia pasivaikščioti po 20-30 minučių ir kasdien atliktų po 100 šuoliukų ant nedidelio tramplino. Trečiojo etapo metu reikia aktyviau mankštintis ir atlikti jėgos pratimus su svarmenimis. Dietos metu reikia kasdien pildyti dietos dienoraštį.

Ką žada dieta

Riebalų deginimo dieta valo Jūsų kepenis – o tai teoriškai turėtų paskatinti liemens, klubų ir šlaunų srityse susikaupusių riebalų ir celiulito mažėjimą. Be to, dieta žada paspartinti medžiagų apykaitą ir suteikti daugiau energijos, užkirsti kelią nuotaikos svyravimams ir pagerinti miego kokybę. Per pirmąsias dvi savaites svoris turėtų kristi greitai, o visą likusį gyvenimą jį būtų galima mažinti ir palaikyti taikant sveikus šios dietos metodus.

Privalumai ir trūkumai

Laikantis dietos daugiausiai dėmesio skiriama sveikiems maisto produktams, tokiems kaip kryžmažiedės daržovės, skaidulų gausūs vaisiai ir sveiki riebalai. Riebalų deginimo dieta taip pat skatina aktyviai gyventi ir reguliariai makštinis. Tai neabejotinai puikūs pokyčiai, ir žmonės, atsikratę svorio ar pajėgę suvaldyti savo ligas, papasakojo nemažai įvairių sėkmės istorijų.

Dieta labai griežtai riboja maistą (ypač pirmųjų dviejų etapų metu) ir nustato maitinimosi grafiką, todėl jos laikytis sunku ir prireikia ypatingos drausmės. Leidžiamas kalorijų kiekis yra itin mažas – be to, reikalaujama mankštinti. Valgyti ne namuose tampa praktiškai neįmanoma, ir laikytis dietos yra brangu, nes tenka pirkti maisto papildus.

Specialistų nuomonė

Mes nepritariame mitybos planams, kurie siūlo visiškai atsisakyti ištisų maisto kategorijų. Esame už subalansuotą, sveiką gyvenseną – ypač kalbant apie maistą. Nepaisant to, ši dieta kelia mums abejonių. A. L. Gittleman ją sukurti įkvėpė daugybė žmonių, nepajėgusių laikytis griežtos, riebalų kiekį smarkiai ribojančios dietos, – ir ji pasiūlė griežtą, kalorijas smarkiai ribojančią dietą bei pridėjo intensyvų mankštos režimą ir prievolę kasdien pildyti dietos dienoraštį?.. Nepaisant šių abejonių, esame visiškai tikri, kad kalorijų kiekį sumažinę kone perpus ir sportuodami penkias dienas per savaitę po 30-45 minutes, numesite svorio.

Tačiau tam prireiks ypatingos drausmės – mažesnis kalorijų kiekis suteikia mažiau energijos mankštintis, o greitai krentantis svoris gali padidinti tulžies akmenų, elektrolitų pusiausvyros sutrikimų ir nepakankamos mitybos riziką. Be to, laikantis griežtos dietos ir atsikratant svorio neteksite ne tik riebalų, bet ir vertingos raumenų masės.

Kaip ir daugelis madingų dietų, riebalų deginimo dieta siūlo įmantriai išdėstytus mokslinius argumentus ir gudrią logiką – tai padeda parduoti dietos produktus (ir A. L. Gittleman knygas), tačiau neatskleidžia tikrosios tiesios: laikydamiesi bet kokio kalorijų kiekį ribojančio mitybos plano ir makštindamiesi neteksite svorio. Riebalų deginimo dietos kritikai pastebi, kad nėra jokių akivaizdžių įrodymų, kad kepenų „detoksikacija“ lemia svorio mažėjimą – ar kad kepenys apskritai yra susijusios su svorio mažėjimu. Specialistai taip pat perspėja, kad vienu metu vartojant papildus ir tam tikrus vaistus gali kilti pavojus sveikatai. Pats metas prisiminti svarbiausią taisyklę: prieš keisdami mitybą ar mankštos įpročius, visuomet pasitarkite su savo sveikatos priežiūros specialistu.

Jokių abejonių – dieta tikrai padeda pasiekti trumpalaikių rezultatų. Jeigu gydytojas Jums leidžia, trokštate kariškos drausmės ir turite kelis papildomus eurus – galite šią dietą išmėginti. Bet net ir tokiu atveju derėtų praleisti pirmuosius du etapus ir iškart imtis trečiojo. Dvi savaites trunkantis pasninkas gurkšnojant sultis niekam neišeina į sveikatą.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė