+3
-0
+3
Vasaros darbai ir juosmens skausmai

Darbai sode ir darže – tai neišvengiama daugelio lietuvių vasaros vakarų kasdienybė. Dažnai ji būna ir maloni, ir tuo pačiu labai varginanti, o neretai kada dar ir sukelia skausmą, mat vasarą kaip niekad dažnai tenka kilnoti sunkias dėžes, daug lankstytis... Juosmens skausmai – tai bene vieni iš dažniausių skausmų nuo kurių nukenčia tie, kurie sodo darbus atlieka neteisingai. Taigi, kaip išvengti tokio tipo skausmų ir ką daryti juosmens skausmui „suėmus“?

Kodėl svarbu stiprinti juosmens raumenis?

Tie, kurie turi fiziškai stiprius juosmens raumenis, retai kada skundžiasi juosmens skausmais. Tad tie, kurie nuolat skundžiasi, jog dėl juosmens skausmų negali atlikti net pačių paprasčiausių kasdieninių darbų sode ar darže, turėtų nepamiršti dar prieš prasidedant vasaros sezoniniams darbams mankštinti savo juosmenį ir daryti specialius pratimus, kurie stiprina juosmens raumenis. Pavyzdžiui, atsigulkite ant nugaros ir ištieskite kojas, vieną koją pakelkite į viršų abiem rankomis, viena ranka laikydami klubą, antra – aukščiau kelių, koją patempkite taip, kad nugaroje pajustumėte tempimo pojūtį, bet ne skausmą. Pakeltą koją palaikykite 30 sekundžių, padarykite kelių sekundžių pertrauką ir pratimą atlikite kita koja. Kartokite keletą kartų.

„Skauda strėnas“

„Skauda strėnas“,  - tai  frazė, kurią šiais laikais galime išgirsite ne tik iš vyresnio amžiaus žmonių, bet ir jaunimo. Būtent jauni, vidutinio amžiaus žmonės daugiausia laiko praleidžia prie kompiuterių, ne visuomet jų darbo vieta būna ergonomiška: kompiuterio ekrano aukštis netinkamas, kėdė nepatogi,  dėl to laikysena netaisyklinga... Būtent visa tai vėliau ir sąlygoja kaklo pečių ligų riziką. Pavyzdžiui, jeigu kompiuterio ekranas pasukamas kampu į žmogų, tai žmogus, stebėdamas ekraną, priverstas pasukti viršutinę kūno dalį, ir tai didina juosmens skausmų riziką, atsiranda nugaros skausmas. Tuomet padėti gali ne tik tepalas nuo skausmo, bet ir įvairūs, paprasti pratimai, masažas, o svarbiausia – ergonomiška darbo vieta ir teisinga sėdėjimo padėtis.

Kodėl atėjus į sporto klubą ir pasiskundus treneriui dėl juosmens skausmų buvo pasiūlyta daryti ne tik juosmens stiprinimo pratimus, bet ir stiprinti pilvo raumenis?

Kaip ir daugelis jaunų žmonių, taip ir Milda, dienų dienas dirbo prie kompiuterio, tad nieko keisto, jog po dienos darbų, atėjus į sporto klubą pasimankštinti, ji atrodė tarsi senelė: suvargusi, palinkusi, su skaudamu juosmeniu....Merginai pasiskundus, jog ją kamuoja juosmens skausmai, ji iš trenerio gavo netikėtą patarimą. „Mankštinkite pilvo raumenis, būtent jie kartais gali sumažinti tuos nemalonius juosmens skausmus“. Išties, treneris buvo teisus, kas antrą dieną darant pilvo raumenų pratimus Milda pajautė, kaip juosmens skausmai tapo vis retesni, kol galiausiai visai praėjo.

Jei juosmens skausmai niekaip nepraeina

Kiekvieną kartą apsilankę pas gydytoją kabinete dėl juosmens skausmų tikriausiai išgirsite tokius klausimus kaip: kurioje vietoje skauda? kaip stipriai skauda? Į kur skausmas plinta? kokie simptomai pasireiškia kartu su skausmu? ar būklė pagerėja sėdint, o gal gulint? Išsiaiškinus juosmens skausmo priežastis pereinama prie tikslingo gydymo, kuris būtent ir priklauso nuo to, kas sukėlė juosmens skausmą. Dažniausiai skiriami skausmą ir raumenų skausmus, spazmus malšinantys vaistai, masažas.

Jei vargina ne tik juosmens skausmas, bet ir kiti, itin nemalonūs simptomai

Juosmens skausmas kai kada gali signalizuoti ir apie labai rimtas ligas. Pavyzdžiui, jei Jus vargina ne tik juosmens skausmas, bet ir pykinimas ar vėmimas, bukas su pertrūkiais skausmas juosmens ir pilvo srityje, dažnas noras šlapintis, skausmas šlapinantis, aukšta temperatūra,  atsirado aštrūs inkstų diegliai, tuomet visi šie simptomai gali byloti apie inkstų akmenligę. Tuos nemalonius, aštrius skausmus ne tik juosmens, bet ir  inkstų srityje sukelia akmenukai. Būtina kuo skubiau kreiptis į gydytojus.

Parengė: L.Rimgailė