Viskas, ko nežinojote (arba pamiršote) apie avokadą

Avokadai pastaruoju metu „ant bangos“, dedame juos visur: į salotas, kokteilius, tepame ant duonos ar net gaminame su jais ledus ar pyragus. Bet ar žinote, kas gi tas avokadas – daržovė ar vaisius? Ar iš tiesų verta į pirkinių krepšelį įsimesti avokadą, ar visa jo nauda – tik mitas? Abejonių kyla įvairių, o dabar pamėginsime jas išsklaidyti.

Visų pirma, trumpai apie avokado kilmę: galima teigti, jog pirmieji avokado medžiai Meksikoje ir Kolumbijoje atsirado dar prieš 7 000 m. XVII a. tų šalių gyventojai pasidalino avokadais su ispanų užkariautojais, paskui avokadai paplito visame pasaulyje.

Daržovė, vaisius ar ... uoga? Pasirodo, kad avokadas – vaisius! Botanikai avokadą laiko uoga – avokadai auga ant medžio, turi vieną didelį kauliuką, kas yra būdinga uogoms.

Ar vertingas? Avokadas itin vertinamas dėl to, kad turi daug širdžiai reikalingo ir kraujagyslėms naudingo kalio, širdžiai būtinos, 2 tipo cukrinį diabetą ir nutukimą stabdančios ląstelienos ir naudingųjų riebalų rūgščių. Štai viename avokade yra tiek pat kalio, kiek turi pusantro banano. Be to, avokaduose gausu ir vitamino C, K, E, B, A ir minėtosios ląstelienos, kuri padeda mažinti alkio jausmą.  Štai vieno tyrimo dalyviai, per dieną suvalgydavę pusę avokado, teigė jautę mažiau alkio. Vadinasi, valgydami avokadus, galite numesti svorio. Be to, avokadai padeda sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje. Negana to, avokadų antiuždegiminės savybės tokios stiprios, jog skelbiama, kad valgydami avokadus su kitais, ne tokiais sveikais maisto produktais, galime sumažinti neigiamą tų maisto produktų poveikį: vieno tyrimo dalyviai buvo padalinti į 2 grupes, kurių viena valgė mėsainius su avokadu, o kita – tik mėsainius. Pastebėta, kad net ir valgydami mėsainius, bet su avokadu, tyrimo dalyviai džiaugėsi nepakitusiais kraujo rodmenimis, jų organizme neprasidėjo uždegiminiai procesai.

Nenuostabu ir tai, kad valgydami avokadus pastebime gražesnę, šviesesnę odą – avokaduose esantys vitaminai mūsų odai būtini. Valgydami avokadus nerizikuojame niekuo – jei nesate jiems alergiški ar nevalgote jų per daug, nerimauti nėra ko. Vis dėlto, kadangi avokadai itin kaloringi, persivalgyti jų nederėtų, ypač jei metate svorį.

Pastebima, kad avokadų kaina išaugo būtent dėl to, kad žmonės atkreipė dėmesį į jų sveikąsias savybes – dėl padidėjusio populiarumo augo ir alyvuogių ar alyvuogių aliejaus kaina. Turbūt todėl norėtumėte kuo ilgiau išlaikyti iš parduotuvės parsineštus avokadus? Išmėginote visus žinomus būdus, bet jūsų avokadai greit paruduoja? Siūlome užlašinti ant avokadų rūgšties, pavyzdžiui, citrinos ar acto, ir suvynioti juos į plastikinę plėvelę.

Kaip jau minėjome, avokadus galime dėtis į salotas, kokteilius ar teptis ant sumuštinių. Tačiau kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Filipinuose, gaminamas avokadų pienas, o kitose šalyse ir avokadų desertai. Mėgaukimės avokadais, dėkime juos į sriubas, salotas, desertus, kokteilius ar valgykime vienus su trupučiu druskos ir pipirų.

 

Straipsnio autorė – Giedrė Janušaitė (šaltinis – Everyday Health)

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė