+1
-0
+1
Vynuogių nauda sveikatai
Jau kelis šimtmečius vynuogės buvo susijusios su sveikata ir tinkama mityba, jos minimos net senovės literatūros ir meno kūriniuose. Pats žodis "vynuogės" asocijuojasi su apkūniais, rankose taures laikančiais senovės romėnais iš praėjusios eros. Naujausi tyrimai atskleidė dar daugiau faktų apie vynuogių naudą sveikatai
Maistinė informacija 
Vynuogės yra ne tik skanios uogos, tačiau ir pasižyminčios organizmui itin svarbiomis maistinėmis medžiagomis. Žongliravimas tarp įvairių maisto produktų pasirinkimo, siekiant patenkinti įvairius mitybos reikalavimus, gali būti gana sudėtingas uždavinys. Tačiau, sauja vynuogių tikrai padės bent kiek priartėti prie sveikų įpročių. 
Vieną porciją (maždaug 80 g.) vynuogių sudaro: 
• Kalorijos - 60 kcal;
• Angliavandeniai – 14 g.;
• Vitaminas C - 15 %; 
• Baltymai – 1 g.;
• Skaidulos - 1g. 
Vynuogių sultys suteikia galimybę pagerinti atmintį, kuri vyresnio amžiaus žmonėms su laiku vis mažėja. Šis faktas buvo atskleistas tyrimo pagalba: 12 vyresnio amžiaus suaugusiųjų, turinčių mažėnčią atmintį buvo suskirstyti į dvi grupes. Vienai grupei kasdien buvo duodama po stiklinę vynuogių sulčių, taip visas 12 savaičių. Kitai grupei buvo suteikta placebo papildų. Praėjus 12 savaičių, buvo atliekami testai, skirti atminties ir pažinimo funkcijoms patikrinti. Grupės narių, kurie kasdien gėrė vynuogių sultis atmintis reikšmingai pagerėjo, kaip ir žodinė, bei erdvinė. Be to, tyrimai su laboratoriniais gyvūnais atskleidė ne tik geresnius rezultatus, atsimenant labirintus, bet taip pat pagerino koordinavimą ir pusiausvyrą. 
Didelis kiekis vitaminų ir mineralų vynuogėse yra atsakingi už teikiamą vynuogių naudą sveikatai. Jose yra didelis A, C ir B6, kartu su folio rūgštimi, kalcio, kalio, mangano, cinko, vario ir geležies kiekis. Visi šie ingredientai yra būtini geros sveikatos palaikymui. Vynuogėse taip pat yra polifenolių, kurių sudėtyje yra antioksidantinių ir antiuždegiminių savybių, kurios mažina DNR žalą, padarytą laisvųjų radikalų. Polifenoliai – pagrindinė prevencinė medžiaga, leidžianti kovoti su senėjimu, širdies ir kraujagyslių ligomis, demencija ir net vėžiu. Naujausi tyrimai su gyvūnais atskleidė, kad polifenoliai esantys vynuogių sėkluose gali sumažinti apnašų susidarymą smegenyse, o tai susijč su Alzheimeriu.
Negali būti ignoruojamos ir pačios vynuogių sėklos, kurios suteikia papildomos naudos sveikatai. Vynuogių sėklos yra populiarus papildas, vynuogių kauliukų ekstrakto šaltinis. Be to, tai - galingas antioksidantas, padedantis apsisaugoti nuo alergijos, nes pasižymi antihistamininėmis ir antiuždegiminėmis savybėmis. Jis stiprina kraujagysles, AIDS apyvartą, gerina odos elastingumą ir skatina sveiką plaukų augimą. Vynuogių kauliukų ekstrakte yra bioflavonoidų, kurie padeda apsaugoti ląstelių membranas ir apsaugo nuo oksidacinės žalos, kurią sukelia laisvieji radikalai. Vynuogių kauliukų ekstrakto antisenėjimo savybės gali padėti sumažinti raukšles. Jis suteikia širdies ir kraujagyslių apsaugą, užkertant kelią lipoproteinų. Šis ekstraktas taip pat stiprina arterijų sieneles. 
Tarp daugelio vynuogių privalumų dar būtų galima priskaičiuoti ir šiuos: apsauga nuo astmos, migrenos, vidurių užkietėjimo, virškinimo sutrikimų, nuovargio, inkstų sutrikimų, geltonosios dėmės degeneracijos, kataraktos, didelio cholesterolio kiekio, edemos ir antibakterinio aktyvumo. Tikriausiai labiausiai jaudinanti žinia apie vynuoges yra ta, kad jos padeda apsisaugoti nuo visiško atminties praradimo. Keletas tyrimų teigia, kad vynuogių vartojimas skatinti geresnę kraujo cukraus pusiausvyrą, pagerina insulino reguliavimą ir padidina jautrumą insulinui.

Atminkite: 

• Pieno produktai – prasti vynuogių sąjungininkai. Jei iš pradžių pasilepinsite vynuogėmis, o paskui išgersite pieno – pilve laukite „revoliucijos“. Nepatariama valgyti daug mėlynųjų vynuogių, nes jos gali išprovokuoti galvos skausmą.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė