RANIBERL. Lengva pamiršti rėmenį!

 

Maitinimosi principai


Valgykite dažnai po nedaug.

valgyti kas 3-4 val.

vienu metu suvalgomo maisto kiekis neturėtų būti didesnis nei 300-400 g.

pavalgius turėtumėte jaustis sotus, o ne persivalgęs.

Valgymui skirkite pakankamai laiko. Stenkitės valgyti malonioje aplinkoje.

Pusryčiauti reiktų apie 30 min, pietauti, vakarieniauti apie 60 min. Valgant neskaityti, nežiūrėti TV, stengtis sukurti ramią aplinką.

Venkite kepto riebaluose, rūkyto maisto.

Stenkitės pasiekti ir išlaikyti optimalų svorį:

Optimalus svoris kai KMI=20-25 (KMI = kūno masė padalinta iš ūgio (metrais) kvadrato)

Venkite šokolado, alkoholio, kofeino turinčių gėrimų (kavos, arbatos, kolos);

Venkite alkoholinių gėrimų.

 


Maitinimosi principai esant padidėjusiam rūgštingumui

 REKOMENDUOJAMI IR VENGTINI MAISTO PRODUKTAI

 

Produktų grupė

Rekomenduojama

Vengti

Duona

Vakarykščio kepimo balta , juoda be priedų (saulėgrąžų, sėlenų), džiūvėsiai

Mielinės tešlos kepiniai, šviežia ką tik iškepta duona, duona iš rupaus malimo miltų, su skaldytais grūdais

Kruopos, makaronai.

Ryžiai , avižų dribsniai, grikiai. Košes virti naudojant 1/3 lieso pieno, arba pieno nenaudoti.

Makaronai.

Perlinės, manų, miežinės, kvietinės, riebios košės.

Mėsa , žuvis

Vištiena, kalakutiena (paukštiena be odelės), triušiena, jautiena ( labai gerai išvirta, troškinta, geriau - malta), liesų rūšių žuvis (menkė, jūros lydeka, sterkas, lydeka, ešerys ir kt.). Mėsą ir žuvį virti, troškinti.

Kepta riebi mėsa, žuvis. Virtos, rūkytos, džiovintos dešros, Vidaus organų mėsa (smegenys, kepenys, širdis, liežuvis)

Daržovės

Pekino, žiediniai, Briuselio kopūstai, brokoliai, morkos, bulvės, svogūnų galvos (tik nuplikytos), česnaikai (tik nuplikyti), salotų lapai,, agurkai( be odelės), baklažanai

Ankštinės, pomidorai (ir produktai su jais, pvz. kečupas), ropės, ridikai, raugintos daržovės, marinuotos daržovės, baltagūžiai, raudongūžiai kopūstai, salierai

Vaisiai

Obuolys (be odelės), persikai (be odelės), nektarinai abrikosai, spanguolės (kisielius, kompotas), juodieji serbentai, mėlynės, bananai, kivis

Citrusiniai, granatai, kriaušės, džiovinti vaisiai, ananasas. Kitos uogos (braškės, avietės ir kt.) – pagal savijautą, pradėti nuo 1-3 uogų, gerai sunokusių

Sriubos

Daržovių, kruopų.

Sultiniai, riebios sriubos

Pieno produktai

Natūralus jogurtas, jogurtas (be vaisių gabaliukų), geriau - biojogurtas, varškė , varškės sūris

Pienas, fermentinis sūris

Riebalai

Sviestas , grietinė (12-15 ), alyvuogių aliejus iki 3 valg. šaukštų per d.

Taukai , riebi grietinė, majonezas

Gėrimai

Leistinų vaisių ir uogų kompotai, sultys, 1/2 skiestos su vandeniu, negazuotas vanduo, žalia ir juoda arbata, vaistažolių arbatos (raudonėlis, ramunėlės, liepžiedžiai ir kt.)

Gazuoti gėrimai, limonadai, kava, kakava, šokoladas

Saldumynai

Cukrus, leistinų vaisių ir uogų uogienės, medus.

Riešutai , saldikliai, riebūs konditerijos gaminiai

 

 stenkitės valgyti kuo įvairesnį maistą, taip užtikrinsite organizmo poreikius vitaminų bei mineralinių medžiagų.

Nėra griežtai draudžiamų maisto produktų. Produktai iš vengtinųjų maisto produktų grupės gali būti blogesnės savijautos priežastimi. Vengtinųjų maisto produktų reiktų atsisakyti ligos paūmėjimo periodu.

 

 



Prašome įdėmiai perskaityti pakuotės lapelį ir vaistą vartoti kaip nurodyta.Jei simptomai nepraeina ar atsirado šalutinis poveikis, dėl tolesnio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku.