Desertinė varškė – ne tik desertui

Varškės desertas – vienas mėgstamiausių ne tik mažųjų, bet ir suaugusiųjų
varškės produktų. Jis tinka lengviems pusryčiams, priešpiečiams ar pavakariams.
Ypač vertingas baltymais ir kalciu.

Šiandien parduotuvėse galima rasti be galo daug įvairių rūšių varškės bei jos
gaminių. Visos varškės rūšys, nors ir skiriasi viena nuo kitos riebumu,
rūgštingumu, drėgnumu, konsistencija, skonio savybėmis, gaminamos vienodai:
kaitinamas suraugintas pienas. Kaitinant sutirštėja pieno baltymas kazeinas,
tokį organizmas pasisavina lengviau. Be to, jei palygintume laktozės kiekį piene
ir varškėje, pamatytume, kad varškėje jos yra mažiau net 3,5 karto. Dėl šios
priežasties varškė virškinama daug lengviau nei pienas.

Varškė – skanu ir sveika

Reta mūsų turbūt sunkiai įsivaizduojame savo valgiaraštį be varškės. Juk tai
išties skanus pieno produktas (ypač jei valgomas su uogiene, džemu ar naudojamas
kaip įdaras kepant blynus, pyragus, kitus skanėstus), be to, labai sveikas.

Varškę bei jos produktus itin patariama valgyti tiems, kurie serga kepenų
ligomis (hepatitu, kepenų ciroze), kam sutriko tulžies išsiskyrimas, kasos
veikla. Ne mažiau reikalingas šis produktas ir kenčiantiems nuo aterosklerozės
bei turintiems antsvorio. Kodėl? Priežastis labai paprasta – varškėje esančios
medžiagos normalizuoja riebalų apykaitą organizme, t.y., daugiau riebalų
paverčiama energija ir mažiau jų susikaupia bei nusėda ant kraujagyslių sienelių.

Dėmesio! Jei turite antsvorio ir norite sulieknėti, rinkitės liesą
varškę.

Varškę taip pat rekomenduojama valgyti ir sergant gastritu, skrandžio ar
dvylikapirštės žarnos opalige, taip pat po skrandžio arba žarnyno operacijos.
Virškinant šį produktą išsiskiria gerokai mažiau skrandžio sekreto, druskos
rūgšties ir fermentų negu virškinant saldų pieną ar rūgpienį.

Kaip išsirinkti?

Varškė, aplieta šviežių trintų uogų tyre, sumaišyta su vaisių gabaliukais,
riešutais, medumi, razinomis, cinamonu, vanile arba šokoladu… Prie varškės
derančių skanių ingredientų tikrai daug. Tokį desertą nesunkiai galime paruošti
ir pačios, tačiau daugelis tiesiog patingime – juk paprasčiau nusipirkti jau
pagamintą.

Į ką derėtų atkreipti dėmesį renkantis varškės desertą?

Į maisto priedų skaičių jame. Kuo jų mažiau, tuo geriau, tuo produktas
sveikesnis.

Kalorijų bei riebalų kiekį. Jei norite numesti svorio ar saugote figūros
linijas, iš desertų gausybės rinkitės kuo liesesnius gaminius. Beje, mažesnio
riebumo varškės desertas nebūtinai turės ir mažiau kalorijų. Kalorijų kiekį gali
„kompensuoti" uogienė, cukrus, kiti saldūs priedai.

Kiek sudėtyje yra krakmolo. Kuo jo mažiau, tuo produktas sveikesnis.

Į įdarų ar priedų sudėtį. Gamintojai ne visada etiketėje ją nurodo.
Pavyzdžiui, želė gabaliukuose, biskvite gali būti įvairių cheminių medžiagų,
kuriems ypač jautrūs vaikai.

Atsargiai!

* Jei esate alergiškas pieno baltymui, varškės desertų, kaip ir kitų pieno
produktų, valgyti nerekomenduojama. Jei esate alergiškas maistui, venkite
desertų, kurių sudėtyje yra šokolado, riešutų, braškių.

* Jei varškės deserte yra fruktozės ar jos sirupo, galite suviduriuoti. Geriau
rinkitės tokį, kuris pasaldintas gliukoze ar cukrumi.

3 „pliusai" varškės deserto naudai

* Norite ko nors saldaus? Rinkitės varškės desertą. Tai kur kas sveikiau ir
naudingiau mūsų figūrai (mažiau kalorijų) nei šokoladinis batonėlis, saldainiai
ar pyragaitis su kremo įdaru.

* Varškės desertas, kaip ir kiti pieno produktai, – puikus kalcio šaltinis.
Varškėje taip pat yra lengvai pasisavinamų pieno baltymų, polinesočiųjų riebalų
rūgščių, vitaminų A, C, E, folio rūgšties, magnio

* Rečiau persivalgysite, jei nepamiršite tarp pusryčių, pietų ir vakarienės du
kartus užkasti sveikų užkandžių. Puikus pasirinkimas – neriebus varškės desertas.

Kristina Jasmontienė,
Gydytoja dietologė:
„Renkantis varškės desertą, derėtų atkreipti dėmesį į varškės procentą jame,
taip pat į krakmolo kiekį. Kuo krakmolo mažiau, tuo produktas sveikesnis".