Iškrovos diena – dovana savo organizmui

Iškrovos diena – dovana savo
organizmui

Iškrovos diena – tarsi
dovana savo organizmui, nes visos sistemos retkarčiais turi pailsėti. Per šią
dieną į skrandį patenka tik lengvas maistas, kurio virškinimui nereikia daug
pastangų, todėl įsijungia apsitvarkymo mechanizmas: pradedami šalinti visi
šlakai, kurie nuolat kaupėsi organizme, nes kiekvieną dieną gaudamas naują
porciją sunkaus maisto,organizmas neturėjo laiko su jais tvarkytis.

Jei iškrovos dienas
pakeliate lengvai, tuomet reguliariai jas darykite. Tačiau jeigu sekančią dieną
suvalgote žymiai daugiau, nei paprastai, jos nebetenka prasmės. Iškrovos diena
nėra skirta svorio metimui, per ją iš organizmo šalinami skysčiai, o ne
riebalai. Beprasmiška tikėtis, kad retkarčiais paskyrę sau iškrovos dienas, numesite
svorio. Iškrovos dienos tik suklaidina organizmą, perjungdami jį į
ekonomiškesnį energijos naudojimą. Visas svoris, numestas per šias dienas,
sugrįš. Tačiau iškrovos dienos teigiamai veikia medžiagų apykaitos procesus,
išvalo iš organizmo šlakus ir palengvina širdies ir kraujagyslių sistemos
darbą.

Prieš iškrovos dieną. Svarbu, kad iškrovos dieną praleistumėte su tuščiu
žarnynu. Iškrovos dienos išvakarėse išgerkite 8 stiklines vandens (ne vienu
ypu, tačiau dienos bėgyje). Daugiau valgykite per pusryčius, lengvai – per
pietus, o vakarienė turi būti itin lengva, geriausiai tinka daržovės. Prieš
miegą suvalgykite obuolį ir išgerkite stiklinę kefyro arba organizmą valančios
žolelių arbatos. Tai padės rytą ištuštinti žarnyną.

Iškrovos diena. Ši diena – poilsis mūsų virškinimo sistemai. Todėl suplanuokite, ką per
ją veiksite. Gal iš pagrindų tvarkysite kambarius, gal vaikščiosite po
parduotuves, o gal po parką. Svarbiausia kuo nors užsiimti, kas atitrauktų
mintis nuo maisto.

Iškrovos dieną pradėkite
nuo stiklinės vandens su citrina ir medumi. Šis gėrimas įjungia medžiagų
apykaitos procesus ir turi valančių savybių. Gėrimą pasiruoškite iš vakaro: į
stiklinę vandens įdėkite 2 citrinos griežinėlius ir vieną arbatinį šaukštelį
medaus, o rytą išgerkite.

Po to išsimaudykite
kontrastingame duše, kaitaliodami karšto ir šalto vandens sroves. Per iškrovos
dieną reikia valgyti dažnai ir po truputį – taip neištempsite skrandžio, tačiau
nejausite alkio.

Neužmirškite gerti
vandens. Kasdien, taip pat ir per iškrovos dienas, patartina gerti 8 stiklines
vandens. Įpraskite turėti su savimi vandens buteliuką.

Iškrovos diena normalaus kūno svorio palaikymui (1
kartą per savaitę).
Jei norite
išlaikyti pastovų svorį, efektyviausia yra baltyminė iškrovos diena. Galima
valgyti neriebius mėsos ir žuvies valgius, paukštieną, pupeles. Svarbu gerti
pakankamai vandens. Su baltyminiais produktais galima valgyti šviežių daržovių:
pomidorų, agurkų, žalumynų. Tačiau nedarykite iš jų mišrainių su padažais ir
užpilais, valgykite šviežias. Galima nusipirkti iš vaistinės baltyminių
kokteilių, skirtų sportininkams.

Iškrovos diena toksinų valymui iš organizmo (1-2
kartus per mėnesį).
Kad iš
organizmo pasišalintų toksinai, valgoma labai nedaug lengvo maisto. Jokių
baltymų, riebalų, angliavandenių. Tik daržovės, žalumynai, daug ląstelienos
turintys produktai. Gerkite sultis ar mineralinį vandenį. Kiek išgerti vandens
per šią dieną, organizmas nustatys pats: gerkite tik tuomet, kai jaučiate
troškulį.

Prieš iškrovos dieną
vakarienei – vegetariška sriuba. Rytą – šaukštas augalinio aliejaus, šviežiai
spaustų daržovių sultys, atskiestos mineraliniu vandeniu, 1 pomidoras. Po 2-3
valandų – daržovių salotos, vegetariška sriuba, tulžį varanti arbata. Dar po
2-3 valandų – be riebalų troškintos daržovės, šviežiai spaustos daržovių
sultys. Dar po kelių valandų – pomidorų ir agurkų salotos, žalia arbata.
Vakarienei – vegetariška daržovių sriuba. Kitą rytą – troškintos daržovės, kava
be cukraus.

Kai ribojamas maistas,
ypač per iškrovos dienas, tulžis užsilaiko kepenyse. Todėl rytą rekomenduojama
vartoti šaukštą augalinio aliejaus, o dienos metu keletą kartų išgerti tulžį
varančios arbatos.

Kada skirti iškrovos dieną. Moterims iškrovos dienas reiktų derinti su
mėnesinių ciklu. Antroje mėnesinių ciklo fazėje, kada dėl hormonų poveikio
padidėja audinių pabrinkimas ir sustiprėja apetitas būtų sunku pakelti iškrovos
dienas. O štai nuo antros – trečios mėnesinių dienos visą pirmąją ciklo pusę
iškrovos dienos duoda puikių rezultatų, kaip ir bet kurie veiksmai, skirti
mažinti svoriui.

Nedarykite iškrovos dienų
nėštumo metu, jei maitinate krūtimi, jei sergate. Būtinai pasitarkite su
gydytoju, jei sergate kokia nors chroniška liga. Iškrovos dienos pavojingos
žmonėms, sergantiems cukriniu diabetu, kepenų ar inkstų ligomis.

Po iškrovos dienos. Kaip maitintis sekančią dieną po iškrovos dienos?
Svarbu atminti, valgyti visuomet reikia teisingai, nepriklausomai nuo iškrovos
dienų. Nieko gero nebus, jei vieną dieną badausite, o sekančią – priskirsite
kiek lenda. Sekančią dieną po iškrovos geriausiai pradėti tokiu pat citrinų –
medaus gėrimu, kontrastingu dušu ir pilnaverčiais pusryčiais. Valgykite 5-6
kartus per dieną, tačiau po truputį. Būtinai valgykite vaisius ir daržoves.
Jokiu būdu po iškrovos dienos negalima pradėti monodietos: tai sulėtina
medžiagų apykaitą, ir svoris sugrįžta.