+6
-0
+6
Jūs ne viena: celiulitas kamuoja 90% moterų.

Kamuojatės dėl celiulito? Jūs ne viena! Su šia kosmetine odos būkle tam tikru gyvenimo metu susiduria beveik 90 % moterų – net ir lieknų bei sportiškų. Nors celiulitas ir labai paplitęs, apie šį reiškinį, jo priežastis ir būdus atsikratyti sklando siaubingai daug klaidingos informacijos. Tad prieš ieškodama priežasčių, tardamasi dėl kosmetinės procedūros arba išleisdama krūvą pinigų nereceptinėms priemonėms, susipažinkite – štai visa tiesa apie celiulitą.

 

Celiulitą sukelia Jūsų organizme besikaupiantys toksinai

Mitas
Kai kurių nereceptinių priemonių nuo celiulito reklamose tikinama, kad jos padės atsikratyti organizme susikaupusių nešvarumų ir toksinų. Vis dėlto nei priemonių poveikis, nei teiginiai apie celiulito atsiradimo priežastis nėra pagrįsti moksliškai. Celiulitas išties susiformuoja tuomet, kai giliau esančios riebalų sankaupos ima veržtis pro poodinio kolageno pluošto (jungiamojo audinio) sluoksnį. Taip dažniausiai nutinka sėdmenų ir šlaunų srityje, tačiau pasitaiko ir ant rankų, pilvo ir kitose probleminėse vietose. Anot Niujorke dirbančios dermatologės, medicinos mokslų daktarės Cheryl Karcher, jungiamąjį audinį gali susilpninti hormonai, fizinio aktyvumo ir raumenų tonuso stoka, riebalų perteklius ir prasta cirkuliacija. Tad tokią celiulitą sukelia ne toksinai.

Moterys į celiulitą linkusios labiau nei vyrai

Faktas

Kitaip nei vyrams, moterims būdingos riebalų sankaupos ties klubais ir šlaunimis. Be to, mes turime mažiau jungiamojo audinio, kuris riebalus palaiko savo vietoje. „Prisiminkite pastoliais aptvertus pastatus, pažymėtus X ženklais – taip saugomos ir vyrų riebalų sankaupos,“ – palygina medicinos mokslų daktaras, Kovos su senėjimu instituto direktorius ir Rytų Virdžinijos medicinos mokyklos klinikinės dermatologijos docentas Davidas McDanielis. Vis dėlto nustatyta, kad nuo celiulito kenčia ir maždaug 10 % vyrų.

Jūs ne viena: celiulitas kamuoja 90% moterų.

"...geliai ir tepalai, kurių sudėtyje yra heparino (pvz., lioton/5359" target="_blank">Lioton), gali pagerinti kraujotaką smulkiosiose kraujagyslėse, sumažinti tinimą, sunkumą, skausmą, be to, gali padėti apsisaugoti nuo pavojingų komplikacijų"

Plačiau skaitykite:

Kojų venų problemos ir sėdimas darbas - ar tai susiję?

Senstant celiulitas išryškėja

Faktas

Celiulito susiformavimą lemia ir hormonai: moterims senstant, jų organizmai galima mažiau estrogenų – šie hormonai palaiko tolygią kraujotaką. Mažesnis estrogenų kiekis lemia prastesnę cirkuliaciją, kuri savo ruožtu slopina kolageno gamybą ir sukelia senesnių jungiamųjų audinių problemas.

Celiulitą gali lemti genai

Faktas

Tikra tiesa – polinkis į celiulitą yra paveldimas. Jeigu jis kamavo Jūsų mamą ir močiutę, rizika įsitaisyti celiulitą yra didesnė. Rinkoje netgi siūlomas genetinis testas: jį atlikusi sužinosite, ar turite geną, lemiantį didesnę riziką išsivystyti vidutiniam ar ryškiam celiulitui. Vis dėlto šiam testui švaistyti pinigų nevertėtų – juk dauguma moterų tam tikru gyvenimo momentu susiduria su celiulitu. Jeigu nepatenkate tarp laimingųjų, kurių šeima puikuojasi lygia oda, nepamirškite: celiulito dėlionėje genetikai tenka tik nedidelis plotelis. Svarbūs ir kiti veiksniai: mityba, sportas ir sveiko svorio palaikymas.

Celiulitas kamuoja tik tuos, kurių fizinė forma prasta

Mitas
Turint antsvorio, celiulitas būna labiau pastebimas. Kuo daugiau riebalų sukaupta po oda, tuo didesnį spaudimą patiria jungiamieji audiniai. Tačiau Niujorke įsikūrusio Amerikos celiulito mažinimo centro direktorė Shira Ein-Dor primena, kad celiulitas kamuoja visų formų ir dydžių moteris. „Tarp mano pacienčių yra net ir „Victoria's Secret“ modelių,“ – sako ji. „Jos yra labai lieknos, sportuoja ir tinkamai maitinasi – t. y. viską daro kaip pridera – ir vis dėlto neišvengia celiulito.“

Sportas gali sumažinti celiulitą

Faktas

Reguliariai sportuodama celiulito neišgydysite – bet daugeliu atvejų sportas gali jį sumažinti arba užkirsti kelią susiformavimui. Celiulitas atsiranda tada, kai poodiniai jungiamieji audiniai susilpnėja arba praranda elastingumą, tačiau tempiant ir stiprinant šias sritis (taip pat deginant riebalų perteklių) galima pasiekti pažangos. „Stangrinant ir stiprinant šiuos raumenis, sutvirtės oda, ir celiulitas taps mažiau pastebimas“, – sako gyd. D. McDanielis. Padėti gali ir sėdmenims bei šlaunims skirti jogos pratimai ar jėgos pratimai, formuojantys raumenis ir skatinantys cirkuliaciją.