Žaidimas be žaisliukų lavina mažylį

Žaidimas vaikučiui yra ne tik smagus laiko leidimas, bet ir lavinimas. Tam
galite išnaudoti kiekvieną laisvą minutę. Net ir sėdėdami kartu gydytojo
priimamajame, važiuodama autobusu, vaikštinėdama po parką galite mažyliui
pasiūlyti tokios veiklos, kuri vystytų jo koordinaciją, smulkiąją motoriką ir
mąstymą.

Nors lašelis nuobodulio dar niekam nepakenkė, būna akimirkų, kai reikia jį
numalšinti. Kelios geros idėjos.

Kiek turi pirštelių?

Nuo 1 mėn.

Nuogai išrengtą kūdikį paguldykite ant nugarytės. Paimkite jo pėdutes ir
švelniai jas pamasažuokite. Paskui lieskite kiekvieną pirštelį atskirai,
švelniai jį kutendama ir kalbindama. Paklaususi, pavyzdžiui: „O kur tavo
broliukas?“, pradėkite masažuoti kitą pirštelį. Kai jau išmasažuosite pėdutes,
suimkite jas į abi rankas ir garsiai pūstelėkite. Kūdikiui patiks, jei garsas
nuskambės juokingai. Šį žaidimą dažnai kartokite, kad mažylis perprastų, kokia
tvarka sveikinatės su piršteliais. Net ir mėnesio kūdikis lauks, kol pūstelėsite,
vos pradėsite masažuoti pirštelius.

Kas ten?

Nuo 10 mėn.

Pasisodinkite kūdikį ant kelių. Jeigu važiuojate autobusu, pasakokite, ką matote
pro langą, ir rodykite objektus pirštu. Galite net sukurti kokią pasakėlę,
susijusią su pro langą matomais vaizdais. Jeigu esate uždaroje patalpoje,
pasekite kūdikiui pasakėlę, geriausia, jei jos veikėjas bus jūsų vaikutis.
Skatina vaizduotę ir moko įvardyti tai, ką mažylis mato.

Kas tai?

Nuo 2 m.

Pasirinkite gyvūnus arba daiktus, kuriuos mažylis tikrai pažįsta. Pasakykite
jam: „Dabar įmink mįslę. Kas tai…?“ Pirmiausia įvardykite menamo daikto arba
gyvūno bendruosius bruožus (pvz., su uodega). Ir tik tada, jei mažylis negalės
atspėti, išvardykite dar kelis būdingus daiktui arba gyvūnui bruožus (pvz., loja).
Jeigu mažylis yra vyresnis (jam beveik treji metukai), paprašykite, kad tokią
pat mįslę užmintų jums.
Moko aprašyti daiktus, pagausina vaikučio žodyną.

Piešinys ant aprasojusio stiklo

Nuo 1 m.

Važiuodami autobusu galite sukurti ypatingą piešinuką ant aprasojusio stiklo (iš
pradžių papūskite šilto oro, kad stiklas aprasotų). Jei laukiate autobusų
stotelėje, nupieškite ką nors pagaliuku smėlyje. Pasakokite mažyliui, ką
piešiate. Kiekvieną elementą apibūdinkite žodžiais (dabar piešiu namo stogą ir
pan.). Paskatinkite vyresnį vaiką, kad pats atspėtų, ką piešiate, arba kad
padėtų sukurti paveiksliuką.

Lavina vaizdo ir judesio koordinaciją, moko piešti ir aprašyti daiktus.

Atspėk formą

Nuo 2-3 m.

Pasisodinkite vaikutį ant kelių, paprašykite, kad užsimerktų. Pasakykite, kad
nupiešite ką nors ant delniuko, o jis turi atspėti, ką. Figūros gali būti
paprastos arba sudėtingesnės (vyresniems vaikams). Jeigu mažylis neįstengia
atpažinti paveiksliuko, pati pasakykite, kas tai yra. Paskui galite pasikeisti
vaidmenimis.

Moko atpažinti įvairias formas per prisilietimą, lavina vaizduotę.

Akmenėlis, žirklės, popierius

Nuo 3 m.

Paaiškinkite mažyliui žaidimo taisykles. Suspaustas kumštis reiškia akmenėlį,
atviras delnas – popierių, o ištiesti du pirštai – žirklutes. Kiekvienas jūsų
suskaičiavus iki trijų turi parodyti pasirinktą ženklą. Akmuo laimi parodytas su
žirklutėmis (nes jei žirklėmis kirpsime akmenį, atšips), bet pralaimi su
popieriumi (popieriumi galima uždengti akmenį), popierius pralaimi su
žirklutėmis (žirklėmis jį sukarpome), o šios su akmenėliu. Laimės tas, kuris
parodys stipresnį ženklą.
Lavina refleksus ir moko kurti savo žaidimus.