Nugaros problemoms spręsti būtinos kompleksiškos treniruotės

Ydinga laikysena ir nugaros skausmai – vienos dažniausių fizinės sveikatos problemų, paprastai prasidedančių vis jaunesniame amžiuje. Tinklininkus mėgėjus jau ketvirtus metus ruošiantis treneris atkreipia dėmesį, kad net ir pasirinkus konkrečią sporto šaką, ar tai būtų tinklinis, bėgimas ar kitas mėgiamas sportas, reikėtų papildomai dėmesio skirti ir nugaros bei pilvo preso raumenų stiprinimui. Priešingu atveju galima sulaukti ne tik naudos, bet ir žalos – nuolat pertempiant  nuo kasdienio streso pavargusius nugaros raumenis gresia nuolatinis skausmas, sutrikusi kasdienė veikla.


„Tinklinio akademijos“ įkūrėjas ir treneris Egidijus Kučinskis atkreipia dėmesį, jog pagrindinės nugaros bei laikysesnos problemos susiję su įtempta dienotvarke ir netinkamu gyvenimo būdu. „Dabar dauguma žmonių dirba sėdimą darbą po 8 valandas ar daugiau, patiria nuolatinį stresą, skiria mažiau dėmesio savo mitybai ir fizinei sveikatai – tai dažniausios nugaros problemų priežastys šiomis dienomis. Nugaros ir pilvo preso raumenys yra centrinė žmogaus kūno ašis, kuri laiko visą kūną balanse – kuo geresnė minėtų raumenų būsena, tuo tvirtesnis pats žmogus“, - pasakoja E. Kučinskis.


Treneris teigia, jog bet kuri sporto šaka teigiamai veikia bendrą fizinę sveikatą, tačiau siekiant spręsti nugaros ar laikysenos problemas, papildomai reikėtų treniruoti visą raumenyną. „Bet kuri aktyvi sporto šaka, žinoma, padeda stiprinti nugaros raumenis ir gerinti laikyseną, visgi šias problemas reikėtų  spręsti kompleksiškai – greta mėgstamos sporto šakos būtina papildomai atlikti ir bendrus fizinius pratimus. Tai galėtų būti prisitraukimai, atsispaudimai, pritūpimai, įtūpstai, baziniai tempimo pratimai.Skirtingos sporto šakos nevienodai, su tam tikrais ypatumais treniruoja skirtingas raumenų grupes. Tarkime, aktyvus tinklinio žaidimas suteikia tinkamą didžiųjų kojų raumenų grupių tonusą, lavina pečių juostą, stiprina viršutinius nugaros raumenis ir visą pilvo presą, tačiau siekdami harmoningo viso raumenų išsivystymo lygiagrečiai treniruočių metu treniruojame visas kitas pagrindines raumenų grupes“, - sako E. Kučinskis.

Pradėjus žaisti tinklinį jau po poros savaičių pajaučiamas laipsniškas raumenų tvirtėjimas. „Pirmuosius pokyčius kūne žmonės pastebi greitai – nuo judrių treniruočių ir bendro fizinio parengimo pratimų greitai tvirtėja kūnas, raumenys tampa stangresni, didėja ištvermė ir natūraliai mažėja svoris. Prieš kiekvieną treniruotę ir po jos daug dėmesio skiriama tempimo pratimams – jie svarbūs taisyklingai laikysenai, gerina lankstumą ir padeda raumenims greičiau atsistatyti po fizinio krūvio“, - pasakoja „Tinklinio akademijos“ treneris.

E. Kučinskis pataria gerinant laikyseną ar bandant atsikratyti nugaros skausmų greta sporto reikėtų atkreipti dėmesį ir į elementarius kasdienius veiksmus – ar taisyklingai sėdima darbe, kokia kūno pozicija laikoma vaikštant, ar bėgant pėdos dedamos teisingai. Taip pat būtina pasirinkti patogų čiužinį miegui, atkreipti dėmesį į naudojamą pagalvę ir nepamiršti tinkamos avalynės.


Apie „Tinklinio akademiją“

 

„Tinklinio akademija“ nuo 2010 m. treniruoja norinčius išmokti žaisti bei siekiančius profesionalesnių rezultatų tinklinyje. Su 7 tinklininkų grupėmis dirba keturi profesionalūs treneriai, žaidę aukščiausioje tinklinio lygoje bei tapę Lietuvos tinklinio čempionais. Šie sportininkai savo užsidegimu įkvepia komandas siekti geriausių rezultatų, perduoda per daugiau nei penkiolika metų sporte sukauptą patirtį.

„Tinklinio akademijos“ tikslas – suburti stiprią ir draugišką tinklininkų mėgėjų bendruomenę, auginti techniškai žaidžiančias komandas, lavinti kiekvieną komandos žaidėją individualiai nuolat gerinant individualius fizinius rezultatus.