Dakratas - pacientui:
- Labai gerai, kad spėjote pas mane ateiti!
- Daktare, ar kažkas rimto?
- Na... Dar viena diena, ir pats būtumėt pasveikęs!
Karotenoidai gali sumažinti rūkančiųjų krūties vėžio riziką
Švedų mokslininkai nustatė, kad tikimybė rūkančioms moterims susirgti krūties vėžiu gali sumažėti, jei jos vartos daugiau karoteno turtingo maisto.
Gydytojai apskritai rekomenduoja vengti tabako, tačiau naujausios tyrimo rezultatai atskleidė, kad rūkančios moterys gali turėti naudos vartodamos daugiau alfa ir beta karoteno turtingo maisto. Tyrimo ataskaitą paskelbė žurnalas „European Journal of Cancer“.Karotenoidų, o ypač beta karoteno, ryšys su vėžiu vertinamas prieštaringai, kadangi keli tyrimai atskleidė, jog beta karoteno papildų vartojimas gali padidinti rūkančiųjų riziką susirgti plaučių vėžiu, praneša nutraingredients.com.
Naujajame tyrime 36664 moterys buvo stebimos devynis su puse metų, per tą laiką nustatyti 1008 krūties vėžio atvejai.Nenustatyta ryšio apskritai tarp maistinių karotenoidų vartojimo ir krūties vėžio rizikos, tačiau didesnis nei paprastai alfa ir beta karotenų vartojimas susietas su 60 procentų mažesne tikimybe rūkančioms moterims susirgti hormonams jautriu krūties vėžiu.Pasaulyje kasmet krūties vėžys nustatomas daugiau kaip milijonui moterų, o didžiausias šių susirgimų dažnis – Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Nyderlanduose. Lietuvoje krūties vėžys yra dažniausia moterų onkologinė liga.Dr. Susanna Larsson vadovaujami Karolinska instituto mokslininkai teigia, kad biologiniu požiūriu paaiškinama, kodėl karotenoidai gali sumažinti krūties vėžio riziką.Jų vertinimu, galimas alfa ir beta karotenų apsauginis poveikis nuo krūties vėžio pasireiškia per jų antioksidantines savybes. „Apsauginis karotenoidų poveikis taip pat gali būti stipresnis rūkantiesiems, kadangi tabako dūmai sukelia oksidantinį stresą“, teigia mokslininkai. Karotenoidai yra natūralios dažančios medžiagos, kurios suteikia geltoną, oranžinę ir raudoną spalvas kuo įvairiausiems vaisiams ir daržovėms.
iMed
Panašios naujienos
2008-11-18 Rūkymas bei dažnas alkoholio vartojimas – didesnė vėžio rizika
Mokslininkai teigia, kad rūkymas bei alkoholio vartojimas didina riziką susirgti gerklės bei virškinamojo trakto vėžiu. Vašingtone įvykusiame Amerikos vėžio tyrimų asociacijos kongrese buvo diskutuojama ar sveiko gyvenimo rekomendacijos pakankamai propaguojamos visuomenei.
2008-11-24 Astma sergantys vaikai privesti kvėpuoti dūmus
JAV mokslininkų duomenimis, daugelis astma sergančių vaikų priversti kvėpuoti cigarečių dūmus, o tai blogina jų sveikatos būklę. Ištyrus 8-14 metų amžiaus vaikus, jų seilėse rasta daug nikotino produktų medžiagų, kurios įkvepiamos būnant prirūkytose patalpose.
2011-11-09 Smegenų stimuliacija kovoje su rūkymu
Stimuliuojant smegenų sritis galima keisti potraukį rūkyti, teigiama žurnale Biological Psychiatry. Duke Universiteto Medicinos centro mokslininkai stimuliavo smegenų žievės ir limbinės sistemos sritis, kurios atsakingos už emocijas. Nustatyta, kad kaktinės srities stimuliacija magnetiniu lauku gali keisti potraukį rūkyti. Medik




Pasveik.lt aplikaciją Jūs galite parsisiųsti ne tik











