
Jolitos vyras Vitalijus: „Manau, kad „Teletabiai“ labiau žalingi nei naudingi mūsų vaikams. Aš su Ignu mieliau žiūriu „Simpsonus“. Paradoksas: „Teletabiuose“ veiksmas labai lėtas, daug pakartojimų, nieko įdomaus nevyksta, tačiau vaikai šį filmuką žiūri išsprogusiomis akimis, tarsi užhipnotizuoti. Juos kūrė psichologai profesionalai ir niekas nežino, kokiomis priemonėmis prie ekrano yra prikaustomas vaiko dėmesys. Vaikas turi matyti tikrovišką pasaulį. Naivu būtų galvoti, kad vaikas augs kažkokiame idealiame pasaulyje. „Teletabių“ pasaulis man atrodo per daug geras, kad toks būtų. Vaikas, ypač berniukas, išaugęs su tokiais filmukais ir pagal juos susiformavęs tokį idealaus pasaulio supratimą, atėjęs į darželį ar mokyklą gali likti kvailio vietoje. Berniukas turi mokėti ir pakovoti už save, o ne būti stumdomas.“
Mama Valentina, 14 m. Margaritos ir 4 m. Luko mama
Nebijau, kad sūnus darželyje ar mokykloje gali jaustis balta varna, jei drausiu žiūrėti kai kuriuos filmukus. Margarita irgi daugelio nematė, tačiau nesijautė nelaimėlė. Ji muzikuoja, skaito, turi daugybę kitų įdomesnių pomėgių, nei beprasmis laiko leidimas įkišus nosį į televizoriaus ekraną.“
Kalba profesionalai
Bernadeta Lukošiūtė, arba teta Beta, mūsų visų vaikystės laidos „Labanakt, vaikučiai“ vedėja
Man artimesnė senoji animacija, kuri moko vaikus gėrio. Sutinku, kad pingvinukas, kuris perėjo akmenį, gali vaiką pravirkdyti. Tačiau juk gyvenime viešpatauja ne vien gėris ir džiaugsmas, bet ir blogis, liūdesys. Vaikas turi pažinti visas jo spalvas, kad galėtų atskirti gėrį nuo blogio. Kartu žinau, kad mano anūkė žiūrėdavo „Teletabius“. Spalvingi, žaismingi charakteriai, neįžvelgiu čia nieko bloga. Tėvų valia – rodyti ar ne filmukus savo vaikams. Spėju, kad daugiausia įtakos vaikams turi įprastas šeimos gyvenimas – ne filmukai, spec. darželiai ar mokyklos. Vaiką turėtų stengtis ugdyti ir lavinti šeima, t. y. tėvai ar seneliai, gyvi žmonės, o ne filmukai. Radusi laisvą minutę neskubu savo šešerių metų anūkės Agnės Viltės sodinti prie televizoriaus ekrano. Geriau pasiimame kelias riekes juodos duonos ir patraukiame į mišką lesinti paukščiukų. Brisdama per pusnis ji išalksta, pasiūlau paragauti juodos duonos. Noriu, kad ji žinotų, kokia skani ir kvapi ji gali būti, kai esi išalkusi. Aš tai žinau, nes juodos duonos ragavau vaikystėje. Kaip tik tokios smulkmenos sudaro mūsų gyvenimo mozaiką. Tegu užaugę mūsų vaikai atsimins ne filmukus, o gyvus žmones – galbūt senelius, su kuriais savo vaikystėje ragavo kad ir tą pačią juodą duoną.“