4 būdai valgyti daugiau, bet sverti mažiau

Dauguma žmonių, pradėdami laikytis dietos, daro daug klaidų. Viena iš jų yra nepakankamas maisto valgymas per dieną. Dažnai deklaruojama, kad kontroliuojant dienos kalorijas greitai atsikratysite svorio. Deja, ši strategija neveikia, nes galų gale dažnai badaujama iki dienos pabaigos, o tuomet persivalgoma.

Pradėjus vartoti daugiau kalorijų, įmanoma tinkamai subalansuoti maisto vartojimo įpročius ir nesijausti visą laiką alkanam. Tereikia tik prie dietos meniu pridėti savo mėgstamus ingredientus. Svarbiausia, rinktis tokius maisto produktus, kuriuose gausu organizmui sveikų maistinių medžiagų. Tinkamai parinkus maisto produktus, įmanoma padidinti maisto porcijas, o kalorijų kiekį sumažinti. Šiame straipsnyje aptarsime: kaip valgyti daugiau, o sverti mažiau!

Į kiekvieną patiekalą įtraukite daugiau vaisių ir daržovių

Vaisiuose ir daržovėse yra mažai kalorijų, bet gausu organizmui reikiamų maistinių medžiagų. Rekomenduojama daugiau vartoti brokolių, paprikos, svogūnų. Jogurtą pagardinkite šviežiomis uogomis. Vaisiai ir daržovės – tai ryškios, gražios ir patrauklios spalvos, kurių valgymas įkvepia imtis sveikos mitybos.

Užkąskite prieš pagrindinį patiekalą

Prieš pagrindinį patiekalą visada rekomenduojama užkąsti. Tam puikiai tinka sriuba, salotos ar šalti užkandžiai. Taip pat rekomenduojama daugiau vartoti garnyro, pavyzdžiui, briuselio kopūstų ar keptų šparagų. Tai ne tik sveikas pasirinkimas, tačiau ir sumažina alkio priepuolius. Dar vienas puikus užkandis: salotos su žalumynais, vyšniniais pomidorais ir trupučiu alyvuogių aliejaus, bei balzaminiu actu. Užkandžiai puikiai tinka ir prieš vakarienę, tai padeda apsisaugoti nuo alkio, tačiau nereikia persivalgyti kai vakarienė patiekiama.

Apgaukite savo akis su pilna lėkšte

Atsisėdus už stalo, įsitikinkite, kad pirmiausia patenkinate savo akis, esant pilnai lėkštei maisto. Mūsų smegenys nesąmoningai registruoja sotumo jausmą, kai mato milžinišką dalį maisto priešais save. Tokį vaizdą sukurti visai nesunku, nepagailėkite lėkštės pripildyti daržovėmis, žalumynais, bei maisto produktais, kurie užima daug vietos. Tam puikiai tiks ryžių paplotėliai, ryžiai ar salotinis jogurtas. Pasinaudodami šia gudrybe ir tikrai nepersivalgysite.

Būtinai į meniu įtraukite baltymų ir riebalų

Baltymai ir riebalai yra svarbiausios maistinės medžiagos, todėl įsitikinkite ar jų vartojate pakankamai. Daugiausiai šių medžiagų pasisavinama iš tokių maisto produktų, kaip liesa mėsa, žuvis, avokadas, pupelės ir sūris.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė