500 kalorijų dieta

500 kalorijų dieta

 

Žiauri ir griežta, tačiau idealiai greitam svorio metimui tinkanti dieta. Kaip ir kitų mažo maistingumo dietų, jos nerekomenduojama ir net draudžiama laikytis ilgiau kaip savaitę bei dažniau kaip kartą per tris mėnesius. Piktnaudžiaudami 500 kalorijų dieta, sulauksite nepageidaujamo jo-jo efekto ir prarastas svoris netruks grįžti su kaupu. Tačiau, jei prieš šventę ar tiesiog ypatingą vakarą privalote atsikratyti šiek tiek nepageidaujamo riebalinio sluoksnio – ši dieta idealiai tiks.

Laikantis šios dietos per savaitę galima numesti apie 5 kg. Tačiau teks rimtai pasikankinti. Štai keli kuklaus Jūsų valgiaraščio variantai:

1.    Pusryčiams – arbata arba kava su liesu pienu (geriausia be cukraus). Pietums – 100 g. liesos virtos arba troškintos mėsos, paukštienos ar žuvies su žaliomis salotomis be padažų ir aliejaus. Pavakariams – 3-5 džiuvėsėliai. Vakarienei – 150 g. pasirinktų virtų, troškintų ar žalių daržovių.

2.    Po 200 ml. lieso pieno, kefyro arba pasukų penkis kartus per dieną. Pietums – vienas apelsinas ir vienas obuolys. Arbata be cukraus – neribotai. Kava be cukraus – ne daugiau 2 puodelių per dieną.

3.    Pusryčiams – puodelis arbatos arba kavos su liesu pienu be cukraus. Pietums – 200 g. vištienos arba kalakutienos krūtinėlės keptos ant grotelių. Vakarienei – 100 g. tos pačios paukštienos. Vakarienei – pusė stiklinės lieso pieno arba kefyro.

4.    Pusryčiams – pusė stiklinės avižinės arba grikių košės virtos vandenyje. Pietums – tokia pati porcija košės. Vakarienei – pusė stiklinės megstamų šviežių uogų arba vienas apelsinas ar obuolys.

5.    Pusryčiams – 200 ml. neriebaus jogurto. Pietums – 200 neriebaus jogurto. Vakarienei – apelsinas arba obuolys.

Galite išsirinkti  vieną ar kelis patikusius variantus ir 5 dienas pagal juos maitintis. Valgiaraštį įmanoma pakoreguoti pagal individualius poreikius, tačiau svarbu, kad bendras per dieną sunaudotų kalorijų kiekis neviršytų 500 kcal.

Visą maistą galima gardinti citrinos sultimis, druska bei pipirais, kariu, paprikos milteliais ar kitais natūraliais priekoniais, kuriuose nera apetitą žadinančio natrio glutamato. Su prieskoniais persistengti nederėtų, nes druska neleidžia iš organizmo pasišalinti skysčiams, o bet kurie kiti prieskoniai gali sudirginti skrandį. Į valias galite gerti vandens, paskaninto citrinos sultimis, žolelių bei žaliosios arbatos be cukraus. Visi kiti gėrimai laikomi užkandžiavimu ir laikantis šios dietos neleidžiami.

Laikantis mažo kaloringumo dietų gali pakisti skrandžio rūgštingumas. Kad padėtumėte savo virškinimo sistemai, laikydamiesi šios dietos kasdien išgerkite nesaldintos ramunėlių arbatos. Jei besilaikant dietos sutriko tuštinimasis, išgerkite puodelį kisieliaus. Jis nuramins sudirgusį skrandį bei pagerins žarnyno veiklą. Kad nejaustumėte silpnumo, kasdien išgerkite multivitaminų kapsulę.

Kodėl mažo kaloringumo dietų negalima laikytis ilgai? Nes per dieną gaudamas vos 500 kcal. kūnas „įjungia ekonominį rėžimą“ – ima deginti mažiau riebalų, sulėtėja medžiagų apykaita. Kiekviena greito poveikio dieta – tai stresas kūnui. Stresą patyręs organizmas taupo tas atsargas, kurios yra sukauptos bei ima kaupti naujas. Vadinasi, kiekvieną suvalgytą kasnelį kūnas stengiasi išsaugoti riebalų pavidalų. Kuo dažniau atakuojate kūną dietomis, tuo atkakliau jis kaupia riebalus ir ruošiasi sekančiai atakai.

Taigi, 500 kcal. dieta padės greit numesti svorio, tačiau, vėl ėmus racionaliai maitintis, kilogramai gali nelauktai sugrįžti. Prisiminkite, kad tikrai gerų ir ilgalaikių rezultatų pasieksite tik subalansavę mitybą, valgydami kasdien tuo pačiu metu, ne mažiau kaip 3 kartus per dieną ir gaudami reikiamą kiekį kalorijų.

 


Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė