Atnaujintas Sveikatos apsaugos ministerijos skelbtas naujų greitosios medicinos pagalbos automobilių ir jų medicinos įrangos viešųjų pirkimų konkursas. Jį buvo sustabdžiusi Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) dėl gautos pretenzijos apie neva konkurenciją ribojančias konkurso sąlygas ir tiekėjus diskriminuojančius reikalavimus. Ministerija įrodė, kad konkurso reikalavimuose nebuvo teisės aktų nuostatų pažeidimų. Šiuo metu VPT pateiktas patikslintas viešųjų pirkimų konkurso skelbimas su naujais tiekėjų pasiūlymų pateikimo ir vokų atplėšimo terminais.

Naujų automobilių, medicinos įrangos ir ryšio priemonių viešųjų pirkimų konkursas Sveikatos apsaugos ministerijos buvo paskelbtas, siekiant atnaujinti greitosios medicinos pagalbos (GMP) automobilių parką, aprūpinti turimus greitosios medicinos pagalbos automobilius medicinos įranga, ryšio priemonėmis. Pagal patvirtintą Greitosios medicinos pagalbos automobilių atnaujinimo programą 2007–2008 m. iš viso greitosios medicinos pagalbos, skubios konsultacinės sveikatos priežiūros pagalbos ir pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros automobilių parko atnaujinimui buvo numatyta skirti apie 42 mln. litų. Planuojama įsigyti 123 B kategorijos, 17 C kategorijos naujų GMP automobilių. Savivaldybėms numačius uždaryti kai kurios medicinos punktus, 30 lengvųjų automobilių numatyta skirti pirminei ambulatorinei asmens sveikatos priežiūrai kaimo vietovėse. Iš viso – 170 automobilių.

Sveikatos apsaugos ministerijai paskelbus viešųjų pirkimų konkursą, Viešųjų pirkimų tarnyba gavo pretenziją, kad kai kurie konkurso reikalavimai esą riboja konkurenciją ir diskriminuoja tiekėjus. Konkursas buvo laikinai sustabdytas. Tačiau Sveikatos apsaugos ministerija pateikė VPT ir pretenzijas pareiškusiai bendrovei neginčijamų įrodymų, kad konkurso sąlygos konkurencijos neriboja.

Pasak sveikatos apsaugos viceministrės Janinos Kumpienės, viena iš nepasitenkinimą sukėlusių priežasčių – konkurso reikalavimas perkamiems automobiliams turėti nepriklausomas priekinę ir galinę pakabas. Pretenzijoje buvo pabrėžiama, kad tokios priekabos tinka tik vieninteliam automobiliui „Volkswagen transporter”. ,,Šią konkurso sąlygų dalį parengęs nepriklausomas ekspertas kreipėsi į oficialius „Toyota Hiance” ir „Mercedes-Benz Vito” automobilių gamintojų atstovus Lietuvoje, – teigė J. Kumpienė. – Gauti oficialūs atsakymai patvirtina, kad įmonės gamina automobilius su nepriklausomomis priekinėmis ir galinėmis pakabomis. Atstovų raštai paneigė kaltinimus, kad ministerijos reikalavimai riboja konkurenciją”.

Atsižvelgiant į VPT rekomendacijas ir tiekėjų pageidavimus, kai kurios konkurso pozicijos dėl techninių specifikacijų pirkimo objektui buvo sušvelnintos: pakeisti reikalavimai defibriliatoriaus monitoriaus įstrižainės ilgiui, atsisakyta tiekėjams taikomų likvidumo koeficientų, rodančių galimybę savo turtu padengti prisiimtus įsipareigojimus.