Daržovės ir vaisiai su/be kitu maistu – penkis kartus per dieną

Kartu su kitu maistu valgykite daržoves ir vaisius mažiausiai penkis kartus
per dieną!

Kodėl?

* Daržovės ir vaisiai yra mažai kaloringi. Pavyzdžiui, šimte gramų agurkų yra
tik 11 kilokalorijų, bulvėse tik 81, saldžiose vynuogėse 69! Palyginkite – šimte
gramų nesaldžios badelės slepiasi apie 270, o baltuose ryžiuose – 350!
* Daržovės ir vaisiai yra nepamainomas vitaminų ir kitų „gerųjų“ medžiagų
šaltinis!
* Daržovėse ir vaisiuose nėra cholesterolio, taigi, valgydami daržoves ir
vaisius mažinate širdies ligų riziką.

Kaip?

* Į visus patiekalus stenkitės įdėti daržovių.
* Su visais įprastiniais patiekalais valgykite garnyrą – mažiausiai dviejų rūšių
daržovių salotas, geriausiai be majonezo.
* Eksperimentuokite – gaminkite daržovių troškinius, kimštas daržoves (baklažanus,
paprikas, cukinijas), išbandykite vegetariškus patiekalus.
* Kiekvieną dieną valgykite daržovių sriubą.
* Vietoj užkandžių (čipsų, bandelių, saldumynų) rinkitės vaisius.
* Desertą rinkitės su kuo daugiau vaisių (keptų, šviežių, konservuotų).

Dar keli patarimai:

* Negalvokite, kad daržovės ir vaisiai – brangus malonumas! Nebūtina pirkti
brangias užsienietiškas daržoves ir vaisius. Rinkitės mūsų lietuviškus –
burokėlius, morkas, kopūstus.
* Miestiečiai turėtų apsilankyti šalimais esančiame turgelyje. Ten daug didesnis
daržovių ir vaisių pasirinkimas. Šį rudenį bulves, pomidorus, burokėlius,
šparagines pupeles, cukinijas, obuolius, kriaušes pasirinksite iš dešimčių
pardavėjų. Tuo tarpu, šių eilučių autorė prieš porą dienų viename prekybos
centre pastebėjo apipelijusius praėjusio sezono burokėlius, kurie nuo ilgo
gulėjimo jau pradėjo žaliuoti ir išleido trumpučius, peršviečiamus lapelius. Šie
burokėliai puikavosi gražia etikete su užrašu „Švieži burokėliai“. Arba kai
turguje jau nerasi senų bulvių, prekybos centre šviežias gausi tik iš kokio
Maroko ar Olandijos atvežtas, ir daugelio ragavusiųjų nuomone, labai neskanias
bulves.
* Labai skubantys gali įsigyti šaldytų daržovių. Geriau toks kompromisas, nei
jokių daržovių apskritai!
* Namuose dažniau valgysite vaisius ir dažoves, jei įsigysite pagalbininkų.
Pirmiausia, už kelis litus prekybos centre įsigykite nepamainomą daiktą –
daržovių skustuką. Naudodamiesi juo morką, burokėlį, ridiką, bulvę nulupsite
daug patogiau ir greičiau. Be to, gerai būtų nusipirkti sulčiaspaudę šviežių
vaisių sultims spausti bei elektrinę tarką. Jei salotas ir kitus daržovių
patiekalus ruošite greitai ir patogiai, jas valgysite daug dažniau!

* nesitikėkite, kad tapsite anoreksiškos figūros – dažniausiai, taip
atrodo tik sergančiosios šia be galo sunkia liga.

Autorius: Nata Monkevičienė