Dieta moterims, kurioms 18 - 30 metų

Artėja pavasaris, todėl visiškai natūralu, kad pradedate rūpintis savo kūno linijomis. Dabar yra pats laikas susigriebti ir iki pirmųjų saulės spindulių numesti keletą nereikalingų kilogramų. Visada prieš rinkamosios dietą, pirmiausia pagalvokite apie sveikatą. Juk jeigu kartu su nutirpusiais kilogramais dings ir jūsų sveikata nebus nieko džiuginančio. Skirtingo amžiaus moterų organizmai funkcionuoja skirtingai, todėl patariama rinktis tokį lieknėjimo būdą, kuris atitinka jūsų amžių.

Dietos, kurią siūlome 18-30 metų moterims, pagrindą sudaro pieno produktai, daržovės, kruopos ir makaronai.

Per savaitę galima numesti iki 2 kilogramų svorio. Kadangi jaunesnėms moterims lieknėti yra lengviau negu vyresnėms, nereikėtų savęs pernelyg stipriai varžyti.

Jums svarbiausia, kad maiste būtų kuo mažiau riebalų. Energija jums labai reikalinga, nes iki 30 metų jūs vis dar augate. Patartina atsisakyti saldumynų ir energijos gauti iš kitų produktų – puikiai tiks rupi duona, makaronai ir įvairiausios kruopos.

Jums svarbiausia, kad patiekalai būtų kuo liesesni, tačiau praturtinti baltymų. Įpraskite valgyti kuo daugiau daržovių, tai turi tapti jūsų įpročiu.

Niekada nepamirškite papusryčiauti. Tuomet nepristigsite energijos iki pačio vidudienio ir išvengsite potraukio saldumynams.

Visada pirkite tik rupią duoną, kuo tamsesnių miltų makaronus ir tik ruduosius ryžius.

Dienos pradžiai galima rinktis vieną iš trijų pusryčių variantų:

* Arbata ar kava, virtas kiaušinis, rupios duonos riekelė su sviestu, obuolys.
* Kava ar arbata, paukštienos kumpio riekelė, rupios duonos riekė, du šaukštai grūdėtos varškės, apelsinas.
* Kava ar arbata, javainiai su stikline pieno ir bananas.

Rinkitės tai, kas jums skaniausia. Visos savaitės valgiaraštį galite susidaryti savo nuožiūra. Valgykite tik tada, kai labai to norite. Vakarui visada palikite mažiausią maisto porciją. Patartina po šeštos valandos vakaro atsisakyti sotaus maito.

Sportas visada pagreitina lieknėjimo procesą, tad griebkite sportinius batelius ir pirmyn pasportuoti!
 

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė