Gegužė - sveikata belaukiant vasaros

Dažni negalavimai gegužės mėnesį

Vabzdžių įgėlimai

Prasidėjus šiltiems orams, prasidėjo ir vabzdžių sezonas – uodai ir kiti skraiduoliai dažnam apkartina savaitgalį gamtoje. Prieš griebdamiesi cheminių priemonių pirmiausia išbandykite natūralias!

Garšvos nuoviras kompresui

1 valgomąjį šaukštą džiovintų garšvos lapų užpilkite stikline verdančio vandens, palaikykite 5–10 min., suvilgykite marlę ar vatos gabalėlį ir dėkite ant sugeltos vietos.

Levandos aliejus

10 ml augalinio aliejaus (pvz., alyvuogių ar saulėgrąžų) sumaišykite su 3 lašais eterinio levandos aliejaus ir tepkite pažeistas odos vietas.

Gysločio užpilas

1 arbatinį šaukštelį susmulkintų gysločių lapų užpilkite 1 stikline vandens, šiltai palaikykite 15 min. Užpilu suvilgykite marlę ir dėkite ant pažeistų odos vietų.

Saulės nudegimai

Nors vasara dar oficialiai neprasidėjo, tačiau saulė jau kaitri ir pavojinga, todėl po lauke praleistos dienos galite pajusti lengvą perštėjimą ar paraudimą. Pabandykite juos numalšinti natūraliomis priemonėmis.

Jonažolės nuoviras

1 valgomąjį šaukštą džiovintų jonažolių užplikykite stikline verdančio vandens ir virkite apie 10 min. Suvilgykite marlę ar kitą medžiagą ir kompresus dėkite 2 kartus per dieną.

Kalninės arnikos ištrauka

3 valgomuosius šaukštus džiovintos kalninės arnikos graižų užpilkite 500 ml degtinės, 2 savaites palaikykite tamsioje ir vėsioje vietoje. Ištrauką 1:1 proporcija atskieskite vandeniu ir dėkite kompresus.

Ąžuolo žievės nuoviras

2 valgomuosius šaukštus džiovintos ir susmulkintos ąžuolo žievės užpilkite 2 stiklinėmis verdančio vandens ir virkite 15–20 min. Iš karto perkoškite ir ataušinkite. Suvilgykite marlę ir kasdien 4–5 dienas iš eilės dėkite ant nudegusios vietos.

Skrandžio skausmai

Pradėjus valgyti daug šviežių daržovių galima pajusti skrandžio skausmus, spazmus ar kitus nemalonius pojūčius. Pabandykite šiuos natūralius užpilus ir nuovirus, numalšinsiančius skausmus.

Jonažolės nuoviras

1 valgomąjį šaukštą jonažolės žolės užpilkite 1 stikline verdančio vandens, pavirkite 15 min. ant silpnos ugnies, perkoškite ir gerkite po ¼ stiklinės 3 kartus per dieną.

Dilgėlių užpilas

1 valgomąjį šaukštą dilgėlės žolės užpilkite 1 stikline verdančio vandens, palaikykite 10 minučių, perkoškite ir gerkite po 1 valgomąjį šaukštą 4–5 kartus per dieną.

Vaistažolių užpilas

Sumaišykite po 20 g ramunėlių žiedų, jonažolės bei kraujažolės žolės ir 10 g ugniažolės. 1 valgomąjį šaukštą mišinio užpilkite 1 stikline verdančio vandens, palaikykite 30 min., perkoškite ir gerkite po 1/3 stiklinės 3 kartus per dieną.

Gegužės mėnesį į pirkinių krepšelį nepamirškite įsidėti

Šviežių bulvių

 

Rabarbarų

 

Salotų

Rūgštynių

 

Juodos duonos

 

–Turi daug vitamino C.

–Turi B grupės vitaminų (B1, B2, B5, B6), vitamino K, PP ir karotino.

–Turi kalio, fosforo, kalcio magnio, natrio, geležies, vario, cinko, mangano, kobalto.

–Beveik neturi riebalų ir cholesterolio.

–Turi daug organinių rūgščių ir ląstelienos, todėl padeda reguliuoti virškinimą.

–Sultys naudingos gydant skrandžio ir dvylikapirštės žarnos opaligę, gastritą, vidurių užkietėjimą.

– Turi vitaminų B2, E, P, C.

– Turi įvairių vaisių organinių rūgščių.

– Turi magnio, kalcio, fosforo, geležies, kalcio.

– Turi mažai kalorijų, todėl tinka besilaikantiems dietos.

– Padeda reguliuoti virškinamojo trakto sutrikimus.

– Rabarbarų preparatai padeda sergant avitaminoze, mažakraujyste.

– Naudingi stiprinant imunitetą.

 

 

– Gerina virškinimą ir medžiagų apykaitą.

– Reguliuoja skysčių balansą organizme, varo šlapimą.

– Tinka besilaikantiems dietos, nes nekaloringas –100 gramų vos 12 kilokalorijų.

– Turi daug vitamino A, geležies, magnio, kalio, kalcio, vario, jodo, mangano.

– Gražina odą.

– Medžiaga laktucinas ramina nervų sistemą, gerina miegą, mažina kraujospūdį.

–Rekomenduojama sergant lėtinėmis inkstų ir kepenų ligomis, cholecistitu, akmenlige, cukriniu diabetu.

 

– Turi vitaminų A, C, K, B1, B2, PP, E.

– Turi kalio, geležies, vario, magnio, natrio, nikelio, stroncio, cinko.

– Gerina virškinimą, stabdo viduriavimą.

– Skatina tulžies išsiskyrimą, .

– Gerina medžiagų. apykaitą.

– Stiprina organizmą.

 

– Turi vitaminų B1, B2 ir PP.

– Turi kalio, kalcio, natrio, chloro, magnio, geležies, fosforo.

– Turi skaidulų, aktyvinančių ir gerinančių virškinimą.

– Mažina puvimo procesus žarnyne.

– Mažina cholesterolio koncentraciją kraujyje.

– Padeda saugotis nuo aterosklerozės.

 

 

Gegužė - sveikata belaukiant vasaros