Iš ko gaminti sveikas salotas

Prieš šventes dietologai buvo sudarę sąrašą maisto
produktų, kurie ypač tinka salotoms ir yra nekaloringi.

Avokadas
Juose gausu neprisotintų riebalų rūgščių, mažai prisotintųjų, nėra
cholesterolio.

Salotų užpilas
Naudokite tik mažai kalorijų turinčius, neriebius užpilus. Geriausiai salotoms
tinka šaltojo spaudimo alyvų aliejus. Pilkite ne daugiau kaip 2 šaukštelius.

Kiaušiniai
Baltymų šaltinis. Tačiau jų nereikėtų į salotas dėti labai daug. Pakanka ir
vieno.

Riešutai
Nors juose gausu riebalų, tačiau yra ir baltymų, ląstelienos, mineralinių
medžiagų. Salotoms pagardinti pakanka ir šaukštelio smulkintų riešutų.

Grybai
Juose yra folio rūgšties ir seleno. Grybai stiprina imunitetą. Kai kurie
mokslininkai tvirtina, kad jie turi priešvėžinių savybių.

Sūris
Neriebus sūris – baltymų ir kalcio šaltinis. Salotoms tinka “Fetos” ir “Čederio”
sūriai.

Morkos
Šiose daržovėse gausu beta-karotino, saugančio nuo vėžinių bei širdies ir
kraujagyslių ligų.

Paprika
Vitaminų A ir C šaltinis. Viena raudona paprika – šių vitaminų dienos norma.

Brokoliai
Juose daug ląstelienos ir vitamino C, fitocheminių medžiagų, saugančių nuo
vėžio.

Baltymai
Tinkamas salotoms baltymų šaltinis yra vištos krūtinėlė ir sojų sūris.

Džiovintos spanguolės
Jose gausu vitamino C. Šios uogos saugo nuo šlapimo takų infekcijų. Salotoms
pagardinti pakanka 2 šaukštelių spanguolių.

Salotos
Šių daržovių yra įvairiausių rūšių. Tačiau reikia žinoti, kad kuo tamsesni
salotų lapai, tuo juose daugiau maistingųjų medžiagų.

Pomidorai
Vitamino A ir C, likopeno, kuris saugo nuo skydliaukės ir storosios žarnos
vėžio, šaltinis.