Jaunystę išsaugos ne botoksas, o veido gimnastikaKaktoje – botoksas, lūpose ir skruostuose – implantai, kuluaruose – pokalbiai apie gerai žinomą ponią N, kuri „vėl pasidarė plastinę operaciją, bet taip nesėkmingai, kad miega atmerktomis akimis“. Daugumos damų bandymai likti jaunomis baigiasi tuo, kad jos vis labiau primena eksponatus iš madam Tiuso muziejaus. Nesišypso, neverkia, nesirauko, nesijuokia.

Todėl taip stebina iš pirmo žvilgsnio paradoksalus kovos už amžiną jaunystę būdas – specialūs pratimai. Ko verti vien pavadinimai: „kovos sukandimas“, „žiovaujantis liūtas“, „bjaurybės grimasa“. Bet besivaipanti publika džiaugsmingai tikina, kad visos šios laukinės priemonės padeda ne tik jaustis jauniems ir energingiems, bet ir taip pat atrodyti, rašo žurnalas „Zdorovje“.

Gravitacijos iššūkis

Tai, kaip greit sens veidas, priklausys nuo kelių veiksnių – veido tipo (platus veidas atrodys jauniau, nei siauras), sudėjimo (kuo daugiau antsvorio, tuo vyresnis atrodo žmogus), paveldimumo (pirmiausia kolageno kiekio odoje). Šių veiksnių negalime pakeisti, nebent numesti nereikalingą svorį.

Bet dar vienas svarbus parametras – raumenų tvirtumas – pakoreguojamas. Jauniau atrodo tie, kurių mimikos raumenys geriau išvystyti – pedagogai, diktoriai, artistai, vedėjai. Kuo daugiau veido raumenų panaudojame, tuo stangresnė oda ir ryškesni veido kontūrai. Jau nekalbant apie veido išraiškingumą ir gyvumą, be kurio niekas neatrodys patraukliai.

Geibi veido išraiška žmones sendina. Ar tai – nepakankama priežastis imtis darbo su veidu? Veido gimnastika išties padės atrodyti penkeriais-septyneriais metais jauniau.

Amerikiečių specialistų teigimu, jauną gražuolę sene paverčia trys dalykai: paveldimumas, amžius ir gravitacija. Būtent kovai su jais nukreiptos veido aerobika ir joga, veido formavimas, bodifleksas...

Visos šios šakos skiriasi detalėmis, o jų pagrindas – veido ir kaklo raumenų treniravimas (tų raumenų žmogus turi daugiau nei penkiasdešimt). Jie padeda kovoti su tipiškomis su amžiumi pasirodančiomis problemomis: pakelia antakius ir vokus, atjaunina skruostus, sutrumpina nosį, lūpoms suteikia putlumo, pašalina antrą pagurklį, lygina ir ilgina kaklą.

Bendravimo genijai

Be to, veido gimnastika padeda išspręsti kai kurias sveikatos problemas.

Pavyzdžiui, formuojant veidą daug dėmesio skiriama laikysenai ir galvos padėčiai, todėl šios sistemos užsiėmimai padeda atsikratyti sąstingio ir galvos skausmų.

Pratimai vokams (jų yra bet kokioje veido gimnastikoje) akis veikia kaip gaivinanti kaukė ir kai kuriais atvejais net padeda pagerinti regėjimą, normalizuojant šios srities kraujo apytaką.

Daryti pratimus galima sulaukus bet kokio amžiaus, bet jei jums trisdešimt penkeri ir daugiau, pradėkite nedvejodamos.

Pratimai nuo kaktos raukšlių atpalaiduoja ir padeda „išvalyti“ nuo protinio darbo pavargusią galvą.

Veido raumenų treniruotė padeda jaustis laisviau tarp žmonių. Daugelis žmonių kalbėdami įtraukia skruostus ir suspaudžia lūpas – vieni iš drovumo, kiti dėl uždarumo. Pratimais pašalinus raumenų įtempimus, žmogus ima jaustis kur kas laisviau ir turi daugiau galimybių savo pusėn patraukti pašnekovą.

Pakelkite lūpų kampučius šypsenai – net jei jums ne itin linksma. Jūsų savijauta iškart pagerės ir imsite šypsotis be papildomų pastangų.

Imkitės darbo

Darant veido gimnastiką, dera atminti paprastas taisykles.

Čia svarbu reguliarumas – nors ir po penkiolika minučių, bet kasdien. Patinginiavusios savaitę, niekais paversite mėnesio triūsą.

Darydamos naują pratimą, laikykitės visų instrukcijų, kad neatsirastų naujų raukšlių ir neskaudėtų galvos.

Nėra prasmės pratimus daryti grupėse – kiekviena turi savo tempą ir savo užduotis.

Veido formavimas

Veido formavimo pratimų kūrėja Benita Kantieni siūlo naudotis kompleksinėmis priemonėmis: meditacija, laikysenos tobulinimu ir biologiškai aktyviais taškais, pratimais, „formuojančiais“ veidą. Jokių staigių judesių – visi judesiai švelnūs ir atsargūs.

Tipiški pratimai: ausų krutinimas, patempiantis veido ovalą; pratimai stuburui, patempiantys ir ištiesinantys nugarą.

Raumenų judėjimas kontroliuojamas pirštais, kuriais pagal specialią schemą reikia spausti tam tikras vietas. Pradinis kursas – trys savaitės.

Veido aerobika

Veido aerobikos metodiką sukūrė kosmetologė Kerol Madžio, kai vyras pareiškė jai, kad ši „kaip trisdešimt šešerių atrodo per daug sena“. Plastinių operacijų ji bijojo po to, kai nepasisekė jos draugei, taigi tai pastūmėjo ją sukurti savą sistemą.

Pagrindinis triukas – darbas su tam tikrais veido raumenimis. Kad kitos zonos pratimų metu nejudėtų, Madžio rekomenduoja pirštais prilaikyti veido odą, kol naujas pratimas nebus išmoktas.

Pratimų kursas – keturios savaitės.

Veido fitnesas

Tai fitneso trenerio Džeko Lalano išradimas. Jam dabar daugiau nei devyniasdešimt, bet jis nenusileidžia jaunesniems nei išvaizda, nei fizine jėga. Vaikystėje jis buvo ligotas ir suteikė daug rūpesčių tėvams ir gydytojams. Tačiau vėliau susidomėjo fitnesu, atidarė pirmąjį fitneso salonų tinklą JAV ir tapo nacionaliniu šalies herojumi.

Pratimai veidui – tik dalis jo programos. Judesiai aktyvūs, amplitudė plati. Pavyzdys – pratimai kaklui: Džekas, dantimis sukandęs storą knygą, aršiai purto galvą. Kai kuriems jo pratimai atrodo barbariški, bet pašėlusią jo energiją pastebi visi – ir šalininkai, ir priešininkai.