Kaip vartoti vaisius

Vaisiai, riešutai, žalios daržovės ir šakniavaisiai sudaro puikiai derantį
mitybos valgiaraštį.

Vaisiai – tikras malonumas, juos valgyti sveika ir skanu. Tačiau juos reikia
valgyti atskirai nuo kitų produktų ar patiekalų.

Vaisių negalima valgyti ir tarpuose tarp valgymo, nes tai reiškia, kad jie
atsidurs skrandyje, kai ten dar virškinamas anksčiau patekęs maistas. Taip bus
sutrikdytas virškinimas. Vaisiai ir vaisių rūgštys nepalankiai veikia skrandžio
sultis, ardo pepsiną ir sumažina jo sekreciją. Todėl geriausia juos vartoti iki
pagrindinio valgymo likus 20-30 minučių. Per tą laiką jie suspėja patekti į
plonąsias žarnas ir būna suvirškinti.

Taip pat patariama saldžius ir labai rūgščius vaisius valgyti atskirai. Cukrus,
medus ir kiti saldumynai ypač netinkami vartoti su greipfrutais.

Teisingai suderintas vaisių valgiaraštis labai tinkamas valgis pusryčiams.
Nerekomenduojama vaisių saldinti cukrumi ar fruktoze. Pusryčiams galite derinti
šiuos vaisius:

1. Vyšnios, abrikosai, slyvos.

2. Persikai, abrikosai.

3. Obuoliai, vynuogės.

Pavasarį ir vasarą pusryčiams galite pasiruošti vaisių salotų iš sezoninių
vaisių: slyvų, abrikosų, vyšnių, trešnių, pridėję žalių salotų lapų ar salierų.