Labas rytas! Šiandien pusryčiams – granola

Dietologai vieningai sutaria, kad diena turi prasidėti nuo sveikų
pusryčių. Siūlome išbandyti granolą.

Paklausite, kas gi ta granola? Patiekalo pavadinimas kilęs nuo angliško žodžio
“grain” (grūdai). Taip vadinami traškūs, paskrudinti javainiai su medumi ir
priedais, kuriuos galima pasigaminti patiems namuose. Vienas šio patiekalo
privalumų – jis greitai ir lengvai paruošiamas, o svarbiausia, kad jame gausu
maistinių skaidulų, angliavandenių, augalinių baltymų, riebalų mineralinių
medžiagų: fosforo, geležies, kalio, magnio, kalcio, vitaminų (B1, B2, PP) ir kt.

Tyrimais įrodyta, kad maistinės skaidulos spartina medžiagų apykaitą, padeda
tirpinti poodinį riebalų sluoksnį ir kontroliuoti svorį. Jos skatina žarnyno
veiklą ir gerina virškinimą, suteikia organizmui ilgai išliekančios natūralios
gyvybinės energijos. Be to, mažina cholesterolio kiekį, padeda palaikyti pastovų
cukraus lygį kraujyje, todėl saugo nuo diabeto, širdies, kraujagyslių ir kitų
ligų.

Granola gali būti kaip duonelė arba kaip lengvas desertinis pyragėlis. Jei
prisiminsim sveikos mitybos piramidę, tai labai geras produktas, kurį galima
padėti jos apačioje. O viskas, kas yra piramidės apačioje, yra gerai. Kuo
daugiau grūdinių kultūrų, neapdoroto maisto – tuo sveikiau. Visi dietologai tą
rekomenduoja.

Viskas labai paprasta, o svarbiausia – viską galit tobulai susidėlioti pagal
savo skonį. Pagrindas – avižiniai dribsniai. Prie jų dar reikia įvairių priedų.
Pavyzdžiui, įvairios sėklos – sezamai, saulėgrąžos, linų sėmenys; įvairiausi
riešutai – migdolai, lazdynų, anakardžiai ir taip toliau. Valgyti granola skanu
su jogurtu, pagardinant vaisiais ar įvairiom šviežiom uogom. Pasiskaninti galima
vanile ar cinamonu.