+5
-0
+5
Makiažo paslaptys: visa tiesa apie kosmetiką

Kasmet visame pasaulyje kosmetikai išleidžiama daugiau nei 40 mlrd. JAV dolerių ir sugaištama šimtai valandų tepantis kremus, losjonus ir pudras. Net smukus ekonomikai, kosmetikos gerbėjai paprasčiausiai vietoj prabangių kosmetikos prekių parduotuvių ėmė rinktis paprastesnes, kuriose toliau perka tonikus, tušus ir veido dažus, teigiama neseniai pateiktoje „Euromonitor International“ naudotojų ataskaitoje.

Vieni žmonės tiesiog negali įsivaizduoti savo gyvenimo be kosmetikos. Kiti sako, kad tai tik laiko ir pinigų švaistymas.

 

O ką mano mokslininkai?

 

Biologai teigia, kad kosmetika gali daryti didelę įtaką jūsų tolesniam gyvenimui. Nors dažnai kartojama, kad meilė akla, fizinis patrauklumas yra vienas svarbiausių (jei ne pats svarbiausias) veiksnių ieškant partnerio, teigė elgesio biologas Bernhardas Finkas (Bernhard Fink), dirbantis Vokietijos Getingeno universitete. Kosmetikos priemonių veiksmingumą didinant žmogaus patrauklumą ir aktualumą šiandieniame pasaulyje galima įvertinti ir kiekybiškai.

Kosmetika taip pat gerina ir karjeros galimybes, pavyzdžiui, gali padidinti paaukštinimo tikimybę, teigiama 2006 m. žurnale „Journal of Applied Social Psychology“ išspausdintame tyrime. Bet prieš leidžiant už prekystalio stovinčiai kosmetikos prekių pardavėjai supakuoti maišelį „gyvenimą keičiančių“ gaminių, vertėtų pasidomėti, kurie iš jų yra verti jūsų laiko ir pinigų.

Jei norite atrodyti sveikiau, makiažo pagrindai ir veido pudros gali būti pačios svarbiausios prekės. Jei jūsų prioritetas – amžiaus maskavimas, blakstienų (antakių) tušas ir truputis pudros nosiai gali būti geresnis pasirinkimas už kremą nuo raukšlių. Na, o jei norite ką nors suvilioti, pabrėžkite tam tikrus veido bruožus, pavyzdžiui, sodrias lūpas ar aistringas akis.

 

Sveikatos ženklas

Vienoda odos spalva gali būti sveikatos ženklas, sakė B. Finkas. Paslėpę maišelius po akimis arba negražias dėmes taip pat atrodysite sveikesni. Nieko nuostabaus, kad makiažo pagrindai, maskuojamosios ir odos priežiūros priemonės populiarios tiek tarp moterų, tiek tarp vyrų. 2008 m. visuotinės kosmetikos rinkos liūto dalį atsirėžė makiažo pagrindai ir panašios priemonės – jų parduota už daugiau nei 13 mlrd. JAV dolerių. Manoma, kad vyrams skirtų kosmetikos gaminių populiarumas JAV ir toliau augs, nepaisant ekonomikos būklės, 2009 m. paskelbė „Euromonitor International“.

 

Ar reikia nerimauti dėl raukšlių?

Raukšlės ir smulkios linijos nevertos jūsų dėmesio. Veido geometrija, ko gero, daug anksčiau išduos jūsų amžių nei aplink akis esančios raukšlės, teigia mokslininkai. Viena veido dalis, parodanti, kad esate nebe pirmos jaunystės, yra pačiame jo viduryje. Tai nosis. Nors daugelis kitų veido dalių nustoja augti pasiekus lytinę brandą, nosiai (ir ausims) ši taisyklė negalioja. Didelė nosis, palyginti su likusiu veidu, neretai būdinga vyresnio amžiaus žmonėms. Žinoma, šio organo dydį lemia ir rasiniai skirtumai. Jei jūsų nedomina gracingas senėjimas, kontūrų šepetėlis padės sumažinti nosį ir jus atjaunins daug labiau nei 100 dolerių vertės kremas nuo raukšlių.

 

Dėmesio reikalaujančios akys

Tyrimų rezultatai rodo, kad akys ne tik mato, bet ir „nori“, jog į jas žiūrėtų. Gali būti, kad šia ypatybe pasižymi tik žmonės. Taigi galima sumažinti išdavikės nosies siunčiamą informaciją apie jūsų amžių pabrėžiant akis. Pavyzdžiui, didelės akys seniai siejamos su jaunais, net vaikiškais veidais. Blakstienų (antakių) tušas yra populiari priemonė akių apimčiai padidinti.

Santykinis odos aplink akis tamsumas taip pat yra svarbus. Vyrų oda tose vietose dažniausiai būna tokios pačios spalvos kaip ir likusio veido, o moterų – gerokai tamsesnė (net nenaudojant kosmetikos), atskleidė Ričardo Raselo (Richard Russell), dirbančio Pensilvanijos valstijos Getisbergo universitete, atlikti tyrimai. „Šio atspalvių skirtumo mažinimas arba didinimas suteiks veidui daugiau moteriškų arba vyriškų bruožų, taigi ir daugiau (mažiau) patrauklumo“, – paaiškino B. Finkas, kuris dalyvavo R. Raselo tyrime.

Paryškinant odos aplink akis kontrastą blakstienų (antakių) tušu, kosmetiniu pieštuku ar akių šešėliais, pabrėžiamas moteriškumas. Nepaisant fakto, kad senovės Egipto vyrai naudojo juodus akių vokų dažus, šių dienų metroseksualams nerekomenduojama naudoti akims skirtų kosmetikos priemonių.

 

Lūpų dažai, lūpų pieštukai ir balzamai

Raselas taip pat atrado panašių lyčių skirtumų analizuodamas lūpų kontrastą su likusiu veidu. Moterų lūpos yra natūraliai tamsesnės nei vyrų (esant vienodai odos spalvai). Lūpų dažai paryškina šį skirtumą, tarytum nebyliai kviesdami vyrus: „Čia – moteris. Drąsiau, prieikit!“

Nepaisant retkarčiais didesnio populiarumo sulaukiančių tamsios spalvos lūpų dažų, klasikiniai rausvi atspalviai, kaip jau tikriausiai supratote, yra daug patrauklesni. Raudonos lūpos gali simbolizuoti sveiką kraujotaką ir net lytinį susijaudinimą – toks signalas iš karto patraukia daugelio vyrų dėmesį.

Lūpų forma, kurią galima lengvai koreguoti lūpų pieštukais ir panašiomis priemonėmis, taip pat daro poveikį jūsų patrauklumui. Lūpų simetriškumas yra svarbi ypatybė ir vyrams, ir moterims, rodo tyrėjos Kendros Šmid (Kendra Schmid) ir jos kolegų iš Nebraskos universiteto atliktos studijos rezultatai. Tačiau putlios lūpos – labiau moterų ginklas. Jos yra moteriškųjų hormonų poveikio rezultatas ir gali simbolizuoti vaisingumą, teigė B. Finkas 2005 m. žurnalo „International Journal of Cosmetic Science“ numeryje. Lūpų balzamai ir kitos priemonės yra skirtos tokiai lūpų išvaizdai sukurti.

Jei jau apsisprendėte išmesti rankinę su kosmetikos priemonėmis ir pasilikti tik lūpų blizgį, perskaitykite paskutinį sakinį. Mažiausiai vieno tyrimo, išspausdinto žurnale „International Journal of Cosmetic Science“ 2003 m., rezultatai parodė, jog tik lūpų dažai nė kiek nepadidina patrauklumo.