Mažylis ir animaciniai filmukai

Animacinių filmukų žiūrėjimas gali padėti ne tik puikiai praleisti
laisvalaikį, bet ir atnešti naudos. Tik, žinoma, teks laikytis keleto
rekomendacijų.

* Žiūrovais tampama nuo 3-ejų. Kol vaikui nesukaks treji metai,
animacinių filmukų jam apskritai nereikėtų žiūrėti. Tai susiję su psichologinės
raidos ypatybėmis ir gebėjimo suvokti ekrane matomą vaizdą.

* Patikimas prieglobstis šalia. Iš pradžių geriau, kad vaikui žiūrint
filmukus su juo būtų kas nors iš suaugusiųjų – tam, kad paaiškintų nesuprantamas
vietas ar nuramintų, jei kartais mažylis išsigąstų kurio nors vaizdo.

* Saugus seansas. Atstumas nuo mažojo žiūrovo iki ekrano turėtų būti ne
mažesnis nei 2 m, o vieno „seanso“ trukmė – ne ilgiau kaip 1 valanda. Kol
animaciniai filmukai mažyliui naujiena – užteks ir 20 minučių.

* Suaugusiųjų cenzūra. Ne visada tai įmanoma, bet vis dėlto pasistenkite
iš anksto susipažinti su filmuko, kurį žiūrėsite, turiniu. Ar jis tikrai
atitinka jūsų vaiko amžių, jo interesus, polinkius, ar jame nėra žiaurumo ir
prievartos vaizdų?

* Mirga-marga ir garsu. Atkreipkite dėmesį, ar žvilgsnio nevargina
pernelyg greitai besikeičiantys vaizdai. Ar nėra netikėtų, bauginančių garsų,
pernelyg garsios muzikos. Visa tai gali negatyviai paveikti vaiko suvokimą –
persisotinus tokio pobūdžio produkcijos visa kita jam gali tapti nuobodu,
neįdomu. Beje, kaip tik dėlto vaikams taip patinka žiūrėti reklamą – ji siūlo
pernelyg gražius, greitai kintančius vaizdus, lydimus garsios muzikos.
Akivaizdu, kad po to nuosaikesni, subtilesni filmukai gali visai nebesudominti.

* Įvairovė – tik į naudą. Geriau, jei vaikas turės galimybę žiūrėti ir
naujus, ir senuosius animacinius filmukus. Parinkite savo atžalai tokią filmų
kolekciją, kurios personažai būtų pakankamai įvairiapusiški, iš kurių galima
pasimokyti šio to naujo. Filmuko herojais gali būti žmonės, gyvūnai, daiktai ir
fantastinės būtybės. Kuo įvairiau – tuo geriau, kad mažasis žiūrovas
neužsiciklintų tik ties robotais ar princesėmis.

* Žiūrėjimas su potekste. Puiki idėja kartkartėmis surengti „specialią
peržiūrą“ – kartu su mažyliu pasižiūrėkite iš anksto parinktą filmuką su
vienokiu ar kitokiu „auklėjamuoju efektu“, pavyzdžiui, apie mokėjimą draugauti
arba apie meilę gyvūnams. Po filmuko pasikalbėkite su vaiku, aptarkite
įspūdžius, akcentuokite pagrindinę filmuko mintį.Vyresniems vaikams tikriausiai
patiks specialūs mokomieji filmukai, kuriuose rodoma (ir pasakojama!) apie
fizikos dėsnius, gamtos reiškinius, anatomijos pagrindus ir žmogaus fiziologiją.

* Kūrybinis pradas. Dar geriau, jei filmukai įkvepia mažylį aktyviai
kūrybinei veiklai. Visų pirma tai, žinoma, žaidimai. Stebėkite, kaip vaiko
žaidimuose atsispindi jo regėti filmukai. Pasidomėkite, ar jis suprato siužetą?
Jei filme buvo geriečių ir blogiečių, kuriuos iš jų dažniau vaidina pats vaikas
ir kodėl? Animaciniai filmai gali sužadinti ir vaiko kūrybinę vaizduotę.
Pasiūlykite jam nupiešti, nulipdyti ar suvaidinti patikusio filmuko personažą,
sukurti istorijos tęsinį.

* Pirmasis hobis?
Jei vaikas susidomėjo kokiu nors vienu personažu –
palaikykite jo interesą, tegul jis, pavyzdžiui, nupiešia piešinių seriją, skirtą
jo pamėgtam veikėjui. Jei yra galimybė, nupirkite jam daiktų su šio filmuko
motyvais ar žaisliukų, vaizduojančių pamėgtą personažą. Svarbiausia –
neignoruokite pirmųjų vaiko pomėgių, parodykite susidomėjimą jais.