Patiekalai iš daigų padeda atgauti jėgas

Atėjus pavasariui natūralu, kad organizmui trūksta vitaminų. Bet pirkti
juos yra labai brangu, net ir patys pigiausi kainuoja porą dešimčių litų. O kai
vyras bedarbis, iš vienos algos to negali leisti. Žinau, kad labai daug vitaminų
turi daiginti grūdai ir jų želmenys. Pagalvojau, kad grūdų namuose turiu ir
galiu susidaiginti pati. Gal patarsite, kaip juos sudaiginti, kaip juos valgyti,
kad būtų skanu?
Genutė

Daigintus kviečių, rugių, grikių ar žirnių daigus mitybos specialistai
rekomenduoja ne tik kaip papildomą naudingų medžiagų šaltinį nusilpusiam
organizmui, bet ir kaip puikų įvairių vaistinėse perkamų vitaminų pakaitalą.

Jei organizme trūksta vitaminų B ir E, jų atsargas papildysite rugių ir kviečių
grūdais bei saulėgrąžų sėklomis. Sudygusiuose grūduose šių vitaminų padidėja
trigubai. Tik nepamirškite, kad juos geriausia valgyti su aliejumi, kuris
organizme lengvai išsiskaido.

Daiginta soja – puikus kalcio ir geležies šaltinis. Užkerta kelią storosios
žarnos vėžiui. Tačiau šio augalo daigų vertėtų atsisakyti sergantiesiems tulžies
pūslės ligomis. Sudygsta maždaug per 4 – 5 dienas.

Pipirnė – mažina cukraus kiekį kraujyje ir gerina medžiagų apykaitą. Sudygsta
per 6 dienas. Iš pradžių galima valgyti visą sudygusį augalėlį, tačiau kai jie
sutvirtėja – tik stiebelį su lapeliais.

Ridikėliai – jų daigeliai gerina virškinimą, padeda anemijos išsekintiems
žmonėms. Sudygsta per 3 – 4 dienas.

Kviečiai – mažina cholesterolio kiekį kraujyje, stiprina organizmą. Sudygsta per
3 dienas.

Daiginti grūdus galite ir namuose. Iš pradžių grūdus, pupeles ar žirnius
nuplaukite atvėsintame virintame vandenyje. Po to juos suvyniokite į trijų
sluoksnių marlę ir pamerkę truputyje vandens padėkite šviesioje ir šiltoje
vietoje. Nepamirškite du kartus per dieną jų praplauti virintu vandeniu ir po 3
ar 4 dienų pasirodys daigeliai.

Prieš valgant daigintus grūdus (geriausia, kai daigeliai nedideli, iki 10 mm)
reikia perplauti šaltu vandeniu. Daigintus grūdus galima valgyti vienus,
gardinti vaisių ar daržovių salotas, jogurtą, sriubas (tik nevirti).

Neringos Varnelytės patiekalai su daigintais grūdais

Aktorė siūlo pasigaminti labai nesudėtingus, tačiau daug vitaminų turinčius
patiekalus iš daigintų grūdų.

Mėsmale sumalkite grūdus, sumaišykite juos su medumi, trupučiu vandens,
razinomis ir tarkuotomis morkomis – gausite skanias salotas.

Daigintus grūdus sumaišykite su trakuotu obuoliu, trupučiu cukraus ir bulgarišku
pipiru, užpilkite šaukštu alyvuogių ar saulėgrąžų aliejaus.

Daigintus grūdus sumaišykite su tarkuota morka, žaliaisiais žirneliais ir
pagardinkite tupučiu neriebaus majonezo.

Iš daigintų kviečių grūdų galima kepti blynelius ar apkepą. Tik prieš tai grūdus
sumalkite mėsmale.

Jei mėgstate saldumynus, pamėginkite sumaišyti kviečius su aviečių uogiene ir
kefyru arba vietoje uogienės, pridėkite išmirkytų razinų.

Desertui reikės 50 g manų kruopų, 25 g daigintų grūdų ir pusės litro pieno –
viską sumaišykite ir virkite, kaip košę, į kurią, jai sutirštėjus, įpilkite
grietinėlės, įdėkite mėlynių ir trupučio cukraus.