Per maži vaikiškai meilei?

Žavu, kai keturių metų duktė pristato darželyje savo vaikiną. Susimąstote,
ar reikia sukti galvą, ką ši draugystė jai reiškia? Vaikai jau nuo gimimo
veikiami idėjų ir vaizdinių, susijusių su tuo, kad reikia turėti partnerį.
Senelių, tėvų ir kitų giminaičių pavyzdžiai rodo, kad visi turi antrąją pusę.

Klasikinėse pasakose ir filmuose ji taip pat randama. Pavyzdžiui, filmuke „Liūtas
karalius" Simba pamilsta Nalą, o daugumoje pasakų princesė sutinka savo princą.
Net Haris Poteris su draugais neišvengia meilės nuotykių. Nieko keisto, kad
vaikai imituoja tai, ką mato.

Anot gydytojos Karen Komosa-Hawkins, svarbu atkreipti dėmesį į vaiko pažinimo ir
kognityviojo išsivystymo lygį, taip pat santykių prigimtį. Pirmoje, antroje
klasėje jūsų vaikas nori žaisti su susižavėjimo objektu arba įsideda daugiau
sausainių, kad galėtų jį ar ją pavaišinti.

Ketvirtoje ar penktoje klasėje jūsiškis pasišneka su ja prieš pamokas ir po
pamokų arba nori sėdėti šalia per renginius. Šeštoje, septintoje klasėje jūsų
vaikui parūpsta tradiciškesnė rolė – norisi eiti į pasimatymus mokyklos šokiuose
arba į kiną.

Anksti turėti draugą ar draugę nėra nei gerai, nei blogai. Svarbiausia, kokią
reikšmę tam teikia jūsų vaikas, rašoma "Family". Pasikalbėkite su vaiku, ką jam
reiškia draugas ar draugė. Ar jūsų vaikui jis tiesiog patinka, ar reiškia šį tą
daugiau? Jei jūsų sūnus ar duktė penktoje, šeštoje klasėje, reikėtų aptarti ir
fizinį kontaktą, kaip antai laikymąsi už rankų ir bučinius.

Nieko blogo, jei nubrėšite ribas. Svarbiausia taip pateikti savo taisykles, kad
liktų erdvės tolimesniems pokalbiams. Būtent juose ateityje aptarsite santykius
ir seksą.