Persimonas rudens maisto racione

Persimonas jau senovės graikų buvo pramintas „dievų vaisiumi“. Jų derliaus sezonas ne už kalnų – lapkritį. Turėsime puikią galimybę ne tik paragauti nepakartojamo skonio vaisių, bet ir praturtinti maistą vertingomis medžiagomis. Daugelis persimonų rūšių brandina žmogui nevalgomus vaisius, ir tik keleto iš jų – japoniškojo persimono (Diospyros kaki), amerikietiškojo persimono (Diospyros virginiana), juodojo persimono (Diospyros digyna), Mabolo persimono, indiškojo persimono (Diospyros peregrina) – vaisiai valgomi. Kinijoje persimonai auginami nuo neatmenamų laikų, o Brazilijoje ir Pietų Europoje pradėti kultivuoti devynioliktajame amžiuje. Šiuo metu didžiausios persimonų plantacijos yra Kinijoje, Korėjoje, Japonijoje, Brazilijoje, Azerbaidžane, Ispanijoje, Italijoje ir Izraelyje. Žinomiausias ir labiausiai paplitęs – japoniškasis persimonas (Diospyros kaki). Prinokusio vaisiaus sodriai oranžinė spalva priklauso nuo jo sudėtyje esančio beta karoteno, liuteino ir zeaksantino.

Ši spalva suteikia žmogui optimizmo ir pagerina nuotaiką tamsiais rudens vakarais (spalvų terapija). Persimonai turi vitaminų (B1, B2, B3, B6, B9, C, E ir K), makroelementų (kalcio, geležies, magnio) ir mikroelementų (mangano, fosforo, natrio, cinko). Jų sudėtyje nemažai vandens, ląstelienos, natūralių cukrų (fruktozės ir gliukozės), flavonoidų (saugo nuo DNR mutacijų), taninų (katechinai ir galokatechinai mažina kraujo spaudimą ir lipidų kiekį kraujo serume), pektinų, kai kurių organinių rūgščių.

Valgomi tik gerai prinokę persimonai. Rinkitės vaisius su visiškai žalia „kepure“ (lapeliais). Laikyti geriausia sausoje tamsioje vietoje, laikyti galima kartu su obuoliais ar bananais.

Graikų filosofas ir gydytojas Hipokratas sakė: „Tegul maistas būna jūsų vaistas“. Todėl kasdien suvalgykite vieną vidutinio dydžio persimoną.

Persimonas rudens maisto racione

Persimonai naudingi esant virškinimo sutrikimams, hemorojui, inkstų akmenligei, persišaldžius, kosint. Juos geriausia valgyti pirmoje dienos pusėje (nes yra kaloringi) ir

ne ant tuščio skrandžio (kad nedirgintų jo gleivinės). Tai puikus produktas širdies ir kraujagyslių veiklai gerinti, regai stiprinti ir net kosmetinėms veido kaukėms. Sveikiems

žmonėms persimonai yra energijos (taip pat ir seksualinės!), žvalumo, vitaminų bei mineralų šaltinis.

Parengė vaistininkė

Alisa Palavenienė

Persimonas rudens maisto racione

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė