Pupelės – naudingos ir maistingos

Pupelėse gausu krakmolo ir kitų angliavandenių bei baltymų, taip pat
beveik visų organizmui būtinų naudingųjų medžiagų: vitaminų C, B1, B2, B6, PP,
kalio, cinko ir vario. Šiose ankštinėse daržovėse gausu sieros, kuri padeda
įveikti žarnyno infekciją, reumatizmą, bronchų bei odos ligas.

Daug pupelėse ir geležies. Šių daržovių dažnai įtraukiama į sergančiųjų kepenų,
inkstų ligomis, diabetu mitybos racioną.

Tačiau pupelių patiekalus gali valgyti ne visi. Pagyvenusiems žmonėms pupelių
geriau atsisakyti, nes jos pučia pilvą. Kadangi šių daržovių sudėtyje yra
purinų, jų nerekomenduojama valgyti sergant podagra ir nefritu. Gydytojai
rekomenduoja jų nevalgyti, jei jus kamuoja gastritas, opa, pankreatitas.

Naudingi patarimai

Nebijokite pirkti konservuotų pupelių. Maistingumu jos nenusileidžia
neapdorotoms pupelėms. O laiko sutaupysite tikrai nemažai.

Konservuotose pupelėse yra daug druskos, tačiau ja “atsikratysite” minutę
pupeles palaikę po tekančiu vandeniu.

Pirkdami pupelių konservus, atkreipkite dėmesį, kad indelis nebūtų išsipūtęs.
Jei jis toks, pupelės sugedusios.

Verta žinoti

Žalių pupų valgyti negalima, nes jose yra nuodingųjų medžiagų, galinčių sukelti
apsinuodijimą. Termiškai apdorojant tos medžiagos suyra.

Prieš verdant pupeles, jas reikėtų mirkyti 2-10 val. Verdamos pupelės be
druskos, o sūdoma tik baigiant virti. Kietame vandenyje pupelės verda ilgiau nei
minkštame.

Kad pupelės nesukeltų dujų kaupimosi, į jų patiekalus reikia įdėti dašio arba
mėtos.