Rytinė mankšta sumažina traumų rizikąPonia Daiva, sulaukusi keturiasdešimtojo gimtadienio, susirūpino gera savijauta, todėl ėmė rytais mankštintis. Per metus moteris atsikratė keliolikos nereikalingų kilogramų. „Šiuo metu negaliu suprasti, kaip be mankštos galėjau gyventi anksčiau. Visus darbus kasdien atlieku sparčiai ir gerai. Jaučiuosi daugiau susitelkusi. Neblaško aplinka. Po pietų nenoriu prigulti. Vakarais nekankina sekinantis nuovargis. Draugės juokiasi, kad, įlipusį į penktą dešimtį, tapau tikru energijos užtaisu. Nors aš žinau puikios savijautos priežastį – tinkamas nuolatinis fizinis aktyvumas ryte“, – pasakojo puikiai besijaučianti moteris.

Taigi, kokie rytinės mankštos pranašumai? Žinodami, kad anksti ryte kelsitės sportuoti, eisite anksčiau miegoti. Turėsite laiko pusryčiams. Anksčiau atsikėlę turėsite daugiau laiko. Produktyviau dirbsite, todėl patirsite mažiau streso. Moksliškai įrodyta, kad kai kūnas įpranta anksti užmigti ir anksti keltis, pagerėja sveikata ir širdies veikla.
Mankšta ne tik užkerta kelią negalavimams, bet ir palengvina būklę jau diagnozavus ligą. Taip pat mažina cholesterolio kiekį organizme, apsaugo nuo osteoporozės. Gelbsti nuo streso ir depresijos ir net mažina tikimybę susirgti peršalimu! Tyrimai, atlikti Jungtinėse Amerikos Valstijose, parodė, kad žmonės, kurie reguliariai treniruojasi, serga 20 procentų rečiau nei nesportuojantys.

Norite atsikratyti nereikalingų kilogramų? Mankštinkitės. Tyrimai rodo, kad norėdami sulieknėti turėtumėte sportuoti bent pusvalandį kasdien. Sportuodami vartokite kalcį, taip efektyviai stiprinsite kaulus. Idealiausia sportuoti pradėti jaunystėje, tačiau niekada nevėlu padidinti fizinį aktyvumą.
Reguliarus sportas taip pat apsaugo nuo senėjimo. Mankšta ne tik sutvirtina kūną. Tuo pačiu metu lavinama atmintis, gerinama nuotaika, kvėpavimo funkcija, mažinama tikimybė sirgti senatvinėmis ligomis. Atsipalaidavimo pratimai padeda atsikratyti įtampos ir sumažinti galvos, nugaros skausmus, nemigą. Sportuojant išskiriami endorfinai, kurie yra tarsi natūralūs galvos skausmo malšintojai.
Prisiminkite, kad per didelio krūvio raumenims ryte nereikia. Tokias treniruotes geriau atlikti po pietų. Rytais tiesiog reikia suminkštinti raiščius ir sąnarius, duoti postūmį darniam vidaus organų darbui. Rytinė mankšta sumažina traumų riziką dieną. Pasirodo, buitinių traumų galima išvengti 90 proc. atvejų, jei rytais atliekama mankšta.